Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 18:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Slecht bereikbaar
BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 00:16 

Mijn probleem blijft bestaan:
Na veel telefonieproblemen en beraad met de helpdesk van KPN kan ik nu eindelijk prima naar buiten bellen maar is mijn bereikbaarheid op toeval gebaseerd.

Als ik zelf mobiel bel naar huis dan:
1: gaat alles goed, of
2: krijg ik de mededeling dat het nummer niet bereikbaar is TERWIJL de telefoon wel afgaat. Als ik dan mobiel ophang blijft de telefoon thuis oneindig doorgaan, leuk voor de beesten als er daadwerekijk niemand thuis is....Dit is alleen te stoppen door op te nemen en af te sluiten. Ik krijg dan kort de mededeling dat de lijn bezet is.(?)

Anderen krijgen via vaste telefoons een drukke toon, sneller dan een in gesprek toon (buiten gebruik, niet bereikbaar ??)

Ik blijf resetten, fllashtijden veranderen, ik heb zelfs vandaag de KPN kabeltjes vervangen voor anderen, tot dusver richthet allemaal niet veel uit. Ik moet wel zeggen dat ik niet veel snap van CAT5 en/of Modulairkabeltjes techniek, de zwarte KPN kabel is van betere kwaliteit dan de beige ?

Weet iemand raad ?
De KPN man vroeg vandaag of rechtstreeks aansluiten op EB verschil maakte, nee dus.

Geen splitter, Speedtouch, Siemens A140. geen internet problemen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 00:39 

Kunnen mensen die zelf IPB hebben je wel gewoon bereiken of ook niet :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 00:59 

Ik heb nog geen kennissen die IPB hebben, en nadat ze weten wat voor ellende ik al meegemaakt heb zal dat wel niet snel veranderen.

He is ook niet zo dat ik NOOIT bereikbaar en, het is totaal willekeurig...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 09:56 

Zou wel eens iets te maken kunnen hebben met porteringsflag.Vraag de tweedelijns HD eens hiernaar te kijken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 17:20 

Je heb vermoedelijk twee problemen.

1e probleem: niet bereikbaar vanaf het "oude net". Dit is zeer waarschijnlijk de door Maarten al aangegeven "porteringsvlag" probleem.

2e probleem: het maar blijven rinkelen van de telefoon. Dit is een probleem wat soms de de zwarte EB heeft. Klopt het dat je een zwarte ExperiaBox (alcatel) heb?

Probleem 1 kan direct door KPN opgelost worden. Dit moet de 2e lijns HelpDesk kunnen contoleren en verhelpen.

Probleem 2 zal wat moeilijker worden. Vermoedelijk zal hier nieuwe firmware in de EB voor nodig zijn. Ik heb nog niet gehoord dat dit probleem is onderkend door KPN. Er is ook nog geen oplossing voor zover ik weet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 feb 2007 01:18 

Probleem is verholpen zie

viewtopic.php?t=1720&highlight=

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 feb 2007 09:44 

Mooi dan gaat deze dicht.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]