Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu ma 25 nov 2024 02:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 12 dec 2006 22:01 
Offline

Geregistreerd: ma 11 dec 2006 14:54
Berichten: 10
Ik wil nu echt van HetNet af. Surfen en Bellen is helemaal niets, administratief een zooitje.

Gebeld met HetNet voor opzegging. Opzeggen is geen probleem, maar je telefoonnummer meenemen naar een andere provider wel. Dit kan niet in één keer. Moet eerst Surfen en Bellen worden stop gezet, je telefoon weer naar analoog worden omgezet en vervolgens een nieuwe abonnement bij een andere provider aanvragen. En dan maar hopen dat dit goed gaat bij HetNet en KPN...

Iemand anders al ervaring?

Ik ga het proberen. Ik heb echter nog een opzegtermijn, dus het kan nog even duren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2006 09:36 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Het terugzetten naar analoog is een normale gang van zaken want bij mijn weten is men nog niet zover dat je onderling digitaal kunt overstappen.
Verder is het de vraag waarom je wilt stoppen resp blijft men in gebreke vanwege te leveren diensten of is het alleen vanwege een "zooitje" ?

Als advies zou ik je mee willen geven alles schriftelijk te doen en aangetekend,want e-mail verkeer is niet rechtsgeldig.

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1586780


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 dec 2006 23:41 
Offline

Geregistreerd: ma 31 jul 2006 15:08
Berichten: 99
lollystock schreef:
Ik wil nu echt van HetNet af. Surfen en Bellen is helemaal niets, administratief een zooitje.

Gebeld met HetNet voor opzegging. Opzeggen is geen probleem, maar je telefoonnummer meenemen naar een andere provider wel. Dit kan niet in één keer. Moet eerst Surfen en Bellen worden stop gezet, je telefoon weer naar analoog worden omgezet en vervolgens een nieuwe abonnement bij een andere provider aanvragen. En dan maar hopen dat dit goed gaat bij HetNet en KPN...

Iemand anders al ervaring?

Ik ga het proberen. Ik heb echter nog een opzegtermijn, dus het kan nog even duren.


Je hebt gelijk hoor, zodra bij mij het jaar is verstreken ben zeg ik die ellende ook op wat "Internetplusbellen" heet.
Wat een wanproduct is dit toch....zouden KPN en UPC dan toch samen......

_________________
Wii wil er nu geen Wii?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 22:07 
Offline

Geregistreerd: ma 11 dec 2006 14:54
Berichten: 10
Na veel gesteggel met HetNet is het eindelijk gelukt om het abonnement op de juiste datum op te zeggen.

Zeg ik nog: Dan wordt mijn telefoon op die datum automatisch omgezet naar analoog?

Nee.... dit moet je zelf regelen bij KPN.

KPN gebeld: Nee.... je moet helemaal niet opzeggen bij HetNet. Dan ben je ook je nummer kwijt... Opzeggen bij KPN.

Wat een gedoe en ook hier weer .... van het kastje naar de muur...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 feb 2007 10:10 
lollystock schreef:
Ik wil nu echt van HetNet af. Surfen en Bellen is helemaal niets, administratief een zooitje.
Iemand anders al ervaring?

Ik heb begin juli de Experiadoos ontvangen en geinstalleerd.
Internet werkte prima, bellen werkte niet (knipperend lampje).
Wel bleef mijn ISDN1-lijn prima werken.
HetNet heeft slechts niet of niet relevant gereageerd op mijn vragen/meldingen.
Op een traditionele brief is in het geheel niet gereageerd door HetNet.
Via 0800 0407 ben ik 2x doorgedrongen tot de 2e lijn van KPN.
Beide keren werd mij gezegd dat de fout bij hen ligt en dat ze er mee bezig gingen.
Nooit enige schriftelijke of email-bevestiging gekregen.
Tot oktober betaalde ik internet en traditioneel bellen apart.
Daarna wilde HetNet dat ik ook ging betalen voor het nietwerkende beldeel van Surfen-en-Bellen.
En KPN wilde nog steeds betaald worden voor de traditionele telefoonlijn.
Daarom heb ik de giro opdracht gegeven het bedrag van de automatische incasso voor Surfen-en-bellen terug te storten, wat prompt gebeurde.
'Met de hand' heb ik daarna het bedrag voor alleen Surfen overgemaakt.
Dat kan hun adminstratie niet aan.
Ik kreeg een dreigmeel dat ik afgesloten zou worden, die bevestigd werd door een standaard brief van M Buitelaar, directeur.
Daarop heb ik per aangetekende brief mijn abonnement per direct opgezegd.
Ik heb gebruik gemaakt van een voorbeeldbrief die ik van de stek van KPN gehaald heb.
Hier heb ik geen reactie op gehad.
Eind januari heeft HetNet mij daadwerkelijk geblokkeerd, wat voor mij een bevestiging was van de beeindiging van mijn abonnement (dat had ik in de brief gesteld).
De automatische incasso van januari is niet gebeurd.
Ik heb mij aangemeld bij @home voor internet en telefonie.
Internet werd binnen 6 dagen geleverd.
Voor telefonie moet ik wachten tot KPN het nummer overdraagt (opzegtermijn 1 maand).
Van KPN Telefonie kreeg na 2 dagen een brief waarin men mij probeert over te halen bij KPN te blijven (maar dat is dan ook een oude dienst).
Van HetNet tot nu toe niets vernomen. Exit HetNet/KPN :)
Wat ik HetNet/KPN vooral verwijt, is het totaal ontbreken van relevante communicatie van hun kant :(


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 feb 2007 12:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 25 aug 2006 22:28
Berichten: 37
Ook ik ga opzeggen bij KPN, ik heb alleen het probleem dat alleen KPN ADSL levert in mijn regio. Ook kabel heb ik niet en via de schotel internetten is ook geen optie.
Speedlinq is goedkoop en levert een snelle verbinding, helaas wederom over de lijn van KPN. Maar als ik maar weer gewoon ADSL en apart bellen heb dan benik wel tevreden.


Inge


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 feb 2007 13:51 
Inge schreef:
Ook ik ga opzeggen bij KPN, ik heb alleen het probleem dat alleen KPN ADSL levert in mijn regio.

Ik heb nooit problemen gehad met internet via een KPN-lijn.
En ook niet met de traditionele telefoonlijn van KPN.
Surfen-en-Bellen is het probleem.
Dat is blijkbaar een technologie die te vroeg en te snel in de markt gezet is.
En dat kost hen klanten.
Mij bijvoorbeeld.
Dat zou anders niet gebeurd zijn.

Bel je erg veel? Meer dan 500 minuten in de maand?
Als niet, dan kun je het volgende overwegen:
- neem budgetbellen van KPN,
- neem een los adsl-abonnement,
- neem Telfort Samen Bellen 500 van http://www.gsmweb.nl
- internationaal bellen e.d. via bijvoorbeeld Skype.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 feb 2007 15:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 25 aug 2006 22:28
Berichten: 37
eklob schreef:
Inge schreef:
Ook ik ga opzeggen bij KPN, ik heb alleen het probleem dat alleen KPN ADSL levert in mijn regio.

Ik heb nooit problemen gehad met internet via een KPN-lijn.
En ook niet met de traditionele telefoonlijn van KPN.
Surfen-en-Bellen is het probleem.
Dat is blijkbaar een technologie die te vroeg en te snel in de markt gezet is.
En dat kost hen klanten.
Mij bijvoorbeeld.
Dat zou anders niet gebeurd zijn.

Bel je erg veel? Meer dan 500 minuten in de maand?
Als niet, dan kun je het volgende overwegen:
- neem budgetbellen van KPN,
- neem een los adsl-abonnement,
- neem Telfort Samen Bellen 500 van http://www.gsmweb.nl
- internationaal bellen e.d. via bijvoorbeeld Skype.




Hi,
Bovenstaande had ik wat jij noemt (behalve dat Telfort dan), ik bel via Tommy Telecom met mijn mobiel, dat is altijd gratis bellen onderling zonder belminuten en voor 5 euro per maand, smsje kost altijd 0,05 cent en ook het bellen naar vast en mobiel is goedkoper. Voorwaarde is wel dat je een goed doel steunt en dat het aantoonbaar is dat je dat doet. tipje voor mensen die dit willen: http://www.tommytelecom.nl maar goed dat ff weer terzijde.

Ik wil dus heel graag weer idd gewoon ADSL zonder bellen van KPN en het budgetbellen omdat ik graag de mogelijkheid voor mijn schoonouders en moeder wil houden dat ze gewoon kunnen bellen, zij zijn nog van de oude stempel zeg maar....ook geen internet/mobiel.
Ben het met je eens dat het idd de combi is die het lastige veroorzaakt om zonder problemen te kunnen bellen en internetten. Ik moest ook nog eens mijn alarminstallatie omzetten omdat ik de experiabox niet vertrouw, dus ook daar zit nu een simkaart in.
Ik zit nog tot 1-8 a.s. aan mijn contract vast en heb KPN nu een mail gestuurd of ik weer terug naar het oude kan, ik wacht af wat hun antwoord wordt.

Inge


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 feb 2007 16:06 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Inge schreef:
Ik zit nog tot 1-8 a.s. aan mijn contract vast en heb KPN nu een mail gestuurd of ik weer terug naar het oude kan, ik wacht af wat hun antwoord wordt.

Inge


Je kunt altijd terug naar het oude,en vergeet dan niet op tijd op te zeggen,ik zou maar 2 maanden voor die tijd opzeggen,mede gezien de vakantietijd :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 feb 2007 17:27 
Inge schreef:
Ik zit nog tot 1-8 a.s. aan mijn contract vast en heb KPN nu een mail gestuurd of ik weer terug naar het oude kan, ik wacht af wat hun antwoord wordt.

Ik heb van HetNet noch van KPN een relevante reactie gehad op een email. Als ik antwoord kreeg, was dat een nietszeggend standaardantwoord.

De tekst die ik gebruikt heb om mijn opzegging te componeren, staat hieronder. Ook op die brief (aangetekend verzonden) heb ik geen enkele reactie ontvangen.

======================
Woonplaats: ______________________________
Datum: ______________________________

Geachte mevrouw, mijnheer,

Bij deze zeg ik mijn abonnement per direct op, met inachtneming van de geldende opzegtermijn.
Ik stap over naar een andere aanbieder. Mijn ADSL-aansluiting moet daarom behouden blijven voor overname door mijn nieuwe aanbieder. U ontvangt van hen bericht van deze overname.
Graag ontvang ik binnen 7 dagen een ontvangstbevestiging van deze opzegging.
Mocht u de opzegging per direct niet accepteren omdat mijn contract anders bepaalt dan verzoek ik u in deze bevestigingsbrief de juiste datum mee te delen.
Deze opzegging geldt in dat geval per die datum.

Mijn gegevens zijn:
Klant/relatienummer __________________________________________________
Naam __________________________________________________
Adres __________________________________________________
Postcode __________________________________________________
Woonplaats __________________________________________________
Telefoonnummer __________________________________________________
E-mailadres __________________________________________________

Ik vertrouw er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Naam: ____________________________________

Handtekening

============================

PS. Tot mijn verdriet heb ik vastgesteld dat het Telfort SamenBellen 500-abonnement sinds 1 feb 2007 niet meer aangeboden wordt. Jammer. :(


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 feb 2007 18:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 25 aug 2006 22:28
Berichten: 37
@eklob
<PS. Tot mijn verdriet heb ik vastgesteld dat het Telfort SamenBellen 500-abonnement sinds 1 feb 2007 niet meer aangeboden wordt. Jammer. Sad>

Ga naar http://www.tommytelecom.nl en daar kun je nog samenbellen....


Inge


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 feb 2007 22:09 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
eklob en inge: vriendelijk doch dringend verzoek te stoppen met het vermelden van genoemde sites. begin toch op een vorm van spam te lijken en is gelet op de forumregels niet geoorloofd. dank :wink:

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 22:54 
Offline

Geregistreerd: zo 22 okt 2006 19:48
Berichten: 7
Woonplaats: Almelo
Goed nieuws voor mensen die van Surfen en Bellen af willen.

Bij de KPN (0900-0244) kunnen we nu ook S&B annuleren en herstellen naar een PSTN/ISDN lijn, waar het mogelijk is natuurlijk.
Het heet een 'repair mail' aanmaken. Dat kan voor IPB KPN/Planet/HetNet.
Dus het kan wel. herstellen naar een PSTN, en dan weer een andere aanbieder.

Greetz

_________________
Mega KPN'r....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 23:16 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
royce75 schreef:
Goed nieuws voor mensen die van Surfen en Bellen af willen.

Bij de KPN (0900-0244) kunnen we nu ook S&B annuleren en herstellen naar een PSTN/ISDN lijn, waar het mogelijk is natuurlijk.
Het heet een 'repair mail' aanmaken. Dat kan voor IPB KPN/Planet/HetNet.
Dus het kan wel. herstellen naar een PSTN, en dan weer een andere aanbieder.

Greetz


Bedankt voor de info.Is bellen de enige optie of kun je dit ook per email doen :?:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 23:25 
Offline

Geregistreerd: zo 22 okt 2006 19:48
Berichten: 7
Woonplaats: Almelo
Nee, dit moet aan de telefoon gebeuren omdat er namelijk ordernummers opgezocht moeten worden en die moeten ingevoerd worden. advies.

bel 0900-0244 optie 1-1, om een nieuwe klant te worden, dan kom je bij de personen uit die dit kunnen! Algemene Klantenservice kpn.. werkt perfect

_________________
Mega KPN'r....


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling