Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 18:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 03 maart 2007 23:09 
Offline

Geregistreerd: za 03 maart 2007 20:17
Berichten: 5
[Sinds 19 febuari is mijn vaste telefoonlijn dood; wie belt hoort mijn telefoon overgaan, ik hoor niks. Internet werkt wel. Talloze malen probeerde ik servicelijnen te bellen; als ik al iemend aan de lijn kreeg, dan kreeg ik de meest idiote mededelingen (Ü heeft een nieuw abonnement genomen" "Er heeft een portering plaatsgevonden" "Waarschijnlijk heeft u een oude experiabox" "U moet enige malen resetten" "de technische dienst neemt contact met u op" Ïk deel u in op het prio-team" "U krijgt de aantekening 'medische noodzaak' ". Geen van de toezeggingen werd waargemaakt, wel werd intussen de volle maandnota afgeschreven; de machtiging voor automatische incasso heb ik daarna ingetrokken. In reactie op de gemailde nota mailde ik ook een klacht terug; zonder reactie. Ik ben ten einde raad, ook al omdat ik beroepshalve die telefoon nodig heb. Wat kan ik nu nog doen ? Wim van de Graaf quote="Marcel"]klachten@kpn-internet.nl[/quote]


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 maart 2007 23:16 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
triest te horen dat er geen enkele aktie wordt ondernomen.
even een paar vragen:
- brandt het voip lampje op de box
- wat voor box heb je: siemens of speedtouch
- heeft telefoneren via de box voor 19 februari gewerkt
- heb je de alle aansluiting van het israpunt naar de eb nog eens goed gecheckt

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 maart 2007 11:49 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Zit de telefoon wel aangesloten op TEL1 van de Experiabox of nog via de splitter?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 maart 2007 12:38 
Offline

Geregistreerd: za 03 maart 2007 20:17
Berichten: 5
jwagenaar schreef:
triest te horen dat er geen enkele aktie wordt ondernomen.
even een paar vragen:
- brandt het voip lampje op de box
- wat voor box heb je: siemens of speedtouch
- heeft telefoneren via de box voor 19 februari gewerkt
- heb je de alle aansluiting van het israpunt naar de eb nog eens goed gecheckt


Om te beginnen:
- ik kan nog geen stekker van een bos tulpen onderscheiden
- alles zit nog zoals het begin juli 2006 werd geinstalleerd
- het functioneerde dus 7 maanden naar behoren
- ik zie nu voor het eerst dat op de bodem Siemens staat
- er brandt een lampje waar VOIP bij staat
- ik weet niet wat israpunt is, en evenmin wat eb is

Intussen heb ik de machtiging voor automatische incasso van de maandnota's ingetrokken in de hoop dat dan iemand bij KPN wakker wordt. Ik heb dan wel geen verstand van stekkers, maar wel van overeenkomsten.

Dank voor je reactie; ben benieuwd naar het vervolg,

Wim van de Graaf


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 maart 2007 12:52 
Offline

Geregistreerd: za 03 maart 2007 21:07
Berichten: 14
Woonplaats: Almere
wat je even kan proberen is:


de experia box bekijken van achter.
kijken wat er op TEL1 is aangesloten.

is dit je telefoon. dan is het correct aangesloten.
zit hier echter niks in. dannnn moet je even de stekker van je telefoon zoeken. en deze plaatsen in je EB.

Succes! en laat het maar even horen.

_________________
Ex ADSL & IPB 2delijner


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 maart 2007 13:07 
Offline

Geregistreerd: za 03 maart 2007 20:17
Berichten: 5
opnieuw dank voor de reacties:

- in de poort tel 1 zit helemaal niks, en daar heeft ook nooit iets ingezeten; toch had ik 7 maanden telefoon en internet
- ik weet nog steeds niet wat eb is
- wat is een splitter

nogmaals dank. nog steeds wanhopig;

Wim van de Graaf


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 maart 2007 13:12 
Offline

Geregistreerd: di 20 feb 2007 23:31
Berichten: 23
1) je telefoontoestel aansluiten op poort tel 1 van de experia box
2) EB is een afkorting van de experia box, je modem van siemens.
3) een splitter is het kastje wat data en telefoon verdeeld, die heb je niet meer nodig, de experia box kan direct op de telefoon aansluiting (isra punt).

Succes ermee.......


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 maart 2007 13:54 
Offline

Geregistreerd: za 03 maart 2007 20:17
Berichten: 5
MET DE AANWIJZING VAN WINKILLER - EN ZIJN GRENZELOZE BEGRIP VOOR MIJN TECHNISCHE ONBENUL - HEB IK HET AANGEDURFD HET TELEFOONSTEKKERTJE IN TEL 1 TE STEKEN; HET WERKT !!! iK BEN DIEP DANKBAAR.

BLIJFT VOOR MIJ EEN RAADSEL WAAROM IK 7 MAANDEN LANG TELEFOON HAD IN DE OUDE OPSTELLING, EN WAAROM KPN-SRVICE MIJ NIET KON HELPEN.

ALLEN DIE GEREAGEERD HEBBEN OP MIJN NOODKRETEN, WIL IK HARTELIJK DANKEN. IK WAS AL WEER BIJNA OVERGEGAAN OP HANDGESCHREVEN BRIEVEN.

WIM VAN DE GRAAF


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 maart 2007 14:10 
Offline

Geregistreerd: di 20 feb 2007 23:31
Berichten: 23
Ik ben blij dat het werkt, weer een happy IPB'er :wink:

De helpdesk van de KPN had mijn inziens het stappenplan (lees aansluitingen) van IPB met de klant moeten doorlopen bij de klacht, dan hadden ze geweten dat de telefoon niet was aangesloten op de experia box.

Verder lijkt het erop dat je portering veel te laat heeft plaatsgevonden, normaal is dat binnen 10 dagen, dat kan verklaren waarom je nog 7 maanden via de oude manier telefoon had, verder zou ik het ook niet weten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 maart 2007 14:58 
Offline

Geregistreerd: za 03 maart 2007 21:07
Berichten: 14
Woonplaats: Almere
ik denk.

gezien de melding dat het een fout van beide is geweest :)


maar het scheelt je lang wachten via het forum is het opgelost.

_________________
Ex ADSL & IPB 2delijner


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 maart 2007 15:23 
Offline

Geregistreerd: za 03 maart 2007 20:17
Berichten: 5
nogmaals veel dank voor alle reacties. Het geeft me hoop dat er ook voor klunzen als ik een Internet-Plusbellen-toekomst is, en het bevestigt me in de visie dat de meeste mensen ontzettend meevallen in het gebruik.

Intussen blijft het een blamage voor KPN en voor haar service dat uren bellen vergeefs bleek, en dat zoveel toezeggingen niet werden nagekomen.

Nogmaals dank,

Wim van de Graaf


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling