Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 07:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 23 feb 2007 19:02 

Vanaf vrijdag 23-2-2007 is live gegaan de nieuwe software voor de Siemens PSTN en ISDN Experia boxen.

Nieuwe boxen krijgen de software tijdens de bootup.
Bestaande boxen worden in de komende nachten geupdate of kunnen de nieuwe software ontvangen door een factory reset.
Wij van forumbeheer raden aan geduldig te wachten, factory reset kan ook leiden tot geen VoIP meer als het druk is.

In 1.41.4 zitten de extra TV VC’s in gebakken, het is alleen zo dat bij een upgrade de vorige status van de VC’s word overgenomen. Zijn de VC’s niet actief, dan een factory reset geven

Korte samenvatting opgeloste issues:

FTP-server stopt na 13 minuten
Attack detection email foutieve inhoud
Nieuwe IPTV VC's (madaf settings)
Aanpassing INVITE nodig tbv oa Philips beeldtelefoon
DTMF problemen
Verbrekende calls na ca. 14 minuten
Busy tone niet hoorbaar
registratie problemen bij bitorent gebruik
Ring all setting
CAC dynamisch koppelen aan SIPreg
2 toestellen op 1 geonr. foutje bij reinvite
eerste woord valt weg bij begin gesprek
spraakkwaliteit en bittorent
hidden page MACaddress is bereikbaar
call Thompson naar Siemens wordt na 13,40 min. verbroken
verbinding niet verbroken na ophangen
Bittorent beInvloedt WiFi
Bittorent hangt modem op
devices op 1 geo.nr icm *61
hookflash werkt niet

Verdere aanpassingen:
telnet verwijderd, alleen nog via TR69 benaderbaar (TSM)
default interne SIPproxy accounts gekoppeld aan eerste externe nummer
GUI aanpassing voor management SIP proxy

Met dank aan een zeer gewaardeerd forumlid. :wink:

Laatst bijgewerkt door Marcel op za 24 feb 2007 00:36, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 feb 2007 21:33 

Mag ik dan de eerste zijn die al begint te klagen? :shock:

Dat Ring all Setting, als dat is dat beide poorten overgaan als je gebeld wordt, mag van mij wel blijven.....

Ik ben er aardig aan gewend geraakt.
Ik neem "altijd" de verkeerde lijn op zodat de "goede" lijn beschikbaar blijft voor de rest van het huis.
Dit is echt handig. Zal wel wennen zijn als het niet meer zo is.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 00:38 

Komt wel vaker voor dat bugs in de software voor bepaalde gebruikers voordelen biedt. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 00:53 

Dat is zeker waar!

Maar aan de andere kant worden er wel een aantal zaken beter.
Ik krijg hier in huis nogal wat klachten over die 13 minuten, dat is straks over.
Ik hoop dat het af en toe uitvallen van de externe HD ook voorbij is.
En ik ben erg benieuwd naar de webserver!
Zomaar even 250Gb beschikbaar hebben via het internet is erg handig!
Als het goed werkt....

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 14:36 

tot zover draait de EB prima met de laatste firmware.
Gisteravond heeft de goegemeente weer ouderwets gebruik gemaakt van alle mogelijkheden die de computers bieden (en die de EB dus maar aan moet kunnen).
Wat mij opvalt bij het P2P programma is dat wanneer ik bij de 1.38 versie het aantal connectie's op 200 zette er ook van 200 connectie's gebruik werd gemaakt, met alle vervelende gevolgen voor bellen tot gevolg of zelfs spontane reboots van de EB.
Nu staat het maximale aantal connectie's ook op 200, maar deze worden nooit gehaald.
Als ik het log-diagram van het P2P programma bekijk dan schommelt het tussen de 80 en de 140, met uitschieters naar 190 en dan weer langzaam terug.
Het lijkt wel of de EB( firmware 1.41.4) zelf zo'n beetje bepaalt wat op dat moment het max aantal connectie's mogen zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 15:51 

Robèrt schreef:
Als het goed werkt.....

En dat doet tie!! Gisteren versie 1.41.4 op de EB gekregen en vandaag de http en ftp server aangezet.

Dit is heel makkelijk. Sluit een memmory-stick of Harddisk aan op de USB aansluiting. Zet de internet-server en eventueel de ftp-server aan. Eventueel kan je de poortnummers aanpassen. (standaard http=80 en ftp=21) Maak op de disk twee directories aan met de naam gigaset_http en gigaset_ftp. Zet in de http directory de pagina's van je internetsite en in de ftp directory de bestanden. De EB begint automatisch met index.htm. Dus dit moet je eerste pagina zijn. En dit is eigenlijk alles!

De site kan je aanroepen door in de adresbalk van internet-Explore http://[je eigen ip-nummer] in te typen. En hup.... daar is je site!!!

Laatst bijgewerkt door Flappie op za 24 feb 2007 16:01, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 15:55 

Marcel schreef:
hidden page MACaddress is bereikbaar

Marcel,

Deze optie kan ik niet vinden in de menu's. Weet jij waar je deze kan vinden? Ook de hiddenpage werkt ook niet meer :(

Verder werkt de EB met deze software prima!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 16:13 

Heb zelf geen IPB en nog geen Siemens met 1.41 firmware geïnstalleerd, dus kan je niet helpen. Iemand anders?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 16:50 

Ik heb nog 1.40 versie. Het mij nog steeds niet gelukt om een memory-stick goed werkend te hebben gekoppeld aan de EB. Hij wordt gezien, ik kan hem benaderen, maar al heel snel (binnen 1 minuut) loopt alles op mijn pc vast :evil: . Enige wat ik kan doen is uitzetten en weer aanzeten. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben/hadden?? En wordt dit ook met de nieuwe firmware opgelost???

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 18:08 

jvdv_1 schreef:
Ik heb nog 1.40 versie. Het mij nog steeds niet gelukt om een memory-stick goed werkend te hebben gekoppeld aan de EB. Hij wordt gezien, ik kan hem benaderen, maar al heel snel (binnen 1 minuut) loopt alles op mijn pc vast :evil: . Enige wat ik kan doen is uitzetten en weer aanzeten. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben/hadden?? En wordt dit ook met de nieuwe firmware opgelost???

Probeer het zou ik zeggen :) je wordt toch in de komende maand automatisch overget ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 22:08 
Site Admin

Flappie schreef:
Robèrt schreef:
Als het goed werkt.....

En dat doet tie!! Gisteren versie 1.41.4 op de EB gekregen en vandaag de http en ftp server aangezet.

Dit is heel makkelijk. Sluit een memmory-stick of Harddisk aan op de USB aansluiting. Zet de internet-server en eventueel de ftp-server aan. Eventueel kan je de poortnummers aanpassen. (standaard http=80 en ftp=21) Maak op de disk twee directories aan met de naam gigaset_http en gigaset_ftp. Zet in de http directory de pagina's van je internetsite en in de ftp directory de bestanden. De EB begint automatisch met index.htm. Dus dit moet je eerste pagina zijn. En dit is eigenlijk alles!

De site kan je aanroepen door in de adresbalk van internet-Explore http://[je eigen ip-nummer] in te typen. En hup.... daar is je site!!!

dit is tenminste iets waar ik wat mee kan. ik heb ook die nieuwe firmware en heb ook en eigen site (via planet eigen site en mail) nu is mijn vraag? mijn site draait al op een.nl adres, dat laat ik ook zo, want met 14000 bezoekers per maand lijkt het mij ondoenelijk dat te laten draaien via en webserver. ik heb en hele goeie provider want mijn site draait, en voor 200 per jaar moet ik niet "zeuren"' downtime heeft die nooit en alles is tot in de puntjes verzorgt.

echter wil ik wat klooien met die webserver. dus mijn vraag= ik heb natuurlijk en hele back-up van mijn .nl adres. kan ik die op en stick plaatsen en dan verwijzen naar dat .org adres van planet? kortom, ik zoek nog net en tikkeltje meer info, en hoop dat jij mij/ons dat kan geven. alvast dank voor de moeite :wink:

mvg marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 22:18 
Site Admin

ik wil aan flappy ( en anderen die hier verstand mee hebben) meegeven dat er naar mijn idee behoefte is op dit forum naar en duidelijke uitleg hoe mensen om moeten gaan hoe en webserver op te zetten. natuurlijk moet ik/men niet verwachten gelijk afgestudeert te zijn, maar het grondbeginsel kan leiden tot meer. afijn, dat wilde ik even toevoegen.

mvg marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 22:25 

Deze nieuwe functie van de webserver is voor de "gein".

Als je 14.000 bezoekers per maand krijgt zou ik het zeer zeker niet via de EB laten lopen.
Het zal vast wel niet zo stabiel zijn en waarschijnlijk ook te langzaam.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 22:39 

Ach, 14.000 hits per maand ofzo ... dat zal ik wel niet halen, maar om op een gemakkelijke manier je vakantie foto's e.d. te delen met wat kennisen en familie enzo, ach dan is dit op zich wel een uitkomst vindt ik :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2007 23:53 

met 14.000 hits en Google adsense er op haal je je abonnement er wel uit :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]