Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 07:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 15:24 

Hallo,

Voor mijn broer wil surfen en bellen aanvragen maar eerst heb ik nog de volgende vragen.

1) Hij heeft een telefooncentrale. Maakt dit uit of moet ik hem gewoon voor de centrale aansluiten?

2) Hij heeft een computer in zijn kantoort staan die ik bekabeld kan aansluiten en hij heeft er een in huis staan die ik niet bekabeld kan aansluiten. Nu heeft hij nog een adsl modem van zijn huidige abonnement liggen. Kan ik deze gebruiken om de 2e pc aan te sluiten en hiermee te internetten. Dus dan heb je eerst de experiabox en daarna nog een adsl modem. Is dit mogelijk door met beide modems met dezelfde wachtwoord en gebruikersnaam in te loggen? Anders moet ik het draadloos doen maar dit heeft niet mijn voorkeur want de 2e pc is een oud systeem met W98.

Ik krijg dan de volgende situatie.

Binnenkomende telefoonlijn -> gewone telefoonsplitter waarvan de 1e kabel naar de splitter van de experiabox gaat (en dan verder gewoon aansluiten naar experiabox en centrale) en de 2e kabel naar de 2e pc waarop ik de losse adsl modem aansluit. Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd anders laat het even weten.

Alvast bedankt.

Groet,

Henri

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 15:34 
Site Admin

de eb wordt altijd direct bij het israpunt aangesloten. eventuele andere apparatuur wordt hierachter aangesloten.
download de bestanden van deze link eens om een en ander te bekijken: viewtopic.php?t=988
als de telefooncentrale analoog is, dan zou deze in principe gebruikt kunnen worden. eventuele isdn-centrale en/of isdn-telefoons zijn niet te gebruiken.
jouw plan om een oude modem er tussen te zetten, lijkt mij niet verstandig. dit levert vaak problemen op. laat de 2e pc via een wireless netwerkkaartje draadloos contact maken met de eb. is natuurlijk afhankelijk van de afstand tussen de 2e pc en de eb (let ook op eventuele storende factoren als muren, electrische apparatuur e.d.) of leg anders een netwerkkabel aan tussen deze pc en de experiabox.
het genoemde plan van splitsen van aansluitingen naar eb en de oude modem gaat niet werken

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 15:43 

Bedankt voor je antwoord. Het is een oude analoge telefooncentrale. Dus dat moet wel lukken. Wat betreft de 2e pc zit er niets anders op dan een kabeltje te trekken. Hij draait namelijk onder W98 en ik heb gelezen dan de EB deze niet ondersteund? Tenminste niet draadloos. Of heb ik dit mis. Als het wel kan hoe ver rijkt de draadlose verbinding? Hij staat er ongeveer 10 meter vanaf maar wel met enkele muren ertussen.

Nogmaals bedankt.

Groet,

Henri

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 17:36 
Site Admin

volgens de site van kpn kan de wireless adapter ook geinstalleerd worden op win98 second edition.
over het bereik is moeilijk een precies antwoord te geven. zal een kwestie van proberen zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 21:14 

jwagenaar schreef:
volgens de site van kpn kan de wireless adapter ook geinstalleerd worden op win98 second edition.
over het bereik is moeilijk een precies antwoord te geven. zal een kwestie van proberen zijn.
Win98 en WinMe werden in het begin van IPB wel ondersteund, sinds de laatste installatie CD-rom niet meer. Alleen W2k(sp4) of XP(sp2) met de laatste servicepacks worden ondersteund.
Dit is omdat er teveel problemen waren met de USB poorten i.c.m. de 108 USB. Er zijn wireless adapters die wel vanaf Win98 werken, alleen ondersteund KPN dit niet. Beste is Win98 bedraad aan te sluiten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 21:16 
Site Admin

thanks voor de update.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 22:57 

Marcel schreef:
Win98 en WinMe werden in het begin van IPB wel ondersteund, sinds de laatste installatie CD-rom niet meer.

Dit dacht ik dus ook gelezen te hebben. Dan toch maar proberen een draad te trekken. Allemaal bedankt voor de input.

Groet,

Henri

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 21:48 

je zit wel als je nummer weer gave wil gaan gebruiken
dat dit meestal niet goed werkt via een huis tuin en keuken centrale

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]