Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 16:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 18:43 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
In de nieuwe firmware update die eraan zit te komen, wordt dit probleem opgelost.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 18:46 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
blizzaa schreef:
In de nieuwe firmware update die eraan zit te komen, wordt dit probleem opgelost.

zijn we dan ook van het probleem "dode lijn" als degene die je belt in gesprek is?

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 19:48 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
Durf ik niet te zeggen, heb niet alles goed doorgelezen, ik hou je op de hoogte :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 20:51 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
jwagenaar schreef:
het verplaatsen van het account naar een andere sipserver. geen problemen meer!


Zoals reeds aangegeven wil dit wel eens helpen. :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 17:18 
Offline

Geregistreerd: vr 05 jan 2007 19:26
Berichten: 14
Woonplaats: Neerkant
Ik spreek deze geheime taal niet.
Wat is een sip server
Hoe kan ik op een andere komen?
Dank


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 19:35 
Offline

Geregistreerd: zo 28 mei 2006 13:05
Berichten: 2
Toch wel vreemd, heb regelmatig dat bij normaal bellen de lijn onderbroken wordt.
Benop dit moment al 1 uur en 13 minuten met de KPN helpdesk lijn in gesprek zonder uitval.
Dit is me al meerdere malen gebeurd, zouden ze een voorkeur hebben voor welke lijnen er na x minuten uit mogen vallen? :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 20:45 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Asbach schreef:
Hoe kan ik op een andere komen?
Dank


Even contact opnemen met de tweedelijns HD en vrage of ze je over willen zetten ivm de aanwezige problemen,het kan bijdragen tot de oplossing,hoeft niet perse zo te zijn,maar het is het proberen waard !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2007 12:59 
Offline

Geregistreerd: do 28 sep 2006 15:37
Berichten: 37
Jwagenaar Schreef:
zijn we dan ook van het probleem "dode lijn" als degene die je belt in gesprek is?

De nieuwe Firmware moet oplossing bieden aan de onderstaande problemen:

1. DTMF probleem: (Het probleem dat de KPN Experia Box het uitgaande DTMF signaal vertroebelt, waardoor gevoelige response systemen niet goed kunnen reageren).

2. Busy toon stilte: (Als mensen bellen naar een nummer dat in gesprek is, is er geen in gespreks toon hoorbaar)

3. Verbrekende verbinding na 13.30 minuten: (Na 13.30 minuten wordt het gesprek verbroken).

4. SIP registratie problemen bij UDP sessies: (Het probleem met het verliezen van de SIP gegevens bij veel openstaande UDP sessies).

5. Hakkelende voip gesprekken: (Verbindingen die stotteren).

6. Ring for all numbers: (Het probleem dat als er naar 1 nummer wordt gebeld, dat dan alle nummers over gaan die aangemeld zijn op de Experia Box).


Op dit moment is nog niet bekend wanneer deze firmware beschikbaar komt.[/b]


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2007 13:02 
Offline

Geregistreerd: do 28 sep 2006 15:37
Berichten: 37
Tevens zijn al de andere opgenoemden door andere posters geen oplossing tot het probleem, maar een verplaatsing.

Zoals SBC server veranderen dus SIP server(volgens jullie).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2007 14:11 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
@badboy007:bedankt voor je informatie aangaande de firmware update.Is dit voor de Siemens EB en de Speedtouch of alleen de Siemens EB ?

Mbt je opmerking aangaande het verplaatsen van het probleem,dit voorstel komt oa door de tweedelijns HD en werkt blijkbaar wel (niet altijd).
Lees ik dan goed dat de echte problemen op het achterliggende platform zitten :?:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2007 14:42 
Offline

Geregistreerd: do 28 sep 2006 15:37
Berichten: 37
Dit is inderdaad alleen voor Siemens EB. Over ST780 is nog niet veel bekend kwa Firmware.

Het helpt inderdaad vaak om een EB te verwisselen of de SBC server te veranderen. Het is niet de oplossing, ze zullen terug komen. Het ligt inderdaad wat dieper.

Het is ook niet de bedoeling dat een 2e lijns medewerker dit moet doen, daar is namelijk een ander werkwijze voor.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2007 21:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 31 dec 2006 12:41
Berichten: 70
Woonplaats: a/d kust in Zuid Holland
Het rare is dat sommige bellers die hun nummer hebben afgeschermd
bij mij na 13 min. 45 sec. wegvallen.
"openbare" bellers kunnen eindeloos bellen.
Waar ligt dit nu aan ???


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2007 23:28 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
badboy007 schreef:
Jwagenaar Schreef:
zijn we dan ook van het probleem "dode lijn" als degene die je belt in gesprek is?

De nieuwe Firmware moet oplossing bieden aan de onderstaande problemen:

1. DTMF probleem: (Het probleem dat de KPN Experia Box het uitgaande DTMF signaal vertroebelt, waardoor gevoelige response systemen niet goed kunnen reageren).

2. Busy toon stilte: (Als mensen bellen naar een nummer dat in gesprek is, is er geen in gespreks toon hoorbaar)

3. Verbrekende verbinding na 13.30 minuten: (Na 13.30 minuten wordt het gesprek verbroken).

4. SIP registratie problemen bij UDP sessies: (Het probleem met het verliezen van de SIP gegevens bij veel openstaande UDP sessies).

5. Hakkelende voip gesprekken: (Verbindingen die stotteren).

6. Ring for all numbers: (Het probleem dat als er naar 1 nummer wordt gebeld, dat dan alle nummers over gaan die aangemeld zijn op de Experia Box).


Op dit moment is nog niet bekend wanneer deze firmware beschikbaar komt.[/b]

Is dit voor de Siemens en/of de SpeedTouch?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2007 23:42 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
siemens


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 19:47 
Offline

Geregistreerd: do 28 sep 2006 15:37
Berichten: 37
Het Device Competence Center (DCC) van KPN meldt dat er een probleem speelt bij de Siemens Experia Box; Na ongeveer 13 minuten wordt bij een telefoongesprek de (telefoon)verbinding verbroken. Er rest de gebruiker dus niets anders dan terug te bellen.

Het probleem ontstaat als de InternetPlusBellen-klant gebeld wordt (inkomende oproep vanuit IPB, PSTN, gsm, etc) door een beller die de weergave van zijn nummer onderdrukt heeft (CLIR).
Een oplossing zal in softwareversie 1.41.x het probleem definitief verhelpen. De planning is dat die softwareversie rond half maart klaar zal zijn voor distributie.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling