Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 08:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 maart 2007 14:04 

Rene schreef:
(edit) 3200 /8 = 415 Volgens mij kom je bandbreedte te kort ?? of zie ik dit verkeerd.

Ja, zie je verkeerd.. :lol:

De download snelheid is 320 KiloByte en niet KiloBit. 1 byte=8bits. 3.2kB x 8 = 2.5Mb. Dit klopt ongeveer wel met een 3Mb abbo. Die ontbrekende .5 Mb is de overhead van de TCP/IP protocollen enz.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 maart 2007 21:19 

Citaat:
Met vastzetten blijf ik op de ADSL2+ staan, dus dat zou dan een tijdelijke workaround kunnen zijn. Als ik echter de helpdesk bel, moet ik deze setting wel weer terugzetten naar automatisch en dat-ie teruggevallen is naar ADSL2 (met 8Mb). Want anders ziet de HD-medewerker niet dat er een probleem is.

Bellen en surfen icm tv geeft dan geen problemen, er blijft genoeg bandbreedte over ? Het is natuurlijk niet de juiste manier, om hem vast te zetten. Het terug zetten voor dat je belt is inderdaad te adviseren :wink:

Citaat:
ja, zie je verkeerd..

:shock: Stom... bitjes bytes.... :oops: :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 10 maart 2007 21:24 
hoevenm schreef:
Vrienden,

wat is de reden dat mijn ADSL-verbinding steeds terugvalt van een G.992.5 (ADSL2+) met 11 Mb naar een G992.3 (ADSL2) met 8Mb?

Ik heb IPB Lite met Mine, en met 8Mb werkt het dan niet allemaal samen. Om het op te lossen moet ik de EB herstarten en dan heeft-ie initieel weer een 11 Mb verbinding. Maar na een half uur springt-ie weer 'omlaag' naar de ADSL2 met 8Mb. En dan kan ik dus niet meer TV kijken en bellen. Eenmaal teruggevallen naar ADSL2 met 8Mb, valt-ie niet meer 'omhoog' naar ADSL2+ met 11Mb.

Concreet: om een half uurtje TV te kijken, moet ik de EB rebooten.

Uiteraard ben ik nu, via mijn mobiel, met de helpdesk aan het bellen. Ja, met mijn mobiel. Want we zijn TV aan het kijken, en met deze storing werkt de telefoon niet (hakkel, stotter, bibber). Zucht...

hahah je zegt het zelf je hebt een lite abbo dus je abbo blijft op lite snelheid als heb 8 of 11 down maar dat is voor je mine en voor adsl dat is geblocked dus niet zeuren

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 maart 2007 09:08 

Bedankt voor je fijne bijdrage en het positieve meedenken aan wat ik kan doen aan mijn storing.

Lezen is een kunst. Ik probeer het in Jip&Janneke-taal:

Ik heb IPB Lite met Mine.
Mine = 8Mb. IPB Lite = 3Mb. Samen is dat 11Mb
Ik heb nu echter 8Mb

8 is kleiner dan 11

Ikke heb storing, want als ik TV aan heb, kan ik niet bellen. Dat is een feit. TV aan? Dan niet kunnen bellen.

Zo duidelijker?

*EDIT* Ah, ik zie in een ander bericht dat je bij de helpdesk werkt, en klanten uitlacht. Nou, ik hoop dat je je ook kostelijk vermaakt hebt met mijn storing. En ik hoop dat je later eens begrijpt dat klanten het toch best eens bij het rechte eind kunnen hebben.

TIP: Vraag eens bij je *GOEDE* collega's na hoeveel bandbreedte ik moet hebben als ik IPB Lite samen met Mine heb. En leer hiervan, wat KPN als product verkoopt (en wat jij als KPN-medewerker behoort te weten). En welke problemen ik dan krijg als ik die bandbreedte niet krijg aangeleverd. Ik vermoed dat die problemen dan aardig dicht in de buurt komen met mijn storing.

Maar ach, ik zeur...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 maart 2007 12:11 

hoevenm schreef:
Maar ach, ik zeur...

Echt niet!!! Dit is een zeer onbeschofte HelpDesk medewerker die denkt dat de klanten er voor hem zijn ipv hij voor de klanten! De klant betaald ook zijn salaris, helaas is elke euro er één teveel voor dit persoon. :evil:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 maart 2007 12:25 

Ach, zulke mensen heb je toch overal....

Gewoon negeren en hopen op een volgende helpdesk-medewerker..

Ik ben toch blij dat mijn mijn IPB aansluiting wél alles goed werkt.
OK, mijn lijnwaarden zakken af en toe wat weg maar het blijft werken.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 maart 2007 18:03 

@ hoevenm
Heb je al contact gehad met de HD.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 maart 2007 22:45 

Rene schreef:
@ hoevenm
Heb je al contact gehad met de HD.

Yep, heb afgelopen week twee "sessies" gehad, met elk drie keer een gesprek met de 3e lijn. Dat is uiteindelijk niet succesvol gebleken, omdat de wachtrij van de 2e lijn te vol was.

Ik ga komende week weer bellen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]