Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 24 nov 2024 00:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2007 17:10 
Offline

Geregistreerd: di 05 dec 2006 20:47
Berichten: 17
Sinds december is IPB helemaal geïnstalleerd.
Alles werkt opzich prima (met name internet is probleemloos), telefoon geeft soms echo maar ook dat overleven we wel.
Af en toe hebben we problemen met bellen: als ik mijn ouders bel hoor ik de telefoon overgaan, maar bij mijn ouders thuis gebeurd niets --> hun telefoon gaat niet over. Een soort telefoongesprek dat ergens in de lucht blijft hangen.
Andersom kunnen zij op dat moment niet bellen omdat er geen kiestoon is. Op zo'n moment maken we maar even gebruik van de mobieltjes; toch handig.
Maar goed; indien dit probleem zich voordoet heb ik m'n moeder geadviseerd de 'zwarte box' even aan en uit te zetten. Daarna lost het probleem zich iedere keer meteen op. Nou prima zou ik zeggen!
Helaas werkt dit vandaag niet; het aan- en uitschakelen van de box mocht niet baten. M'n moeder heeft de helpdesk gebeld; nadat ze uiteindelijk na 75 minuten de juiste persoon aan de telefoon had werd ze vriendelijk verzocht om later terug te bellen ivm drukte (...). Helaas is mijn moeder niet zo mondig als mij :)
Mijn moeder weet me te vertellen dat ze nog wel even alles met de medewerker doorgelopen heeft; lampjes branden goed, kabels prima aangesloten en ook de lijn is doorgemeten. Volgens de medewerker moet dan alles werken. Maar ze moest dus later terugbellen ivm drukte.
Mams inmiddels zwaar in de stress; ze is niet bereikbaar en kan ook niet bellen. Ivm gezondheidsproblemen in de familie momenteel is dit erg onprettig.
Hebben jullie tips voor me?
Helaas woon ik niet thuis en is de afstand niet ideaal om even langs te gaan en het probleem eens te bekijken. Hoewel ik ook maar huis-tuin-keuken verstand heb van IPB, weet ik iig meer dan mn ouders.
Ik hoop dat jullie een advies hebben!
Alvast bedankt, Marlies

ps: indien harde reset wordt geadviseerd; heb al vaker gelezen dat dit geen ideale oplossing is en dat je daarna heel wat moet doen met instellingen en dergelijke; maar dan reist er bij mij een groot vraagteken...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2007 17:29 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Heeft het voorheen wel goed gewerkt of heb je deze problemen al vanaf het begin resp je ouders ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2007 17:31 
Offline

Geregistreerd: di 05 dec 2006 20:47
Berichten: 17
De eerste paar weken hadden we geen problemen. Ik denk dat dit na een week of 4 begon. Het doet zich niet wekelijks voor, maar de keren dát het zich voordeed was het meteen op te lossen.
Behalve vandaag.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2007 19:25 
Offline

Geregistreerd: di 05 dec 2006 20:47
Berichten: 17
De helpdesk aan de telefoon gehad.
Ik mag de komende 75 min niet internetten en poging doen tot bellen, er wordt nieuwe software geladen.
Daarna zou alles het moeten doen (maar volgens mij was het probleem nog niet ontdekt...).
We wachten af...

Komt dit iemand trouwens bekend voor?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2007 19:52 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Mliesje schreef:
De helpdesk aan de telefoon gehad.
Ik mag de komende 75 min niet internetten en poging doen tot bellen, er wordt nieuwe software geladen.
Daarna zou alles het moeten doen (maar volgens mij was het probleem nog niet ontdekt...).
We wachten af...

Komt dit iemand trouwens bekend voor?


Waarcshijnlijk zijn ze de nieuwe firmware dan aan het laden namelijk
Even afwachten maar :wink:

Correctie ivm Speedtouch ipv EB Siemens.


Laatst bijgewerkt door Maarten op ma 26 feb 2007 21:09, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2007 20:11 
Offline

Geregistreerd: di 05 dec 2006 20:47
Berichten: 17
Moet ik trouwens nog iets doen nadat die nieuwe software ge-upload is? Ik lees hier van alles, maar heb geen idee of ik het goed begrijp.
De box na de update 'hard' resetten omdat daarna pas de software in werking gaat?
Oja, hoe zie ik welke versie van de software nieuw geladen wordt nu?
1.40? 1.41?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2007 20:23 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Mliesje schreef:
Oja, hoe zie ik welke versie van de software nieuw geladen wordt nu?
1.40? 1.41?


Welke firmware er nu op de EB zit kun je zien door in te loggen op het modem.

Correctie:Speedtouch ipv Siemens EB


Laatst bijgewerkt door Maarten op ma 26 feb 2007 21:10, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2007 20:26 
Offline

Geregistreerd: di 05 dec 2006 20:47
Berichten: 17
Sorry, maar inloggen op het modem? Euhm, ja misschien is dit een achterlijke vraag haha!
Inloggen op mijn KPN? Of? Heb echt geen idee (schaam schaam...).
Even korte uitleg indien mogelijk.
Oeps....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2007 21:01 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
Maarten schreef:
Mliesje schreef:
De helpdesk aan de telefoon gehad.
Ik mag de komende 75 min niet internetten en poging doen tot bellen, er wordt nieuwe software geladen.
Daarna zou alles het moeten doen (maar volgens mij was het probleem nog niet ontdekt...).
We wachten af...

Komt dit iemand trouwens bekend voor?


Waarcshijnlijk zijn ze de nieuwe firmware dan aan het laden namelijk 1.41.4
Even afwachten maar :wink:

maarten, denk niet dat deze software geplaatst wordt. zie begin van dit topic, waar gesproken wordt over een zwarte box en dus de speedtouch ipv de siemens.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2007 21:03 
Offline

Geregistreerd: di 05 dec 2006 20:47
Berichten: 17
Hmm, het is mij allemaal een raadsel. Ga me er vanaaf niet meer mee bezig houden. To be continued...

Ps; we hebben de 'black-box', thomson van rond nov/dec


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2007 21:08 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
@jwagenaar:OK,je hebt gelijk,ik moet beter lezen. :shock:

Maar ook voor de Speedtouch is er een nieuwe firmware beschikbaar dus wellicht dat ze die dan ook laden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2007 21:12 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Mliesje schreef:
Hmm, het is mij allemaal een raadsel. Ga me er vanaaf niet meer mee bezig houden. To be continued...

Ps; we hebben de 'black-box', thomson van rond nov/dec


Inloggen op je modem doe je door in de browser het volgende in te tikken:

http://192.168.1.254/

en vervolgens enter te geven.

Als je dan bij softwareversie kijkt dan zie je een nummer staan.Dit noemt men de firmware versie.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2007 21:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 feb 2007 12:31
Berichten: 42
als hij eindigt op 11.10 heb je een recente versie. Eindigt hij op 11.11 heb de nieuwste ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 feb 2007 18:49 
Offline

Geregistreerd: di 05 dec 2006 20:47
Berichten: 17
Oke, we kunnen weer bellen!
Na een telefoontje bleek de nieuwe firmware niet geinstalleerd te zijn (thomson, zoals ik het hierboven lees schijnt dat van invloed te zijn).
Ik weet niet precies wat ze gedaan hebben, maar volgens mij modem vanuit daar gereset. Daarna moet ik uurtje of 2 wachten en terugbellen.
Telefoongegevens bleken niet goed, die hebben ze er bij KPN weer goed ingezet.
Weet niet precies hoe of wat dus, maar ben iig blij dat er weer gebeld kan worden!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 feb 2007 18:57 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Mliesje schreef:
Weet niet precies hoe of wat dus, maar ben iig blij dat er weer gebeld kan worden!


Dat is dan mooi en weer opgelost !


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling