Ik krijg hier en daar de vraag hoe mine werkt met 2 tuners? Ik ben in deze recensie niet uniek want in het prille begin zijn er een select groep mensen die 2 tuners bij hun bestelling kregen. Echter, ervaringen hierover zijn alleen te lezen in het besloten mine-forum…maar heel schaars !
Door en bepaalde “trucage”” heb ik nu ook 2 tuners. En kan hierover melden dat het exelent werkt. Mag het niet feitelijk zeggen, maar lijkt wel sinds ik 2 tuners heb staan het geheel flink stabieler is geworden. Geen vastlopers tot op heden.
Ik vermoed dat het gerommel van de laatste dagen is voortgekomen uit of- dat de monteur het euvel echt heeft verholpen? Of- die storingen van woensdag en donderdag nu echt voorbij zijn.
Wat kan ik toevoegen over tv kijken met 2 tuners?
De 2de tuner heb ik geplaatst op de slaapkamer van mijn dochter. Nu leek het mij en mijn vrouw wel slim bepaalde zenders te blokkeren ivm met beelden die niet altijd geschikt zijn voor kinderoogjes. Dus wij besloten dicovery channel te blokken en sbs rtl7 en nog en paar kanalen.
Nadat we dit onderling waren overeengekomen en mijn vrouw beneden weer verder ging met tv kijken jelde ze ineens naar boven dat bepaalde zenders het niet meer deden? Wat blijkt nu (
) als je boven zenders blokt, dan blokt die ze ook gelijk beneden (
??) kortweg gezegd is het dus niet mogelijk blijkbaar boven zenders te blokken? Want als je dat doet zijn die kanalen gelijk ook geblokt op alle andere tuners. Kortom zou KPN toch eens iets op moeten vinden vind ik.
Ook heb ik gekeken of het mogelijk was om op te nemen met ook nog 2 tv`s aan. Geen probleem. Mijn vrouw keek naar sterren dansen op het ijs, en tevens was zij dancing on ice aan het opnemen. Boven stond de tv aan op nick-jr. de opname was goed gelukt! Dus dat betekend dat en-tv kijken plus opnemen en boven tv kijken geen probleem vormt. Schijnbaar is hier genoeg bandbreedte voor beschikbaar.
Dit is wat ik tot op heden weet over mine+2 tuners. Mochten er update`s zijn meld ik die hier.
Groet marcel.