Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 24 nov 2024 11:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 05 feb 2007 18:58 

Dag groep.

Weet iemand de betekenis van allemaal plusjes op de venstertje van de mine-tuner betekent? Eerst 1 plusje, dan 2, dan 3, dan 4, dan weer leeg, dan weer 1, twee, etc...

Groet,
Maarten

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 feb 2007 19:25 
Site Admin

daar kan ik het antwoord op geven. de groene balletjes staan voor verbinding, ip adres, update`s, mac adres en controle harde schijf.

de sterretjes staan voor het inladen van de zenders. hij rangschikt ze van ned 1 tot de laatste zender. dat is ook de reden waarom het opstarten van de mine tuner zo lang duurt (+-2 min) alle zenders moeten eerst geladen zijn in het modem voordat deze beeld kan geven.

ik hoop dat je tevreden bent met dit antwoord :wink: p`s, werkt mine alweer?

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 feb 2007 19:56 

marcel234 schreef:
de sterretjes staan voor het inladen van de zenders. hij rangschikt ze van ned 1 tot de laatste zender. dat is ook de reden waarom het opstarten van de mine tuner zo lang duurt (+-2 min) alle zenders moeten eerst geladen zijn in het modem voordat deze beeld kan geven.

Die 2 minuten, is dat elke keer dat de tuner aanzet?

Mine kan bij mij nog niet maar ik lees wel zeer aandachtig mee.
Wil het misschien wel proberen, lijkt me leuk.
Ook de aanloopproblemen vind ik wel leuk, geeft een beetje een uitdaging.
Die hoop had ik ook met IPB maar bij mij werkt het gewoon goed.. :D

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 feb 2007 21:41 

marcel234 schreef:
daar kan ik het antwoord op geven. de groene balletjes staan voor verbinding, ip adres, update`s, mac adres en controle harde schijf.

ik hoop dat je tevreden bent met dit antwoord :wink: p`s, werkt mine alweer?

groet marcel.

Dag Marcel,

bedankt voor je antwoord. Alle groene ballen komen voorbij, en het blijft dat steken op de sterretjes. Als ik je dus goed begrijp, heeft de tuner met succes alle opstart-stappen goed doorlopen, en gaat het fout met het inladen van de zenders. Klopt deze veronderstelling?

Dat zou ook verklaren waarom de 2e lijn de conclusie heeft getrokken dat de tuner stuk is, en dat er een nieuwe wordt opgestuurd.

Klinkt het logisch dat, met die sterretjes, dat de tuner inderdaad niet meer goed is? Immers, alle groene ballen zijn gepasseerd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 feb 2007 21:51 
Site Admin

marcel234 schreef:
dat is ook de reden waarom het opstarten van de mine tuner zo lang duurt (+-2 min) alle zenders moeten eerst geladen zijn in het modem voordat deze beeld kan geven.

moet de tuner altijd weer uitgezet worden of kan deze gewoon dag en nacht aanstaan (welicht milieutechnisch niet helemaal verantwoord)
daarnaast even 2 andere vragen:
- werkt teletekst nog gewoon via de afstandbediening van de tv of via de afstandbediening van de mine-tuner
- ik heb op mijn televisie de mogelijkheid van pip (picture in picture). dus kijken naar een zender en in een klein venster een andere zender bekijken. werkt dit ook nog met mine.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 feb 2007 21:58 

PIP heeft toch twee tuners nodig?
Ik ben bang dat dit dus niet werkt.....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 feb 2007 01:41 
Site Admin

Ik doe alle 3 voorgaande berichten in 1 keer, was vanavond ff naar de sauna, ook wij mods moeten af-en-toe even relaxen :lol:

De mine-tuner is naar mijn inzicht definitief naar de mine hemel toe. Mijn tuner is jongsleden vervangen omwille en kapotte harde schijf, maar ook bleef de tuner vaak hangen bij de "sterretjes" dus eind conclusie: vervangen en dan zal het weer moeten gaan werken.

Bij gelieve de tuner in stand-by houden, de ervaring leert dat mine-tuner niet zo goed kunnen tegen uit en aan zetten. De monteur die ik laatst hier had vertelde dat veel harde schijven de "klap" van uit en aan zetten niet zo leuk vinden. Tevens voert KPN s,nachts onderhoud en update`s uit waarvoor de tuner wel bereikbaar moet blijven. Leuke anekdote is dat iedere nacht tussen 4 en 5 uur de mine tuner uit zichzelf reset.

Het hekele punt teletekst: mijn is het nog niet gelukt om teletekst erop te krijgen, noch via de mine tuner noch via de normale afstandsbediening van de tv. veel klachten hierover vind je ook terug in het mine forum. Ik vermoed dat KPN dat heeft uitgezet omdat mine zelf beschikt over "interactieve teletekst" amehoela! :evil: duurt erg lang voor je beeld hebt, het nieuws is on-actueel en de dienst is onhandig te gebruiken. Wordt tijd dat gewoon teletekst weer bereikbaar wordt :evil:

Ook pip werkt niet. De mine tuner beschikt wel over twee tuners maar alles gaat over 1 scart. Dus dan zou de mine tuner zelf moeten beschikken over pip en dat heeft het niet. Kortom, antwoordt: helaas pip werkt niet.

Groet marcel.
:wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 feb 2007 08:14 

Bedankt voor alle antwoorden!
Toch vrij veel kinderziektes dus.

Ik "leef" op teletekst dus ik moet toch nog maar even wachten.
Het is ook nog niet beschikbaar op mijn adres dus dat is niet zo moeilijk.
Ik woon natuurlijk erg achteraf, Almere wie kent dan nu?, en kan zelfs niet eens Digitenne aanvragen...... :shock:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 feb 2007 12:49 
Site Admin

marcel, bedankt voor je antwoorden. gezien de antwoorden hou ik voorlopig (?) mine nog wel even buiten de deur. ga toch maar eens kijken wat voor mogelijkheden de huidige kabelboer (multikabel) in huis heeft.
ps. misschien is de minetuner wel kapot gegaan door het bezoek aan de sauna :lol: (of was hij niet mee?)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 feb 2007 14:33 

De Mi(j)ne is in ieder geval ook stuk; ik kan bevestigen zonder sauna-gebruik

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 feb 2007 14:45 
Site Admin

jwagenaar schreef:
marcel, bedankt voor je antwoorden. gezien de antwoorden hou ik voorlopig (?) mine nog wel even buiten de deur. ga toch maar eens kijken wat voor mogelijkheden de huidige kabelboer (multikabel) in huis heeft.
ps. misschien is de minetuner wel kapot gegaan door het bezoek aan de sauna :lol: (of was hij niet mee?)

ik wilde hem wel mee nemen, echter vond ik het turks stoombad toch net iets te "gewaagd" :roll: :lol:

maar je hebt gelijk, ik heb de navolgende zin al legio keren geschreven. mine is nog verre van goed. veel kinderziekte`s moeten nog opgelost worden. toch merk je wel dat kpn flink bezig is bugs te verhelpen. er is nieuwe software geladen en mijn beide mine-tuners zijn niet 1 keer meer vast gelopen :)

ik schat dat mine vanaf begin 2008 goed gaat draaien. dwz: filmdirect op poten, uitzending gemist, vastlopende tuners zullen uit den boze zijn, en als laatste meer zenders in het menu.

tot die tijd raad ik en ieder aan bij de huidige aanbieder te blijven, tenzij je net als ik het niet erg vind lekker te stoeien met kpn dan absoluut nemen :arrow: :wink: :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]