Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu ma 23 dec 2024 01:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2007 23:12 

carlo_m42 schreef:
@Maarten:
Citaat:
Als de telefoon aangesloten wordt op splitter is bellen gewoon mogelijk.

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat de Homevox 1-3 de schuldige zou zijn of toch ? Anders wellicht kruisdraden ?
Box is vanuit HD niet benaderbaar en signaal zou wel op de lijn staan ?!

Dat je kunt bellen op de splitter is normaal, zit nog gewoon het qnologe signaal op zoals dat tot nog toe het geval was. Na een sucesvolle 1395 begint de portering en kun je nog via de splitter bellen en zelf bellen maar het uitgaande signaal gaat dan via voip, de binnenkomende analoog, vandaar de splitter.

Heb je de homevox op de experia aangesloten? Ik weet niet wat voor app dat is maar als het een ATA (Analoof Telefoon Adapter) toestel is zou het kunnen werken, een Fritzbox bv
Inmiddels zijn er ook al toestellen die het voip netwerk overzetten naar isdn (Auerwald).

Wat een onzin.

DSL en Internet branden niet, dus hij heeft geen linesync, en hij kan nooit de VRS-call maken. De lijn is geleverd lijkt mij, anders was dit al wel door de helpdesk opgevallen.

Ik denk dat het inderdaad aan die homefox ligt. Als je alles er eens tussen uit haalt, de EB rechtstreeks op het isra aansluiten zonder splitter. gaan dan de DSL en Internet wel branden? Zou dan kunnen zijn dat je splitter stuk is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2007 09:54 

blizzaa schreef:
Ik denk dat het inderdaad aan die homefox ligt. Als je alles er eens tussen uit haalt, de EB rechtstreeks op het isra aansluiten zonder splitter. gaan dan de DSL en Internet wel branden? Zou dan kunnen zijn dat je splitter stuk is.

Bellen via de splitter (dus nog analoog) werkt gewoon en het grappige is dan dat opeens alle lampje van de Speedtouch gaan branden :roll:
Stop je dan met bellen dan gaan ze weer uit en blijven er drie branden namelijk power wan en voice (lol)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2007 19:16 

Waarom komt die Homevox steeds terug in het verhaal? Je hebt toch een analoge lijn? Je sluit de box toch niet ná de Vox aan? Werkt het zoals blizzaa zegt ook niet als die direct op het ISRA zit?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2007 22:37 

@edjuhhh:KPN heeft een Homevox tussen de drie lijnen gezet (oa voor doorverbinden) en dat kan dus prima met een analoge lijn vandaar.

Zal binnenkort de Speedtouch aansluiten (direct na het Isra punt en voor de Homevox).

Als dat ook niet het gewenste resultaat mocht brengen is KPN aan zet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2007 11:36 

Hehe ok.. dan is het logisch dat het niet werkt, dat tijdens het bellen wel het DSL signaal doorkomt lijkt mij dan komen omdat de vox dan echt verbind met de hoofdlijn.. zet je poort 1 van de experia op de ingang van de vox toch?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2007 13:59 

Heb de Speedtouch direct aangesloten op het Isra-punt en DSL en Internet lampjes werden idd direct groen.Kon echter geen 1365 call maken en begreep van de HD dat er geen ADSL-signaal op de lijn stond maar kon dit niet direct rijmen met de brandende lampjes.

Dus door naar de technische dienst en daar bleek dat ze het modem wel konden pingen maar niet konden "vinden".
Voor de zekerheid meting gedaan mbt de kruisdraden en dit bleek goed te zijn (dit kan men meten als de lijn vrij is dus het modem niet is aangesloten)
Maw er bleek geen koppeling gemaakt te zijn tussen mac-adres en gegevens klant.
Na wat heen en weer bellen en gegevens uitwisselen en een harde reset bleek na een goed uur de boel te werken (met dank aan een zeer fexibele technische HD-medewerker :wink: )

Er schijnen ook gevallen te zijn waar het met Homevox er tussen gewoon werkt en waarom bij de een wel en bij ander niet is soms onduidelijk.

In dit geval is het duidelijk (zie boven)

Laatst bijgewerkt door Maarten op za 14 apr 2007 15:07, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2007 14:03 

Maarten schreef:
Er schijnen ook gevallen te zijn waar het met Homevox er tussen gewoon werkt en waarom bij de een wel en bij ander niet is soms onduidelijk.

Homevox kan alleen via TEL1 of TEL2 aan de Experiabox worden aangesloten. Splitter direct vanaf de ISRA en niet na de Homevox.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2007 14:06 

Marcel schreef:
Maarten schreef:

Homevox kan alleen via TEL1 of TEL2 aan de Experiabox worden aangesloten. Splitter direct vanaf de ISRA en niet na de Homevox.

D'accord

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 mei 2007 15:42 

Weet iemand toevallig de benodigde instellingen voor een zonnet account (anders dan webmail) om in outlook je post binnen te halen met Slim ?

Mij staat iets bij van mailrelay.direct-adsl.nl en pop.tele2.nl ? :roll:

Is het verder te doen gebruikelijk dat het groene lampje op de Homevox 1-3 analoog knippert maar wel werkt als het na de EB is aangesloten middels de rode en blauwe draad ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 mei 2007 18:44 

binnenhalen is gewoon via de zonnet mailserver: pop.zonnet.nl dacht ik

versturen:

mailhost.direct-adsl.nl
smarthost.direct-adsl.nl

1 van die 2

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 mei 2007 19:25 

blizzaa schreef:
binnenhalen is gewoon via de zonnet mailserver: pop.zonnet.nl dacht ik

versturen:

mailhost.direct-adsl.nl
smarthost.direct-adsl.nl

1 van die 2

Bedankt,zal het komende week even proberen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2007 12:47 

Maarten schreef:
Weet iemand toevallig de benodigde instellingen voor een zonnet account (anders dan webmail) om in outlook je post binnen te halen met Slim ?

Mij staat iets bij van mailrelay.direct-adsl.nl en pop.tele2.nl ? :roll:

Is het verder te doen gebruikelijk dat het groene lampje op de Homevox 1-3 analoog knippert maar wel werkt als het na de EB is aangesloten middels de rode en blauwe draad ?

Het ophalen van de email (POP) blijft gelijk aan wat je nu hebt, de SMTP veranderd in smarthost.direct-adsl.nl zoals hiervoor ook al genoemd werd ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2007 15:45 

@Cryonic90:Bedankt,ga het dit week-end even proberen.Stond me idd wel iets van bij maar wist het niet zeker.

Instellingen gewijzigd en draait prima.(14-05-07)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]