Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 08 jan 2025 10:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2007 00:49 
Site Admin

uw waarde is en waarde die net als bij mij "door de beugel" kan, alleen de 1 heeft geluk en nergens problemen mee, en de ander (zoals ik) heeft er wel een probleem mee.

daarom heb ik ook 2 maal geopperd tegen u dat als het goed werkt je beter geen actie kan ondernemen, mocht dat in de toekomst wel gebeuren dan heeft u alvast en indicatie in welke hoek kpn kan gaan zoeken :wink:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 feb 2007 15:23 

Even 1 dingentje, de db drempel waarde waar over gesproken wordt kan je niet als richtlijn gebruiken denk ik...

Als je een meting doet bij iemand die mine heeft, en er kan maximaal 22mbit over de lijn (en hij heeft 8mbit), dan kan de ruiswaarde met gemak 8 zijn. No problemo. Mine kijken, bellen en downloaden gaat goed.
Maar heb je een 8mbit lijn en er kan maximaal 9mbit door je lijn heen en dan heb je een ruiswaarde van 8. Dan gaat het een probleem worden. Verschijnselen zijn bv dat om de 10sec het beeld bevriest.

Een tweede factor waar je naar moet kijken is, kan jou lijn het aan?

Als je een lijntje hebt van 8mbit, en je wilt mine. En maximaal haalbaar is 9mbit. Dan gaat mine je internetsnelheid wegdrukken of omgekeerd..

Als marcel234 een 12mbit lijn heeft, en zn lijn kan max 13mbit aan en hij heeft mine, dan kun je kijken welke ruiswaarde daar bij moet horen om het te laten werken. Dan denk ik minstens 11. Kan zijn lijn 20mbit aan, moet een ruiswaarde van 8 voldoende zijn.

Mijn stelling,

Zonder te weten hoeveel jou lijn aan kan geeft de dB waarde GEEN info over:
1 jou lijn kwaliteit
2 de rden als mine niet goed draait, ligt het daar aan.
3 of jij mine kan nemen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 feb 2007 15:50 

Okee duidelijk.

Het is dan de vraag: hoeveel mbit kan de lijn aan? En hoe kom je dit dan te weten?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 feb 2007 21:24 

Helpdesk opbellen, vragen om lijnmeting :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 maart 2007 20:35 
Site Admin

In mijn laatste gesprek met KPN werd toegezegd dat de NOC en onderzoek zou gaan doen in de centrale. Dat wordt normaliter vrij snel opgepakt, echt mijn ticket duurde iets langer maar vandaag werd ik gebeld om iets over 9.00 uur dat internet-telefonie- en mine even uit de lucht ging omwille dat onderzoek.

Iets over 14.00 uur deed alles weer dus bloedje benieuwd of de lijnwaarde`s nu wel dichter bij elkaar lagen. Helaas, nog steeds hetzelfde, de NOC kon niet echt iets bijzonders vinden en heeft apparatuur erbij geplaatst dat ze dit weekeind kunnen volgen wat er op de lijn gebeurt.

Later in de middag (14.30) heeft de monteur nog gebeld om het e.e.a toe te lichten. Ook hij zei dat het best zo kan zijn de centrale teveel belast raakt doordat de afdeling verkoop lijnen aanbiedt die veel te hoog zitten terwijl bv max. 6 mb is toegestaan op deze afstand.

Ik zit volgens de NOC ook niet op 1329 meter afstand maar bijna 2 kilometer! Als je daarbij rekent dat mijn kabel in de buitenste kern zou kunnen zitten dan kom je al gauw op dik 2300 meter. Daarom heeft de NOC mij op en andere kabel geprikt in de hoop dat deze misschien wel middenin de kabel ligt, dat zou al dik 300 meter schelen en kan precies het verschil kunnen uitmaken tussen goed en slechte tv beeld.

Maandag a`s gaat de monteur van de NOC terug om te kijken wat de meet resultaten zijn. Mocht het toch op niets uitlopen dan gaat de monteur naar het dsl gedeelte kijken of daar misschien iets te vinden is.

Wel is KPN bezig om mine Abonnees over te zetten op een andere server. Het schijnt zo te zijn dat de huidige server veeeel`s teveel wordt belast. Dat zou ook goed te reden kunnen zijn waarom KPN niet actief adverteert hiermee, want als de server nu al op het maximum draait stel dan eens voor als er ineens 50.000 nieuwe abonnees bijkomen…dan ploft de server met alle gevolgen van dien :roll:

Groet Marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 maart 2007 01:30 
Site Admin

1 week nadat de noc de beste instelling had gevonden èn apparatuur had geplaats om te kijken hoe het zou gaan moet ik eerlijk bekennen dat ik niet 1 keer meer en wegtrekker heb gehad.

wat wel momenteel speelt is dat uitzending gemist heel weinig programma`s weergeeft òf indien wel mogelijk het programma maar 8 minuten kan weergeven (spuiten en slikken)

tevens is filmdirect echt aan het afglijden. de mensen krijgen nu per week 1 gratis film maar die zijn zo oud...zo ontzettend domzinnig dat zelf gratis kijken geen optie is.

deze twee punten moeten echt aangepakt worden. kpn zal betere films moeten aankopen en uitzending gemist beter geregeld. maar nogmaals, qua verbinding tot op nu perfecto mundo :wink:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 maart 2007 07:03 

Beste Marcel,

Ik bespeur toch een ondertoon dat je niet erg tevreden bent met Mine.

Is Mine eigenlijk het maandelijks bedrag wel waard?

Ik zou me nu toch wel twee keer bedenken om dit product te nemen.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2007 22:18 

Sinds vandaag ook i-tv! Bevalt nog beter dan ik dacht.
Ik had eerst digi-tv van Casema en toen ik de kwaliteit van het beeld zag in de Primafoon van i-tv leek me Casema kwalitatief toch beter. Echter i-tv biedt veel meer opties, en nu het in prijs is verlaagd wilde ik per se overstappen. Nu ik het heb aangesloten zie ik echt geen verschil tussen Casema en KPN. Kwaliteitsverschil zat dus tussen de tv's blijkbaar. Verbinding is tot nu toe constant, dit zijn mijn lijnwaardes:

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 518 / 12.300
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,5 / 22,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 26,5 / 9,5

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2007 22:20 

werneraltenaar schreef:
Sinds vandaag ook i-tv! Bevalt nog beter dan ik dacht.
Ik had eerst digi-tv van Casema en toen ik de kwaliteit van het beeld zag in de Primafoon van i-tv leek me Casema kwalitatief toch beter. Echter i-tv biedt veel meer opties, en nu het in prijs is verlaagd wilde ik per se overstappen. Nu ik het heb aangesloten zie ik echt geen verschil tussen Casema en KPN. Kwaliteitsverschil zat dus tussen de tv's blijkbaar. Verbinding is tot nu toe constant, dit zijn mijn lijnwaardes:

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 518 / 12.300
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 26,5 / 9,5

Even een klein vraagjes (offtopic sorry). Wanneer je een extra zenderpakket aanvraagt, kun je deze dan per maand opzeggen? Ik las dat je eerst er een jaar aan vast zit, en dan pas per maand kan opzeggen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 09 aug 2007 11:55 

Puur uit nieuwschierigheid,wat was je abbo qua snelheid voordat je I-TV nam en heb je geen problemen als alles allemaal gebruikt wordt dus internet,bellen en I-tv ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 09 aug 2007 15:28 

Maarten schreef:
Puur uit nieuwschierigheid,wat was je abbo qua snelheid voordat je I-TV nam en heb je geen problemen als alles allemaal gebruikt wordt dus internet,bellen en I-tv ?

Ik heb IPB Lite en heb gelijkertijd tv gekeken, opgenomen, gebeld en 100mb bin file gedownload: niks aan de hand! Sta echt versteld haha.
Downloadsnelheid wordt niet beïnvloed, ping evenmin.

Modem resette zichzelf net en toen zijn de waardes veranderd naar:

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 518 / 12.190
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 27,0 / 10,0

Hebben meer mensen dat?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 aug 2007 19:53 
Site Admin

werneraltenaar schreef:
Maarten schreef:

Ik heb IPB Lite en heb gelijkertijd tv gekeken, opgenomen, gebeld en 100mb bin file gedownload: niks aan de hand! Sta echt versteld haha.
Downloadsnelheid wordt niet beïnvloed, ping evenmin.

Modem resette zichzelf net en toen zijn de waardes veranderd naar:

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 518 / 12.190
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 27,0 / 10,0

Hebben meer mensen dat?

zijn deze waardes vn de thomsonbox of de grijze siemensbox?

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 aug 2007 21:59 

Thomsonbox.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]