Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 19:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Slim 500
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2007 22:26 

Even een vraagje voor een kennis:

Situatie is als volgt:

Analoog via KPN met een Homevox 1-3.Twee lijnen gehad,een voor een fax die inmiddels is afgesloten,en een gewone telefoonlijn.In huis drie toestellen met doorverbinden.

Isra punt komt zit in de meterkast en is een Isra 1 (dikke kabel met zeg maar blauw omhulsel) en vanuit dit punt lopen twee aansluitingen.

Nu is Slim 500 besteld,en de vraag is dus dan ook of in de meterkast bij Isra 1 de boel doorgeknipt moet worden en contactdoos 2 gemaakt moet worden of dat men gewoon kan inpluggen via een bestaande telefoonaansluiting in bijv de woonkamer ?

Graag advies voordat de zaken misschien voor niks worden "verknipt" :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2007 22:42 

Begrijp ik nu goed dat er twee wandcontactdozen waren maar dat er inmiddels nog maar één in gebruik is?
En dat die ene aansluiting eigenlijk het "nieuwe" ISRA-punt is?

Als dat zo is dan is het eigenlijk een "Ja"....

Ik begrijp dat het huidige ISRA-punt op een ongemakkelijke plaats zit?

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2007 10:28 

Robèrt schreef:
Begrijp ik nu goed dat er twee wandcontactdozen waren maar dat er inmiddels nog maar één in gebruik is?
En dat die ene aansluiting eigenlijk het "nieuwe" ISRA-punt is?

Als dat zo is dan is het eigenlijk een "Ja"....

Ik begrijp dat het huidige ISRA-punt op een ongemakkelijke plaats zit?

M.v.g,
Robèrt

Het huidige isra punt zit in de meterkast samen met de Homevox.In de woning zitten verder 3 gewone wandcontactdozen waar je een telefoonaansluiting in kunt pluggen.Op elke wanddoos zit een telefoon aangesloten (je weet wel boven,beneden etc)

NB:Sterkte met "liggen"

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2007 11:00 

Ik zou gewoon proberen het aan te sluiten op een wandcontactdoos, als je dan geen linesync hebt dan weet je snel genoeg waar je aan toe bent.

Lijkt mij prima kunnen eigenlijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2007 09:03 

blizzaa schreef:
Ik zou gewoon proberen het aan te sluiten op een wandcontactdoos, als je dan geen linesync hebt dan weet je snel genoeg waar je aan toe bent.

Ik dacht ook dat het moet kunnen via de wandcontactdoos.Klopt het dat er pas linesync komt na de 1365 call :?: De snelheid is natuurlijk peanuts maar gratis :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2007 09:39 

Zit er geen handleiding bij?..... 8)

Ik neem aan dat zoiets daar juist toch in zou staan?

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2007 11:49 

Maarten schreef:
blizzaa schreef:

Ik dacht ook dat het moet kunnen via de wandcontactdoos.Klopt het dat er pas linesync komt na de 1365 call :?: De snelheid is natuurlijk peanuts maar gratis :)

Je kunt wel 1365 bellen bij geen linesync, maar dan krijg je de medelingen dat het niet goed is aangesloten.
Uiteraard kun je bij linesync pas de echte VRS call maken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2007 14:28 

@Maarten:

Als ik het ged begrijp dan is de situatie bij jouw een vaak voorkomende: het ISRA punt in de meterkast en telefoon wandcontactdozen verder in huis.

Als je de Experia bevestigd op de eerstvolgende (na het ISRA) contactdoos dan ben je afhankelijk van de bekabeling tussen het ISRA punt en dit secundaire ISRA punt, wat ligt er? Is ze niet goed genoeg (en dit komt nogal vaak voor) krijg je storing. Maar niets staat je in de weg om dit eerst te proberen, uiteraard wel volgens het aansluitschema en bellen van 1395.

Werkt het niet of niet behoren zal KPN zeggen dat het aan je aansluiting ligt en je verwijzen naar het primaire ISRA punt (meterkast)

Je kan het volgende doen.

Een monteur lost dit soort situaties op door de binnenkomende kabel te spltsen, twee aders worden omgeleid via de LIJN (Siemens) of de PSTN (thomson) van de experia en het andere aderpaar naar de telefoon 1 ingang van de experia, waarbij de dan de andere contactdozen via een in het installatiepakket meegeleverd aansluitdoosje parallel verbonden worden.

good luck

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2007 16:51 

Ik zal deze week even gaan kijken.Handleiding zit er natuurlijk bij,en wellicht moet het modem even een tijdje in de wacht staan voordat de Speedtouch is aangemeld ?

We zullen zien,alvast een ieder bedankt voor de reacties.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 apr 2007 19:32 

Is het de bedoeling dat er ook van internet gebruik gemaakt gaat worden?
Zo niet, dan hang je het modem toch gewoon op de plek van de Vox? Voeding is dan zowieso aanwezig :arrow:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 10:48 

edjuhhh schreef:
Is het de bedoeling dat er ook van internet gebruik gemaakt gaat worden?

Ja idd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2007 13:58 

Merkwaardige situatie.Box aangesloten op wandcontactdoos en vervolgens even zitten wachten (1 uur) maar geen linesync.Wandcontactdoos los gemaakt en is goed aangesloten (blauw-rood vanuit Isra 1).Power Wlan en Voice branden,DSL en Internet niet.
Ook een harde reset geeft geen verbetering.
Als de telefoon aangesloten wordt op splitter is bellen gewoon mogelijk.

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat de Homevox 1-3 de schuldige zou zijn of toch ? Anders wellicht kruisdraden ?
Box is vanuit HD niet benaderbaar en signaal zou wel op de lijn staan ?!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2007 22:00 

Op alle aanwezige wandcontactdozen (voor de zekerheid) de Speedtouch aangesloten maar nergens linesync.
Een 1365 call maken is ook niet mogelijk en de Helpdesk kan de Speedtouch ook niet "zien".

Kan bij mijn weten alleen nog met de Homevox te maken hebben of in het voortraject bij KPN (alhoewel het signaal al wel op de lijn zou moeten staan ?)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2007 22:57 

@Maarten:
Citaat:
Als de telefoon aangesloten wordt op splitter is bellen gewoon mogelijk.

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat de Homevox 1-3 de schuldige zou zijn of toch ? Anders wellicht kruisdraden ?

Dat je kunt bellen op de splitter is normaal, zit nog gewoon het qnologe signaal op zoals dat tot nog toe het geval was. Na een sucesvolle 1395 begint de portering en kun je nog via de splitter bellen en zelf bellen maar het uitgaande signaal gaat dan via voip, de binnenkomende analoog, vandaar de splitter.

Heb je de homevox op de experia aangesloten? Ik weet niet wat voor app dat is maar als het een ATA (Analoof Telefoon Adapter) toestel is zou het kunnen werken, een Fritzbox bv
Inmiddels zijn er ook al toestellen die het voip netwerk overzetten naar isdn (Auerwald).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2007 23:01 

@Maarten:
Citaat:

HD moet kunnen zien of er het juiste signaal op zit, desnoods de opdracht daartoe, desnoods tweede lijn. Er zijn wat storingen dezer dagen met appl die een en ander opvraagt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]