Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 18:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Thomson enVOIP lampje
BerichtGeplaatst: za 31 maart 2007 21:14 

sinds vanochtend kan ik niet meer bellen en gebeld worden( steeds ingesprek). Herstarten Thomson 780 werkt niet. Het lampje blijft uit. Wel internet enz.
Heeft iemand een idee? ( het duurt al de hele dag

Juul

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 maart 2007 21:59 
Site Admin

neem even contact op met de helpdesk en vraag om het voipgedeelte opnieuw te laden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 maart 2007 22:20 

jwagenaar schreef:
neem even contact op met de helpdesk en vraag om het voipgedeelte opnieuw te laden.

Dank,

het is nu 22.00 uur op zaterdag. Dus maar even een "paperclip reset" gedaan. En zie daar het werkt weer.......

Een "softe reset" met de spanning eraf werkte niet.

Dus het werkt weer...gelukkig.

Maar blijf ik nog met de vraag zitten, hoe komt het ??????

Juul

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2007 12:06 

Misschien een firmware update gehad?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2007 16:20 

Marcel schreef:
Misschien een firmware update gehad?

Dag Marcel,
zal dat het zijn.
Ik heb nu in m'n Thomson 780:

softwareversie: 62191
variant: CH
botloaderversie: 1.06

Maar ja, als je niet weet dat je een firmware update hebt gehad .........

Juul

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2007 20:09 

Inderdaad, jij hebt de nieuwe softwareversie gekregen en bij het resetten gebeurt het vaak bij de Thomson SpeedTouch modem dat het VoIP gedeelte niet geladen wordt.

Na een harde reset wordt meestal het VoIP gedeelte weer geladen of anders de helpdesk bellen.

Dat wordt nog wat, want de komende 2 weken worden alle SpeedTouch modems voorzien van nieuwe firmware.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2007 20:24 

Marcel schreef:
Inderdaad, jij hebt de nieuwe softwareversie gekregen en bij het resetten gebeurt het vaak bij de Thomson SpeedTouch modem dat het VoIP gedeelte niet geladen wordt.

Na een harde reset wordt meestal het VoIP gedeelte weer geladen of anders de helpdesk bellen.

Dat wordt nog wat, want de komende 2 weken worden alle SpeedTouch modems voorzien van nieuwe firmware.

Hoi Marcel,
je schrijft:" bij het resetten gebeurt het vaak bij de Thomson SpeedTouch modem dat het VoIP gedeelte niet geladen wordt. "

Maar wie reset dat modem dan?????
Want ik weet niet opda moment dat er een nieuwe software versie ingeladen wordt. Of reset men (???) het modem dan van afstand?

Dus ik vrees ook dat er op deze manier ongelukken gebeuren.
Wellicht kunnen de jongens en meisjes bij bijv HetNet in A'foort een mededeling op de website plaatsen en mensen dan maar een "harde reset" te laten maken. Maar dat weten die mensen dus pas als ze zoals ik al een dag lang niet gebeld, danwel niet kunnen bellen.

Juul

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2007 11:23 

Het modem wordt idd op afstand gereset.Het niet laden van het Voip-gedeelte komt bij de Speedtouch gelukkig niet zo vaak voor als voorheen het geval was bij de ExperiaBox van Siemens.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2007 12:14 

Maarten schreef:
Het modem wordt idd op afstand gereset.Het niet laden van het Voip-gedeelte komt bij de Speedtouch gelukkig niet zo vaak voor als voorheen het geval was bij de ExperiaBox van Siemens.

Hoi Maarten, maar je had toch begrepen dat ik GEEN Siemens heb maar een Thomson 780?

Ik zag een boodschap staan op de website ( HetNet) dat er problemen waren en dat ze opgelost zijn. Ja, da's lekker makkelijk, : door mijzelf dus!

Maar goed, weet jij ook wat er veranderd is in de software?

Juul

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 apr 2007 14:59 

Gottfriedjuius schreef:

Juul

Deze firmware schijnt niet vrijgegeven te zijn dus geef je box even een harde reset en de laatste firmware wordt weer geladen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 apr 2007 15:24 

Maarten schreef:
Gottfriedjuius schreef:

Juul

Deze firmware schijnt niet vrijgegeven te zijn dus geef je box even een harde reset en de laatste firmware wordt weer geladen.

Beste Maarten,

ik heb m'n modem zaterdag een harde reset gegeven.( Nadat ik een hele dag niet kon bellen/gebeld kon worden. ) En toen kreeg ik deze firmware! Dus ik laat het even zo. En als de firmaware niet vrijgegeven is, hoe kan het dan zijn dat ik het via een harde reset kreeg???????

Juul

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 apr 2007 18:08 

Firmwareversie 6.2.19.1 is voor de SpeedTouch afgelopen weekend vrijgegeven.

Bestaande klanten krijgen een update en nieuwe klanten krijgen meteen de nieuwe versie.

Echter zoals magik al aangaf( viewtopic.php?t=1747&start=30 ) geeft de nieuwe versie problemen met binnenkomende faxen. Voor klanten met een fax die niet goed meer functioneert kan men bij de helpdesk vragen de vorige versie te laden. Uiteraard wordt dit probleem met de volgende versie verholpen, maar dat kan even duren. :(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 apr 2007 18:59 

Marcel schreef:
Firmwareversie 6.2.19.1 is voor de SpeedTouch afgelopen weekend vrijgegeven.

Bestaande klanten krijgen een update en nieuwe klanten krijgen meteen de nieuwe versie.

Echter zoals magik al aangaf( viewtopic.php?t=1747&start=30 ) geeft de nieuwe versie problemen met binnenkomende faxen. Voor klanten met een fax die niet goed meer functioneert kan men bij de helpdesk vragen de vorige versie te laden. Uiteraard wordt dit probleem met de volgende versie verholpen, maar dat kan even duren. :(

OK Marcel,

duidelijk, dank voor de info.
Ik laat het zo. (m'n fax staat al 2 jaar in een door)

Juul

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 apr 2007 21:44 

Gottfriedjuius schreef:
En als de firmaware niet vrijgegeven is, hoe kan het dan zijn dat ik het via een harde reset kreeg???????

Juul

Dat is een goede vraag,ik denk dat die valt onder de categorie,waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 apr 2007 22:22 

Maarten schreef:
Gottfriedjuius schreef:
En als de firmaware niet vrijgegeven is, hoe kan het dan zijn dat ik het via een harde reset kreeg???????

Juul

Dat is een goede vraag,ik denk dat die valt onder de categorie,waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.

En dat waren we wel een beetje gewend bij IPB.
Ik laat het maar zo met deze laten we zeggen "illegaal per ongeluk verkregen firmware"

Anders moet ik de collega's van RADAR weer "inseinen"

Juul

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]