Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 16:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 06 feb 2007 00:16 

Ik heb sinds 3 dagen het volgende probleem, ik kan niet bellen, krijg steeds een bezet toon, maar wel gebeld worden Als ik mijn telefoon rechtstreeks op de splitter aansluit ( dus niet via de EB)heb ik dit probleem niet. Waar ligt dit aan ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 feb 2007 15:10 

Kun je iets meer informatie geven ? Hoe lang heb je IPB en is er al sprake geweest van portering ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 feb 2007 19:29 

We hebben IPB vanaf oktober 2006, en we zijn van vaste telefoon (KPN) overgegaan op IPB.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 feb 2007 22:11 

Isabelle, als je nog steeds kan bellen via de splitter ben je niet geporteerd. Waarschijnlijk betaal je ook nog voor dubbele abonnement(analoog + IPB).

Je moet via de Experiabox op tel1 de VRS-call maken. Voor KPN en Planet bel je dan 1369, voor HetNet 1368 en voor Slim 1365.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 feb 2007 11:32 

ik had de telefoon tel2 aangesloten, nu op tel1, en de VRS-call is nu ook gelukt. Denk dat het probleem nu is opgelost. Thanx !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 feb 2007 21:38 

Zonde van het geld.. :cry: Maar misschien kan de klantenservice iets voor je betekenen :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 feb 2007 21:59 

Die had ik al gebeld, en nota wordt verrekend.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 feb 2007 22:08 

Isabelle schreef:
Die had ik al gebeld, en nota wordt verrekend.

Zo zijn ze dan ook wel weer.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 feb 2007 22:34 

Citaat:
Isabelle, als je nog steeds kan bellen via de splitter ben je niet geporteerd

Volgens mij niet waar, de splitter kan ertussenuit gehaald worden bij eventuele problemen, de instructies in de KPN boekjes gaan niet eens zover.

Je hebt alleen twee situaties met splitter: één vóór portering (telefoonkabel rechtstreeks in splitter) en ná portering (splitter naar PSTN, telefoon in TEL1)
Daar is denk ik veel verwarring over.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 feb 2007 23:36 

japio schreef:
Citaat:
Isabelle, als je nog steeds kan bellen via de splitter ben je niet geporteerd

Volgens mij niet waar, de splitter kan ertussenuit gehaald worden bij eventuele problemen, de instructies in de KPN boekjes gaan niet eens zover.

Je hebt alleen twee situaties met splitter: één vóór portering (telefoonkabel rechtstreeks in splitter) en ná portering (splitter naar PSTN, telefoon in TEL1)
Daar is denk ik veel verwarring over.

Het is helemaal niet verwarrend. Isabelle kon alleen bellen via de telefoonaansluiting van de splitter. Ze belde dus nog via de analoge lijn. :wink:

Voor de portering analoge lijn: ISRA-punt -> lijn(splitter), Modem(splitter) -> (A)DSL(EB), Tel(splitter) -> LIJN(EB)

Na portering analoge lijn: splitter mag verwijderd worden(aanbevolen), maar hoeft niet. Dus: ISRA-punt -> A)DSL(EB)

Bij 1 telefoonlijn(nummer) moet de telefoon altijd op TEL1 van de Experia worden aangesloten, zowel voor als na de portering.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 00:00 

ALs je eenmaal geporteerd bent is de analoge lijn opgeheven volgens mij, maar ook ik kan nog prima via de splitter bellen, jij stelde dat dit niet mogelijk was.

Voor de portering moet de telefoonlijn rechtstreeks in de splitter, pas na portering mag ie in Tel 1 van de EB, met de splitter in PSTN.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 00:10 
Site Admin

japio schreef:
ALs je eenmaal geporteerd bent is de analoge lijn opgeheven volgens mij, maar ook ik kan nog prima via de splitter bellen, jij stelde dat dit niet mogelijk was.

Voor de portering moet de telefoonlijn rechtstreeks in de splitter, pas na portering mag ie in Tel 1 van de EB, met de splitter in PSTN.

denk dat het verstandig is de handleiding nog eens goed te lezen.
voor alle duidelijkheid:
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door jwagenaar op do 08 feb 2007 10:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 00:17 

japio schreef:

Nee, nee, dit is niet het geval. Je kan de telefoon direct op tl1 aansluiten. Je moet dan ook de tweede kabel van de splitter naar de ExperiaBox aansluiten. De inkomende gesprekken gaan via de splitter en de tweede kabel naar de EB. Uitgaande gesprekken worden in de EB gedigitaliseerd en via VoIP afgehandeld. Dit kan eventueel ook na de portering zo aangesloten blijven alleen wordt het tweede kabeltje niet meer gebruikt. Soms geeft het tweede kabeltje een lichte zoemtoon op de telefoon. Daarom altijd verwijderen na portering. En als je dan toch bezig ben. Haal de splitter er dan ook maar tussenuit. :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 01:37 

Dat plaatje is in mijn instructieboekje NA portering, VOOR portering wordt ik verteld het als volgt te doen:
Zie pag 22

http://tinyurl.com/2loubg

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 10:56 
Site Admin

lees dan blz. 8 maar eens van diezelfde handleiding.
voor alle duidelijkheid: iedereen start toch in het begin van een handleiding en toch niet bij de bijlage :wink: . moet toegeven dat deze bijlage wel verwarring veroorzaakt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]