Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 24 nov 2024 01:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 15:27 

Hallo,

Ik heb een netwerkkaart om draadloos mee te kunnen internetten van Sweex (LW052) in mijn pc gezet. Ik krijg echter met geen mogelijkheid contact met EB box. Ik heb het hele forum al afgestruind, maar nog niet met het gewenste resultaat. Ik heb de nieuwste drivers en ik ben ook al behoorlijke tijd bezig geweest op de pagina van de EB.

Zou iemand mij stap voor stap kunnen uitleggen wat ik precies moet doen of wat er misschien mis kan gaan?

Ik gebruik overigens Surfen en Bellen van HetNet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 15:31 

Dit heb je dus al gedaan:?

De Experia staat standaard op automatisch kanaal zoeken ingesteld. Dit betekent dat de Experia zelf het beste wireless kanaal tussen 1 en 13 opzoekt. De meeste laptops(of non KPN wireless adapters) hebben maar kanalen 1 t/m 11 tot hun beschikking. Wanneer de Experia kanaal 12 of 13 gebruikt zal de laptop geen contact met de Experia kunnen maken. Het is dan beter de Experia op een vast kanaal te zetten, het liefst 4 kanalen verwijderd van andere draadloze netwerken in de buurt.

De Experia op een op een vast kanaal zetten kan door:
Log in bij Mijn KPN
Kies InternetPlusBellen
Kies Service & Support
Kies Beheer KPN Experia Box
Onder Wi-Fi instellingen kunt u het kanaal wijzigen

of via de webinterface 192.168.2.1(zilverkleurige Siemens) of 192.168.1.254(zwarte SpeedTouch)

Gebruik altijd de software die bij de interne wireless kaart hoort(WZC dan uitzetten), deze kunt u downloaden op de site van de leverancier van de laptop. Als er geen aparte software aanwezig is kunt u Wireless Zero Configuration van Windows XP gebruiken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 16:01 

Ja dat heb ik al geprobeerd... Het gaat trouwens niet om een laptop maar om een desktop pc. Neem aan dat dat niet uitmaakt en dat je het stukje ergens weggekopieerd hebt. Ik heb ook via de bijgeleverde software gezocht naar de box maar ook dit zonder resultaat...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 16:44 

Heb je de beveiliging ook al gewijzigd in Wep ipv WPA en is er niet een firewall ergens actief ?
Krijg je ook geen ip adres toegewezen ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 20:19 

Bedankt Maarten ik ben in ieder geval weer een stapje verder. Ik heb alles nog eens nagelopen en mijn EB vind het draadloze netwerk (mijn pc dus) nu wel. Alleen mijn pc vindt nog steeds de EB niet. Blijkbaar zit er dus nog ergens iets niet goed.... Iemand een idee?

EDIT: Het lampje WiFi op de EB is nu overigens oranje.. Was altijd groen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 21:02 

m.spijkers schreef:
Bedankt Maarten ik ben in ieder geval weer een stapje verder. Ik heb alles nog eens nagelopen en mijn EB vind het draadloze netwerk (mijn pc dus) nu wel. Alleen mijn pc vindt nog steeds de EB niet. Blijkbaar zit er dus nog ergens iets niet goed.... Iemand een idee?

EDIT: Het lampje WiFi op de EB is nu overigens oranje.. Was altijd groen.

Groen= WPA encryptie
Oranje= WEP encryptie

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]