Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 20:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2007 22:25 
Hallo forumleden,

Ben heel benieuwd of er IPB-forumleden zijn, die het gelukt is om een Freecom FSG-3 mbt FTP en eigen homepage aan de praat te krijgen in combinatie met de Experiabox.
Op het openfsg-forum heb ik ook al een vraag neergelegd maar tot op heden geen reactie gekregen :(
Het toegang krijgen tot bestanden die op de FSG staan via de Verkenner is overigens geen probleem.

Ik krijg geen toegang van buitenaf (naar vaste externe IP-adres) tot de FTP-server van de FSG en het lukt met niet om een homepage werkend te krijgen. Kijk voor de beschrijving verder even op:
http://www.openfsg.com/forum/viewtopic.php?t=3766

FTP'en naar het lokale adres gaat dus goed, maar vanaf buiten lukt niet.
Ik heb het idee dat dit ligt aan de Experiabox.

Heel graag een reactie van personen die dit alles wel werkend hebben en hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen!!!

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2007 22:55 

Ik heb niet zo'n FSG... 8)

Maar je vraagt daar of Dyndns nodig is en dat denk ik van niet.
Met IPB heb je immers een vast ip-adres.

Vreemd dat het niet wil werken, het doorzetten van poort-21 verzoeken naar het IP-adres van die FSg zou de klus moeten klaren...

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 10 apr 2007 00:07 

dubois schreef:
Hallo forumleden,

Ben heel benieuwd of er IPB-forumleden zijn, die het gelukt is om een Freecom FSG-3 mbt FTP en eigen homepage aan de praat te krijgen in combinatie met de Experiabox.

Zelf heb ik problemen gehad met FTPen naar een webserver via wifi. Nadat ik in de EB UPnP op uit heb gezet waren de problemen voorbij. Te vinden bij Geavanceerde instellingen/Internet/Internet-verbinding en dan het laatste item op de pagina. Het uitzetten geeft tot nu toe geen enkel probleem, merk er niets van. Mogelijk is dit ook het probleem bij jou.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 apr 2007 07:42 

ik heb via http://www.dyndns.com/services/ gewoon een gratis verwijzing laten maken naar mijn eigen ipadres.
Op dit moment draaid er geen webserver meer maar alleen nog een ftpserver.
In de EB heb ik de ftp en http aangezet en het werkte meteen (na natuurlijk de juiste paden ingegeven te hebben.

De webserver is een beetje erg simpel. Daarom heb ik bij een hostingbedrijf een eigen stekje genomen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 08:59 

Bedankt voor jullie reacties!
Het heeft eventjes geduurd voordat ik reageer omdat m'n inlog niet meer werkte..

Flappie: standaard staat UPnP al uit in de EB.
Haakmeer: dyndns heb ik ook al in gebruik, maar dat is alleen de vertaling van je IP-adres naar een naampje en biedt dus geen oplossing.

Omdat FTP via het lokale adres wel werkt moet het m.i. aan de Experiabox liggen.

Profiel  

Berichttitel: Eureka!!!
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2007 20:30 

Wat kan een mens toch blind zijn!! :)
Een collega ontdekte een fout bij de instelling bij Basic-setup van de Gateway in de FSG-3.
Het adres dat ik erin had gezet: 192.168.1.2 moest zijn 192.168.2.1. Zo ook bij de DNS-server.
Ik heb daar totaal over heen gekeken. In mijn vorige router (Linksys) stond de 1.2-variant en dat heb ik blijkbaar nog steeds in m'n hoofd. FTP en HTTP en SSH werken prima en ik kan nu gelukkig verder gaan met het onderzoeken van de mogelijkheden van de FSG-3!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]