Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 20:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 15:38 

Probeer mijn laptop met WIN XP SP2 aan te sluiten op de WiFi van de Experiabox. Ik zie wel dat het netwerk er is maar het lukt niet om verbinding te krijgen.
Bij netwerknaam is het blanco (dus geen SSID met het nummer van de Experiabox) Aan het Mac adres zie ik dat het mijn netwerk is. Invoeren van de WPA-PSK sleutel heeft geen effect. Heb ook bij de instellingen van de box gekeken op mijn kpn.com maar daar kan ik ook niks raars zien.
Heeft iemand een idee?

Groeten,

Thijs

P.S.
Het LAN netwerk werkt foutloos.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 16:19 

De SSID broadcasting staat standaard uit in de EB. Als je een wireless adapter wil aanmelden moet je handmatig de SSID(staat onderop de EB) en de WPA-PSK encryptie invoeren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 17:18 

Werk je ook met clientsoftware van je draadloze netwerkkaart en staat de wireless zero ok uit in XP ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 17:18 

Heb ik gedaan maar geen resultaat. Kan ik de SSID broadcasting ook aan zetten in de EB. Begreep van de helpdesk van Netgear dat dat waarschijnlijk het probleem is.

Thijs

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 17:23 

Je hebt geen ISDN uitvoering ? Bij analoog kun je gewoon inloggen en eea activeren.

Verder heb ik nog even op de site van KPN gekeken en daar staat de volgende opmerking:

Als de ingebouwde wireless adapter volgens de Wi-Fi of Atheros standaard werkt dan kan deze werken in combinatie met de KPN Experia Box. Voor het aanmelden van uw wireless verbinding dient u de gebruiksaanwijzing te raadplegen welke meegeleverd is bij uw laptop. Voor het aanmelden heeft u de SSID van de KPN Experia Box nodig, deze bevindt zich op de sticker op de onderzijde van de KPN Experia Box. Ook heeft u de WEP of WPA sleutel nodig, heeft u deze nooit gewijzigd dan wordt er een WPA sleutel gebruikt. Deze WPA sleutel is u per brief toegezonden. Eventueel kunt u deze sleutel via "Mijn KPN" op http://www.kpn.com wijzigen.

Unquote

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 17:45 

Kijk eerst even op onderstaande link.

http://www.sleeuwijkonline.nl/experiabo ... .php?t=239

SSID broadcasting kan je via de webinterface 192.168.2.1 aanzetten. Dit kan nog niet via de webinterface als je IPB via een ISDN lijn hebt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 17:57 

Ja, ik heb ISDN. Heb ook Wireless Zero config uitgezet en de boxhandmatig op kanaal 11 gezet. Allemaal geen resultaat.
Zie alleen nu wel de SSID code bij de naam van het Netwerk staan.
Misschien de Netgear kaart te oud? Met KPN hotspots en in hotels heb ik er geen problemen mee.

Thijs

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 18:01 

Weet je zeker dat het de juiste SSID code is en heb je de beveiliging op WPA-PSK TKIP gezet? Als er maar iets fout staat krijg je geen verbinding.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 18:05 

Begin anders eerst eens zonder beveiliging en bouw vervolgens op van MAC-WEP-WPA.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 18:08 

@Maarten) Je kan de beveiliging van de EB niet uitzetten, alleen maar op WEP of WPA-PSK.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 18:10 
Site Admin

wellicht is het type kaart inderdaad te oud en ondersteunt niet dit type beveiliging en zal je met een ander type beveiliging moeten proberen. andere mogelijkheid is dat de software van de wifikaart niet up to date is; check op de site van de leverancier.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 19:32 

Er is inderdaad een update voor de kaart,maar die kan je niet gebruiken bij een ned. Win.
Denk dat ik maar wacht tot ik zelf via 192.168.2.1 de instellingen van de EB kan veranderen.

Thijs

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 19:40 

Thijs schreef:
Er is inderdaad een update voor de kaart,maar die kan je niet gebruiken bij een ned. Win.
Denk dat ik maar wacht tot ik zelf via 192.168.2.1 de instellingen van de EB kan veranderen.

Thijs
Dat kan zover bekend nog 2 maanden duren. Je kan de beveiliging van de EB ook op WEP zetten via "Mijn KPN" en de wireless adapter ook op WEP instellen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 19:59 

Marcel schreef:
@Maarten) Je kan de beveiliging van de EB niet uitzetten, alleen maar op WEP of WPA-PSK.

Ok Thx.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 20:36 
Site Admin

als je gebruik maakt van een netgear wg511v1 kan volgens mij alleen gebruik worden gemaakt van wep en niet van wpa. bij wg511v2 zal dit wel het geval zijn.
zoals eerder aangegeven probeer de beveiliging aan te passen via mijn kpn (ingang van planet).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]