Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 18:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 13:34 

Ja hoor het is goed, je moet waarschijnlijk gelijk hebben /krijgen..
Gegroet..

Ps OOK op bladzijde 8 staat de telefoon rechtstreeks op de splitter getekend...toch ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 13:50 
Site Admin

je hebt volledig gelijk; excuses :oops:
in de huidige handlleidingen staat inderdaad de oplossing zoals door jouw aangegeven. kpn heeft dit dus echt veranderd.
ben zelf reeds geruime tijd over en heb dit gedaan met deze handleiding: viewtopic.php?t=108 en daar is wel sprake van aansluiting aan tel1 (blz. 10).
wat ik dan niet begrijp is dat gezegd wordt dat uitgaande gesprekken gelijk digitaal zijn, terwijl dat toch niet kan via die splitter?

ps. gaat niet om het feit dat ik gelijk wil hebben; probeer ook de leden zo goed mogelijk te informeren. nogmaals aan de hand van de door jouw genoemde handleidingen heb je volledig gelijk, terwijl ik dat heb/had met de oude versies :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 14:25 

Excuses aanvaardt.

Ik heb begrepen dat de binnenkomende of uitgaande gesprekken digitaal gingen, en de uitgaande of binnenkomende nog analoog voor de portering. Digitaal waarschijnlijk via de modemkabel van de splitter die wel in de EB zit.

Na portering wordt ons verteld de boel aan te sluiten zoals in jouw plaatje

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 17:08 

Geen idee waarom KPN dit heeft aangepast! Hoe weet een klant nu dat hij is geporteerd? Je ben dan plotseling niet meer bereikbaar! Fijn om hier drie dagen later of zo achter te komen?!?!?!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 19:20 

Flappie schreef:
Geen idee waarom KPN dit heeft aangepast! Hoe weet een klant nu dat hij is geporteerd? Je ben dan plotseling niet meer bereikbaar! Fijn om hier drie dagen later of zo achter te komen?!?!?!

En hoe moet de klant de VRS-call maken? Ik denk dat dit een fout is en dat iemand de aansluitschema van een ADSL installatie heeft gebruikt. Daarbij komt nog dat klanten denken onbeperkt gratis te kunnen bellen en dat kan alleen als de telefoon op TEL1 is aangesloten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 20:11 

Nee hoor is niks fout, is gewoon het boekje wat nieuwe klanten thuisgestuurd krijgen. (2 stuks, deel a en deel b). Je blijft bereikbaar, alleen voor de helft analoog. Er zijn diverse signalen om te zien of je geporteerd bent, zoals ** bellen. Als je daarop een kiestoon kreeg was je nog niet geporteerd.
Ik ben nooit onbereikbaar geweest (de goeie ouwe tijd).

In beide boekjes word ook met geen woord gesproken over verwijderen van de splitter, iedereen moet daar zelf maar achter komen en hoe de kabeltjes dan moeten lopen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 21:32 

japio schreef:
Nee hoor is niks fout, is gewoon het boekje wat nieuwe klanten thuisgestuurd krijgen. (2 stuks, deel a en deel b). Je blijft bereikbaar, alleen voor de helft analoog.
Als je een telefoon rechtstreeks op de splitter aansluit bel je altijd analoog.

japio schreef:
Er zijn diverse signalen om te zien of je geporteerd bent, zoals ** bellen. Als je daarop een kiestoon kreeg was je nog niet geporteerd.
Ik ben nooit onbereikbaar geweest (de goeie ouwe tijd).

** werkt alleen via TEL1 van de EB en dan moet de splitter wel op de lijn ingang van de EB worden aangesloten.

japio schreef:
In beide boekjes word ook met geen woord gesproken over verwijderen van de splitter, iedereen moet daar zelf maar achter komen en hoe de kabeltjes dan moeten lopen...

Klopt KPN vindt het gemakkelijker om de splitter te laten zitten omdat deze alleen geen functie meer heeft. Echter in de praktijk wil het wel eens voorkomen dat de splitter storing veroorzaakt. De helpdesk zegt dan tegen de klant dat ze de splitter mogen verwijderen.

Kortom het wordt met die nieuwe gebruikershandleidingen wel verwarrend. :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 21:53 

De zin van die aansluiting op die splitter ontgaat me nu achteraf ook een beetje, in de boekjes moet je van de een naar de andere situatie zonder tussenpauze, had ik toen niet eens zo in de gaten....Mischien wachten op beveiligingcodes oid ??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 22:06 

Ik heb nog eens zitten nadenken over die nieuwe folder, dit kan geen fout zijn.......

KPN heeft nogal wat problemen met IPB en het porteren. En ook het probleem dat het IBP platform volloopt. Als ze je nu gewoon via de "oude" telefoon centrale laten bellen en NIET migreren en porteren dan hebben ze drie vliegen in één klap opgelost! IPB platform hoeft niet uitgebreid te worden EN telefoon problemen komen niet meer voor EN bellen en internetten zitten elkaar niet meer in de weg!! Die oude centrale staat er voorlopig toch nog.........

Zou dit het kunnen zijn??????????????

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 23:18 

Flappie schreef:

De gedachte is niet verkeerd,maar misschien kan een KPN `mol` dit bevestigen :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 feb 2007 12:23 

Flappie schreef:
Ik heb nog eens zitten nadenken over die nieuwe folder, dit kan geen fout zijn.......

KPN heeft nogal wat problemen met IPB en het porteren. En ook het probleem dat het IBP platform volloopt. Als ze je nu gewoon via de "oude" telefoon centrale laten bellen en NIET migreren en porteren dan hebben ze drie vliegen in één klap opgelost! IPB platform hoeft niet uitgebreid te worden EN telefoon problemen komen niet meer voor EN bellen en internetten zitten elkaar niet meer in de weg!! Die oude centrale staat er voorlopig toch nog.........

Ik probeer het te begrijpen, maar de situatie die jij schetst is gewoon PSTN of ISDN met ADSL. En de VRS call dan, is die niet meer nodig?
Het is voor mij niet duidelijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 feb 2007 16:59 

Ik heb nu ook handleiding B gelezen en hierin staat dat je de telefoon nu in tl1 van de EB moet pluggen. Dan de kabel tussen splitter en EB plaatsen. Controleren of je kiestoon heb en daarna....... jaja de vrs call.

Ze hebben de handleiding dus in twee delen geknipt. Waarom? Geen idee! Het heeft niet met voor en na porteren te maken want je moet de verbinding tussen splitter en EB aanbrengen. Dit is niet nodig als de portering is uitgevoerd.

In deel A wordt het internet geactiveerd en getest. In deel B telefonie.
Dus toch een volledige IBP aansluiting.

Mijn gedachte is dus niet juist geweest maar gebaseerd op de helft van de handleidingen :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 feb 2007 17:59 

Flappie schreef:
Ze hebben de handleiding dus in twee delen geknipt. Waarom? Geen idee!

Ik neem dat ze adhv "voortschrijdend inzicht" eea gesplitst hebben of wellicht adhv onderzoek waarbij ze mensen eea laten installeren tot deze opzet zijn gekomen ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 feb 2007 21:03 

Maarten schreef:
Flappie schreef:
Ze hebben de handleiding dus in twee delen geknipt. Waarom? Geen idee!

Ik neem dat ze adhv "voortschrijdend inzicht" eea gesplitst hebben of wellicht adhv onderzoek waarbij ze mensen eea laten installeren tot deze opzet zijn gekomen ?

:mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 feb 2007 21:15 

koor schreef:

:mrgreen:

Ik zoek het positieve :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]