Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 07:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 14:19 

Citaat:
Vanaf de ISRA-punt moet je de grijze of zwarte 4-aderige kabel gebruiken, omdat dit een Cat5e kabel is.

De grijze variant moet niet gebruikt worden deze deugt niet en kan voor geen inkomend telefonie zorgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 14:59 

wezel555 schreef:
Citaat:
Vanaf de ISRA-punt moet je de grijze of zwarte 4-aderige kabel gebruiken, omdat dit een Cat5e kabel is.

De grijze variant moet niet gebruikt worden deze deugt niet en kan voor geen inkomend telefonie zorgen.

De grijze variant is een 4-aderig Cat5e kabeltje met 2x RJ11 connectoren die standaard bij de Siemens Experiabox geleverd wordt. Deze is voor de verbinding tussen de ISRA en de Experiabox. En nu zegt u dat deze kabel niet gebruikt mag worden?

Ik heb het maar een paar keer meegemaakt met een grijze als met het zwarte kabeltje dat de aders niet 1:1 afgemonteerd waren. Maar voor de rest nog nooit problemen mee gehad.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 15:09 

een tijd geleden werd deze kabel meegeleverd en deze zorgde toen in 90% van de gevallen voor geen inkomend verkeer wel uitgaand. Dit is zelfs officieel opgenomen in het stappenplan. met de nieuwe pakketten is volgens mij een zwarte meegeleverd met deze is niets mis.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 18:48 

hoe korter heo beter. simpel.

- IPB Planet
- Slim bellen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 21:20 

wezel555 schreef:
een tijd geleden werd deze kabel meegeleverd en deze zorgde toen in 90% van de gevallen voor geen inkomend verkeer wel uitgaand. Dit is zelfs officieel opgenomen in het stappenplan. met de nieuwe pakketten is volgens mij een zwarte meegeleverd met deze is niets mis.

Heb er zelf niets van gemerkt. Vanaf het begin wordt er een grijs kabeltje geleverd bij de Siemens en een zwart kabeltje bij de SpeedTouch en dat is nog steeds zo. Natuurlijk ook de witte kabeltjes.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 00:47 

uiteindelijk maakt het niet zoveel, een beetje meer demping kan optreden. dan moe je indd de 'harde' kabeltjes gebruiken. (wat ik altijd doe trouwens)

en met harde kabeltjes bedoel ik cat5 kabel uiteraard met harde kern in de aders.

in praktijk wat je ziet bij klanten en wat dan nog steeds blijft werken... je vraagt het je soms af dat het werkt met die kudde platte kabels en dergelijke.. of binnen leidingen.. het blijft werken..

neemt niet weg dat het niet zo hoort en dat het veel beter is met de juiste kabels

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 00:48 

ps. 1 meter is voldoende tussen een dect telefoon en de EB

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 00:51 

Wat ik niet van sommige installatiemonteurs begrijp, dat ze IPB gaan installeren op de 1e verdieping en dat de telefoonlijn dan beneden ergens binnenkomt, ik hoor wel eens afstanden van meer dan 15/20 meter vanaf het IS/RA punt. En vertel dan de klant maar eens dat dat absoluut verkeerd is, en dat hij zo dicht mogelijk bij het IS/RA punt moet komen te staan. "Ja dat heeft de monteur zo gedaan, dus dat is goed en ga ik ook niet veranderen"

zucht.. vanavond weer 2 van dit soort problemen gehad..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 09:04 

blizzaa schreef:
Wat ik niet van sommige installatiemonteurs begrijp, dat ze IPB gaan installeren op de 1e verdieping en dat de telefoonlijn dan beneden ergens binnenkomt, ik hoor wel eens afstanden van meer dan 15/20 meter vanaf het IS/RA punt. En vertel dan de klant maar eens dat dat absoluut verkeerd is, en dat hij zo dicht mogelijk bij het IS/RA punt moet komen te staan. "Ja dat heeft de monteur zo gedaan, dus dat is goed en ga ik ook niet veranderen"

Je kan rustig 20 m verwijderd zitten, als je maar meerdere aders die je over hebt in je kabel maar samen voegd.

De aders zijn meestal te dun voor grote afstanden en krijg je verlies, door een upt kabel met meerder aders, b.v. kan je de vrije aders samen voegen met de aders die je gebruik.

Dit heb ik ook gedaan en heb geen verliezen, ik zit ook met 25m kabel tot het israpunt, op deze manier geen problemen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 18:44 

idd dan moet het wel lukken, een coax5 kabel als ik me niet vergis.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 23:02 

blizzaa schreef:

Coax?? dat is voor de televisie! Is een andere helpdesk, digitenne :D
CAT5 bedoel je waarschijnlijk :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 23:52 

Ik heb het al eens eerder gezegd maar doe het toch nog maar een keer...:-)

Ik had een meter of 10-15 van dat platte witte telefoonkabel tussen ISRA en modem zitten.
Nooit problemen mee gehad.
Omdat ik overal lees dat er Cat5 tussen moest heb ik dat gedaan.
Met heel veel pijn en moeite zo'n Cat5 kabel naar boven getrokken en netjes aangesloten.
Download snelheid was dramatisch slecht geworden...:cry:
Direct weer 10-15 meter plat telefoonsnoer er tussen gezet en downloaden gaat weer met 600-640 kB/sec.

Ik kom er nu niet meer aan!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2007 00:35 

Flappie schreef:
blizzaa schreef:

Coax?? dat is voor de televisie! Is een andere helpdesk, digitenne :D
CAT5 bedoel je waarschijnlijk :wink:

:oops: hahahahaha ik wist dat ik wat verkeerd had getyped, kon er niet opkomen :P

CAT5 idd :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2007 13:23 

blizzaa schreef:

Dat komt omdat de IPB monteurs het ISRA-punt verleggen, of dat dit al eerder is gedaan door een ISDN monteur(NT1 kastje zit dan al op de eerste verdieping). De belangrijkste reden voor een IPB monteur om het ISRA punt te verleggen is een veel beter draadloos bereik in het huis. :wink:

Helaas begrijpen veel helpdesk medewerkers deze oplossing niet en staren zich blind op de plaats van het ISRA-punt. Het zou goed zijn als een helpdesk medewerker een paar dagen meeloopt met een IPB monteur. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2007 14:48 

Marcel schreef:
een paar dagen meeloopt met een IPB monteur. :wink:

Ik hou me aanbevolen :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]