Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 07:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 feb 2007 16:09 
Site Admin

met dank aan flappy, gisteren even ermee bezig geweest en het werkt :lol: maar nu ga ik iets schrijven dat wel lachwekkend is :arrow: 8)

het blijkt dat met eigen site en mail je gewoon via ftp kunt uploaden, iets dat ik nog niet wist gezien iemand anders dat voor mij gedaan had destijds. later hadden we de boel weer verwijderd omdat planet geen frontpage2000 ondersteunde en php waardoor bepaalde onderdelen niet zichtbaar werden. nu is dat schijnbaar allemaal vernieuwdt door de loop der tijd, dus waarom rommelen via een usb-stick terwijl het ook via ws_ftp kan 8)

wat ik alleen niet kan terug vinden is hoeveel data je per maand max mag genereren? ik zit op mijn .nl adres op +-5 gig en destijds mocht je bij planet max. 1 gig per maand. afijn misschien iemand die hier meer van af weet?

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 feb 2007 16:34 

Planet hetnet en kpn hanteren fair use policy, netzoals 80% van de rest van de inet providers.

Bij de meeste wordt de volgende simpele reden toegepast. De top 0.5% gebruikers krijgen een brief dat ze moeten minderen. Het lijkt weinig. Maar 0.5% van 600.000 internetplusbellen gebruikers is toch 3000 man.

En je krijgt iets van 3 brieven voordat ze maatregelen gaan treffen. En bij top 0.5% moet je denken aan boven de 70gig per maand.

[edit]
Woops, las niet goed. Homepage traffic heb jij het over... daar heb ik nog nooit een vraag over beantwoord.. :X

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 feb 2007 16:41 

En hoe zit het dan met de webdisk bij planet?

Ik had daar nogal wat foto's staan voor derden.
Reuze handig was dat maar mijn eigen server in de EB is nog handiger.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 feb 2007 20:00 
Site Admin

Uw homepage mag maximaal 1 GB dataverkeer per maand genereren (het dataverkeer dat de bezoekers van uw site veroorzaken).

Als uw homepage meer dan 1 GB aan dataverkeer genereert dan wordt uw homepage geblokkeerd en krijgen bezoekers een foutmelding 403 of 404 op het scherm te zien. Tevens kunt u geen gegevens meer uploaden.

Per eerste van de volgende maand wordt de datateller weer op nul gezet en is uw homepage weer beschikbaar.

1gb? echt weer zo`n planet stunt, je mag en eigen site hebben, maar wee oh wee als we toch eens 5 gig zouden halen :evil: tevens laten ze gen ruimte om mensen extra data bij te kopen. dus eigen site&mail...leuk maar echt veel ruimte is er niet in.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 feb 2007 20:13 

Ach das hetzelfde verhaal als nieuwsservers, email etc

nieuwsservers is een extra service. Wil je goeie retentie, top speed en geen incomplete binaries. Moet je een pay-server nemen.

Is email niet aangekomen omdat het als spam is geclassificeerd, of door een email storing mis je 10 emails. Das jammer het is een extratje, geen garantie dat je data save is.

inet provider geeft internet, thats it. Heb wel geleerd dat je niet meer moet verwachten dan de naam van het abonement.

Email van een emailprovider (hotmail, betaald), nieuwsserver van een nieuwsaanbieder (eweka, betaald)

En met internet en bellen... mjah je kan internetten en bellen. De rest moet je zelf fixen :/ Sad but true.. zelfde met toen ik @home inet had.. email was shitty en nieuwsservers werden steeds slechter. Nu interNLnet, email is oke, maar nieuwsservers ondersteunen GEEN binaries AT ALL :shock:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2007 21:42 

bij mij werkt het nou ook goed!

ik heb wel effe een reset gegeven, moest de Mine tuner ook opnieuw opstarten door een fout van mijzelf

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 feb 2007 00:28 

marcel234 schreef:
ik wil aan flappy ( en anderen die hier verstand mee hebben) meegeven dat er naar mijn idee behoefte is op dit forum naar en duidelijke uitleg hoe mensen om moeten gaan hoe en webserver op te zetten. natuurlijk moet ik/men niet verwachten gelijk afgestudeert te zijn, maar het grondbeginsel kan leiden tot meer. afijn, dat wilde ik even toevoegen.
mvg marcel.

Een webserver opzetten met de EB is, zoals beschreven, niet zo moeilijk. Een website maken is een heel ander verhaal. Om een website te maken kunnen diverse programma's gebruikt worden. Frontpage is er één van. Werkt bijna hetzelfde als Word en hiermee kan je snel iets maken. Als je met databases e.d. wil gaan werken dan moet je iets anders gaan gebruiken. Ook werkt dit niet meer met een EB. Java applets, scripts e.d kunnen wel gebruikt worden. http://www.leejoo.nl/ Hier kan je de nodige tips, java scripts, java applets, achtergronden, knoppen, enz. vinden. (hopelijk mag deze link)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 feb 2007 09:42 

Flappie schreef:
http://www.leejoo.nl/ Hier kan je de nodige tips, java scripts, java applets, achtergronden, knoppen, enz. vinden. (hopelijk mag deze link)

Geen probleem want het past binnen de vraag.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 01 maart 2007 22:12 

Vandaag een harde reset uitgevoerd om de nieuwe software te krijgen. Na de reset klikte het modem (Siemens) maar verder gebeurde er niets. Na een uur nog een keer de paperclip gebruikt. Toen was binnen 10 minuten internet weer helemaal operationeel. Wel de instellingen weer allemaal aanpassen aan mijn situatie, maar dat was bekend. Maar GEEN voip. Het lampje was uit en bleef uit. Gebeld naar 0800 0505. "Dat kan we 24 uur duren!". Vanavond even op Mijn KPN gekeken. Daar stond dat geen van de poorten was gekoppeld aan een nummer. Dat maar even gedaan et voila. Het lampje ging branden en ik heb weer telefoon.

Zou dat na maximaal 24 uur automatisch gebeurd zijn??? Volgens mij nooit!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02 maart 2007 00:16 

leok schreef:
Zou dat na maximaal 24 uur automatisch gebeurd zijn??? Volgens mij nooit!

Het kan allemaal wel eens wat langer duren maar de kans dat dit automatisch alsnog zou gebeuren na een bepaalde tijd is mi idd ook verwaarloosbaar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 09 maart 2007 21:23 

Marcel schreef:
Vanaf vrijdag 23-2-2007 is live gegaan de nieuwe software voor de Siemens PSTN en ISDN Experia boxen.

Nieuwe boxen krijgen de software tijdens de bootup.
Bestaande boxen worden in de komende nachten geupdate of kunnen de nieuwe software ontvangen door een factory reset.
Wij van forumbeheer raden aan geduldig te wachten, factory reset kan ook leiden tot geen VoIP meer als het druk is.

In 1.41.4 zitten de extra TV VC’s in gebakken, het is alleen zo dat bij een upgrade de vorige status van de VC’s word overgenomen. Zijn de VC’s niet actief, dan een factory reset geven

Korte samenvatting opgeloste issues:

FTP-server stopt na 13 minuten
Attack detection email foutieve inhoud
Nieuwe IPTV VC's (madaf settings)
Aanpassing INVITE nodig tbv oa Philips beeldtelefoon
DTMF problemen
Verbrekende calls na ca. 14 minuten
Busy tone niet hoorbaar
registratie problemen bij bitorent gebruik
Ring all setting
CAC dynamisch koppelen aan SIPreg
2 toestellen op 1 geonr. foutje bij reinvite
eerste woord valt weg bij begin gesprek
spraakkwaliteit en bittorent
hidden page MACaddress is bereikbaar
call Thompson naar Siemens wordt na 13,40 min. verbroken
verbinding niet verbroken na ophangen
Bittorent beInvloedt WiFi
Bittorent hangt modem op
devices op 1 geo.nr icm *61
hookflash werkt niet

Verdere aanpassingen:
telnet verwijderd, alleen nog via TR69 benaderbaar (TSM)
default interne SIPproxy accounts gekoppeld aan eerste externe nummer
GUI aanpassing voor management SIP proxy

Met dank aan een zeer gewaardeerd forumlid. :wink:

Inmiddels lijkt het z.g. "13 minuten probleem" opgelost te zijn. (zie boven).
Ik heb net gebeld met m'n Thomson naar iemand die een Siemens heeft en we konden zowaar 46 minuten !!!!!! aan 1 stuk bellen! Dat was tot van de week wel anders.......
Da's dus opgelost.

Juul

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 maart 2007 00:55 

Wauw, da's mooi om te horen!

Dus ik neem aan dat u reeds in het bezit bent van 1.41.4?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 maart 2007 10:40 

Atlas schreef:
Wauw, da's mooi om te horen!

Dus ik neem aan dat u reeds in het bezit bent van 1.41.4?

Nee dat weet ik niet. Ik kan niet in het modem van de Siemens kijken van degene die ik belde. Maar het is wel allemaal toevallig.

Juul

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 maart 2007 01:24 
Site Admin

tot op heden draait sinds de nieuwe firmware qua telefonie en internet gedeelte alles perfect. zoals al bekend was zat er in 1.41 geen update`s voor het mine gedeelte. klaarblijkelijk word dit door kpn anders geregeld. maar nogmaals alles draait hier top, voor mij was het toevoegen van de internetserver en leuke bijkomstigheid. ik heb er en leuke site opdraaien (met weinig bezoekers :wink: ) en dat gaat prima.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 maart 2007 01:28 

marcel234 schreef:
tot op heden draait sinds de nieuwe firmware qua telefonie en internet gedeelte alles perfect. zoals al bekend was zat er in 1.41 geen update`s voor het mine gedeelte. klaarblijkelijk word dit door kpn anders geregeld. maar nogmaals alles draait hier top, voor mij was het toevoegen van de internetserver en leuke bijkomstigheid. ik heb er en leuke site opdraaien (met weinig bezoekers :wink: ) en dat gaat prima.

groet marcel.

Ik lees in een ander topic dat die webserver weer moeite heeft met "diepe" directories.
Ga ik morgen eens uitproberen. Kijken of ik iets kan vinden,

Die webserver is wel erg leuk.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]