Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 06:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 feb 2007 17:43 

Nog vanalles geprobeerd maar inderdaad: wanneer een mac en de printer samen op een switch zitten kan er (vanwege de mac z'n bonjour-voorziening, meerbepaald toegang tot 224.0.0.251:5353) geprint worden.

Op de EB zelf valt dit weg :(

Met netbios heb ik geen ervaring... ik heb het vermoeden dat ik daar alleen maar mijn PC aan het printen krijg.
Ik heb i.i.g. iets geprobeerd daarmee, maar ook dan wordt de printer niet gevonden op de mac.

Joost.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 feb 2007 18:54 

Misschien heb je dan hier wat aan

http://pub.brother.com/pub/com/printer7 ... _QSG_1.pdf

Zie pagina 18 en verder.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 maart 2007 12:10 

Tsja, afgezien van het feit dat die handleiding voor een ander model is, zie ik dat netbios niet voor de Mac is.

Nu, ik laat het maar zo (met de extra switch achter de EB) en dan moet er maar steeds die betreffende Mac aangezet worden wanneer er op het netwerk geprint moet worden...

Joost.

:roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 maart 2007 15:06 

jegelie schreef:
Tsja, afgezien van het feit dat die handleiding voor een ander model is, zie ik dat netbios niet voor de Mac is.

Joost.

:roll:

@Joost:de handleiding is idd voor een ander model,het gign me meer om het principe maar het zou wellicht toch moeten kunnen of vergis ik me:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=21115

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 maart 2007 14:29 

Dat gaat over DAVE, een utility voor de oudere Macs die nog met pre-Mac OS X werken... Maar aangezien Mac OS X gestoeld is op een Unix (FreeBSD), zal die ongetwijfeld wel met NetBIOS kunnen werken.

Maar om je de waarheid te vertellen, ik heb helemaal geen zin om mij daar in te gaan verdiepen. Ik weet niet eens wat NetBIOS allemaal behelst.
Bovendien, in Mac OS X bestaat zoiets als Zero Config networking (wat ze dus eerst Rendezvous en later Bonjour hebben gedoopt), en ik dacht dus wel dat dat zou gaan. Natuurlijk gaan andere zaken ook wel (ipp bijvoorbeeld) maar dan moet je weer een hoop gegevens van de printer zelf hebben (IP, wachtrij, ....). Begin ik liever niet aan.

Nu, we kunnen printen (op voorwaarde dat de "vaste Mac" aanstaat), en ik heb een mailtje naar KPN gedaan waar hem het probleem in schuilt (dat van die multicast). Ik hoop dat ze er enigszins rekening mee gaan houden in de volgende firmware-update en anders kom ik nog wel eens bij een andere workaround uit.

Joost.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 maart 2007 15:19 

jegelie schreef:
Maar om je de waarheid te vertellen, ik heb helemaal geen zin om mij daar in te gaan verdiepen.
Joost.

Prima.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]