In mijn laatste gesprek met KPN werd toegezegd dat de NOC en onderzoek zou gaan doen in de centrale. Dat wordt normaliter vrij snel opgepakt, echt mijn ticket duurde iets langer maar vandaag werd ik gebeld om iets over 9.00 uur dat internet-telefonie- en mine even uit de lucht ging omwille dat onderzoek.
Iets over 14.00 uur deed alles weer dus bloedje benieuwd of de lijnwaarde`s nu wel dichter bij elkaar lagen. Helaas, nog steeds hetzelfde, de NOC kon niet echt iets bijzonders vinden en heeft apparatuur erbij geplaatst dat ze dit weekeind kunnen volgen wat er op de lijn gebeurt.
Later in de middag (14.30) heeft de monteur nog gebeld om het e.e.a toe te lichten. Ook hij zei dat het best zo kan zijn de centrale teveel belast raakt doordat de afdeling verkoop lijnen aanbiedt die veel te hoog zitten terwijl bv max. 6 mb is toegestaan op deze afstand.
Ik zit volgens de NOC ook niet op 1329 meter afstand maar bijna 2 kilometer! Als je daarbij rekent dat mijn kabel in de buitenste kern zou kunnen zitten dan kom je al gauw op dik 2300 meter. Daarom heeft de NOC mij op en andere kabel geprikt in de hoop dat deze misschien wel middenin de kabel ligt, dat zou al dik 300 meter schelen en kan precies het verschil kunnen uitmaken tussen goed en slechte tv beeld.
Maandag a`s gaat de monteur van de NOC terug om te kijken wat de meet resultaten zijn. Mocht het toch op niets uitlopen dan gaat de monteur naar het dsl gedeelte kijken of daar misschien iets te vinden is.
Wel is KPN bezig om mine Abonnees over te zetten op een andere server. Het schijnt zo te zijn dat de huidige server veeeel`s teveel wordt belast. Dat zou ook goed te reden kunnen zijn waarom KPN niet actief adverteert hiermee, want als de server nu al op het maximum draait stel dan eens voor als er ineens 50.000 nieuwe abonnees bijkomen…dan ploft de server met alle gevolgen van dien
Groet Marcel.