Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 12:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Spookbellen
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2007 21:55 

Eergisteren hadden we iets vreemds. Onze huistelefoon ging steeds over, maar het display vertoonde geen nummer en als we opnamen kregen we gewoon een kiestoon.
Als we ophingen ging-ie meteen wéér over.

Het hielp niet de stroomstekker uit het basisstation vd telefoon te halen, ook de telefoonkabel eruit hielp niet, zodra je hem er weer in deed ging-ie weer bellen.

Uiteindelijk heb ik de Speedtouch uitgezet en na 20 seconden weer aan, en dat hielp.

Voordat ik dat deed heb ik in de telefoonlogging gekeken of daar iets te zien was van die spookbelletjes, maar nee.

Heeft iemand anders dit ook meegemaakt?

--
Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2007 23:34 

Op het forum wordt hier vaker over gesproken gebruik anders even de zoekfunctie.

Je zou ook kunnen overwegen je hier aan te melden:

http://www.infofilter.nl/InfoWWW/index.html

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 jan 2007 17:44 

Maarten schreef:
Op het forum wordt hier vaker over gesproken gebruik anders even de zoekfunctie.

Je zou ook kunnen overwegen je hier aan te melden:

http://www.infofilter.nl/InfoWWW/index.html

Dat laatste snap ik niet. Zoals ik schreef werd ik helemaal niet gebeld, anders had ik op de display wel een telefoonnummer gezien (of 00000000 als de bellen zijn nummer niet ge'display'd wil zien). Ook de telefoonlogging van de speedtouch liet géén inkomende telefoontjes zien. Het gaat dus niet om telefonische spam volgens mij, maar mogelijk een spontane activiteit van de Speedtouch.

Over de zoekfunctie: ik heb gezocht op "spontaan bellen' en dergelijke termen, maar dat leverde geen bruikbare berichten op.

Dus nogmaals: heeft iemand al meegemaakt dat de Speedtouch 780 spontaan de telefoon laat overgaan zonder dat je gebeld wordt?

--
Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 jan 2007 20:34 

heb dit al wel eens meegemaakt doordat ik thuis met mijn mobiele telefoon mijn eigen nummer draaide om wat uit te proberen.
Op een of andere manier bleef de telefoon hangen.
Ik had de ipb telefoon opgenomen en weer neergelegd, maar de telefoon bleef overgaan, ook toen ik met de mobiele telefoon de verbinding had verbroken.
Vervolgens de experiabox uitgezet en het was over.
Vreeemd, maar nu jij er zo over begint........

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 jan 2007 21:02 

Ottens schreef:
heb dit al wel eens meegemaakt doordat ik thuis met mijn mobiele telefoon mijn eigen nummer draaide om wat uit te proberen.
Op een of andere manier bleef de telefoon hangen.
Ik had de ipb telefoon opgenomen en weer neergelegd, maar de telefoon bleef overgaan, ook toen ik met de mobiele telefoon de verbinding had verbroken.
Vervolgens de experiabox uitgezet en het was over.
Vreeemd, maar nu jij er zo over begint........

Okee, bedankt. Noteren wij dit voorlopig als eigenaardigheid van de Speedtouch. Als het echt vaker gebeurt meld ik het misschien wel aan de helpdesk.

--
Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 10:58 

De kans dat het te maken heeft met eigenaardigheden van de Speedtouch lijkt me vooralsnog vrij klein,maar je kunt niks uitsluiten.
Er zijn gevallen bekent van bijv UPC waarbij je telefoon overgaat,geen melding resp verborgen nummer te zien is en dit fenomeen pas stop als je de telefoon uitgedaan hebt,en je modem weer opnieuw hebt opgestart.
Heb zelf namelijk met de EB exact hetzelfde meegemaakt en er zijn metingen gedaan door KPN en het had niet iets met de EB te maken.

Verder heb ik niet gesproken over telefoonspam want dat is mi iets anders.Het aanmelden op de geoemde site is overigens een van de eerste adviezen die ook door KPN worden gegeven alvorens dit soort zaken gemeten gaat worden.

Maar goed als het opgelost is,dan is dat mooi.

Profiel  

Berichttitel: Spookbellen
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 12:52 

Maarten schreef:
De kans dat het te maken heeft met eigenaardigheden van de Speedtouch lijkt me vooralsnog vrij klein,maar je kunt niks uitsluiten.
Er zijn gevallen bekent van bijv UPC waarbij je telefoon overgaat,geen melding resp verborgen nummer te zien is en dit fenomeen pas stop als je de telefoon uitgedaan hebt,en je modem weer opnieuw hebt opgestart.
Heb zelf namelijk met de EB exact hetzelfde meegemaakt en er zijn metingen gedaan door KPN en het had niet iets met de EB te maken.

Als het niet aan de EB ligt, dan is het mogelijk een VOIP-probleem binnen de sessie met de SIP-server? Door het resetten van je modem seku de EB kill je uiteraard die sessie en is het probleem over. Ik zou die theorie graag testen als het weer voorkomt, door op de EB uitsluitend de VOIP-sessie te resetten, maar helaas, geen autorisatie..
Hoe de situatie ontstaat is weer een andere vraag. Ik vrees dat dat niet bekend is?

--
Herman

Profiel  

Berichttitel: Re: Spookbellen
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 14:08 

herelder schreef:

Hoe de situatie ontstaat is weer een andere vraag. Ik vrees dat dat niet bekend is?

--
Herman

Ik denk ook dat dit soort gevallen omgeven zijn door `mist` :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 17:17 

Het is bij mij ook meerdere malen voorgekomen dat ik gebeld
werd en op het scherm van mijn Dect telefoon geen ID melding
kreeg. Nam ik op en hoorde helemaal niets.
Kan natuurlijk ook een zwijger zijn geweest :wink:
maar het rare is dat dit fenomeen zich niet voordeed toen ik
nog geen IPB had.

p.s. ik heb een Siemens EB

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2007 17:29 

Het was een bekend probleem bij de Siemens met de 1.38 versie, 1.40 heeft dit probleem opgelost

kijk welke firmware je hebt en anders even upgraden naar 1.40

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2007 19:47 

badboy007 schreef:
Het was een bekend probleem bij de Siemens met de 1.38 versie, 1.40 heeft dit probleem opgelost

kijk welke firmware je hebt en anders even upgraden naar 1.40

Maw harde reset of de HD firmware 1.40 laten laden ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2007 23:21 

Ben achter de volgende eigenaardigheid van de SpeedTouch gekomen. Als je je eigen nummer belt dan hoor je op de lijn na verloop van tijd de dat de telefoon overgaat. Vervolgens ophangen. Na enkele seconden rinkelt de telefoon. Als je de hoorn opneemt hoor je niets. Daarna weer opleggen en de telefoon gaat weer over. Vervolgens kun je het opleggen en opnemen eindeloos herhalen. De enige remedie is om de router uit en weer aan te zetten.

Wordt dit ook bedoeld met spookbellen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2007 23:38 

hoorna schreef:
Als je je eigen nummer belt dan hoor je op de lijn na verloop van tijd de dat de telefoon overgaat. Vervolgens ophangen. Na enkele seconden rinkelt de telefoon. Als je de hoorn opneemt hoor je niets. Daarna weer opleggen en de telefoon gaat weer over. Vervolgens kun je het opleggen en opnemen eindeloos herhalen. De enige remedie is om de router uit en weer aan te zetten.
Wordt dit ook bedoeld met spookbellen?

Het lijkt er veel op, al kreeg ík gewoon een kiestoon ipv stilte. Ik ga het morgen eens uitproberen.

--
Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 00:37 

Ja het probleem is mij nu ook bekend, ook met mobiel naar huis bellen en een telefoon die van geen ophouden weet......Siemens telefoon soms ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 maart 2007 20:23 

Ik heb het gisteren gehad dat hij overging en niet stopte, ook als ik de hoorn weer op het basis station zette bleef hij maar overgaan, maar ik werd 10 minuten later op m'n mobiel gebeld omdat ik niet bereikbaar was (er werd niet opgenomen volgens de beller) :shock:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]