Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 07:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: firmware upgrade?
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 22:26 

Vandaag bleken plotseling al mijn configuratiewijzigingen in de speedtouch verdwenen te zijn, zoals de naam van het Wifinetwerk, de servertoewijzingen en de informatie welk apparaat op welke interface zit.

Ik vroeg me af of er misschien een nieuwe firmware versie is geinstalleerd.
Op dit moment is de versie 6.2.11.10, en dat is dezelfde versie als in de schermprintjes van het herstelplan vd Speedtouch-firmware zit. Ik heb nooit eerder gekeken welke versie ik had, dus ik weet niet of het vandaag is ge'upgrade'.

Is er iemand die dezelfde ervaring heeft als ik vandaag had - weet iemand of er nieuwe firmware is geinstalleerd?

--
Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 22:42 

volgens mij is er inderdaad iets "gebeurt"
kon al 5 dgn niks naar buiten bellen en niet naar huis bellen maar plotseling vanavond wel in en uit

en ik zag in de instellingen dat alle voor ingestelde instellingen eruit waren (Xbox aanal spellen enz ) ook zag ik dat wlan weer aan stond terwijl ik zeker weet dat die uit stond
dus er is vanuit buiten iets gedaan aan update oid

Profiel  

Berichttitel: Re: firmware upgrade?
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2006 21:29 

herelder schreef:
Vandaag bleken plotseling al mijn configuratiewijzigingen in de speedtouch verdwenen te zijn, zoals de naam van het Wifi-netwerk, de servertoewijzingen en de informatie welk apparaat op welke interface zit.
Ik vroeg me af of er misschien een nieuwe firmware versie is geinstalleerd.
Op dit moment is de versie 6.2.11.10, en dat is dezelfde versie als in de schermprintjes van het herstelplan vd Speedtouch-firmware zit. Ik heb nooit eerder gekeken welke versie ik had, dus ik weet niet of het vandaag is ge'upgrade'.

Mijn dochter is wireless aangesloten (zij bleek al een dag eerder, sinds 17-12 geen Internet meer te hebben, de wijziging was dus al eerder gebeurd), en rapporteerde na het herstellen van de netwerknaam dat de downloads véél sneller gingen. Een verbetering dus.

Kan een van de helpdesk-mollen hier iets over zeggen misschien?

--
Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 19:47 

heb vandaag hetzelfde als jullie een maand geleden,
al mijn configuratie weg alsof er gereset is.
En mijn software versie is nu 6.2.11.10. Daarvoor weet ik niet wat ik had maar ik neem aan dat die hetzelfde nummer is. Het zou misschien ook kunnen dat kpn een kleine wijziging doorvoerd of af en toe alles reset om te voorkomen dat er thuis een server gedraaid wordt.

Profiel  

Berichttitel: Re: firmware upgrade?
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 00:35 

Bartje schreef:
heb vandaag hetzelfde als jullie een maand geleden,
al mijn configuratie weg alsof er gereset is.
En mijn software versie is nu 6.2.11.10. Daarvoor weet ik niet wat ik had maar ik neem aan dat die hetzelfde nummer is. Het zou misschien ook kunnen dat kpn een kleine wijziging doorvoerd of af en toe alles reset om te voorkomen dat er thuis een server gedraaid wordt.

Helpdesk al gebeld?

Normaliter hebben upgrades geen configuratiewijzigingen tot gevolg. Als dat wel zo is noemt men dat in de regel geen 'kleine wijzigingen'.
Ik vrees overigens dat we van upgrades niet (vooraf) op de hoogte zullen worden gebracht. Ik hóóp echter van wel, zeker als het een upgrade is die configuratieinstellingen om zeep helpt.

De suggestie over het voorkomen dat men servers draait vind ik uit de lucht gegrepen.

--
Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 02:12 

Helpdesk nog niet gebeld. Dat ga ik pas doen als het vaker voor komt.
Wanneer ik voor iets dat 1 keer mis gaat de helpdesk moet bellen krijg ik het daar te druk mee.

zou ook routine kunnen zijn om er voor te zorgen dat mensen zelf geen configuratiefouten maken of zo. Ze zullen inderdaad niet willen voorkomen dat je een server draait anders hadden ze deze opties ook wel uitgeschakeld net zoals dmz. Maar het een beetje demotiveren zullen ze geen problemen mee hebben denk ik.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 12:59 

de helpdesk ondersteunt de webinterface niet...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 13:59 

blizzaa schreef:
de helpdesk ondersteunt de webinterface niet...

Dan zal iemand toch ff de handleiding van de uitgeklede webinterface moeten opsturen. Die zat er nl niet bij. :(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 14:43 

google thomson speedtouch 780 ? Zal vast wel iets van op de Thomson site staan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 15:13 

Er is de afgelopen week geen nieuwe firmwareupdate geweest, het gaat om een al wat oudere update, maar die wordt niet in inkeer uitgerold maar bijvoorbeeld per 1000. Ik heb mij laten vertellen dat er over 2 week weer een firmware update aan komt. wanneer de eb geupdate wordt gaan alle instellingen terug naar de fabrieksinstellingen + sip gegevens worden opnieuw geladen, eventuele instellingen die op de eb zijn gedaan gaan dan verloren. servers thuis draaien mag zeker wel dat is volledig aan de klant zelf.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 15:37 

wezel555 schreef:
Ik heb mij laten vertellen dat er over 2 week weer een firmware update aan komt..

Bedankt voor de input.Enig idee wat deze update behelst ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 15:37 

blizzaa schreef:
google thomson speedtouch 780 ? Zal vast wel iets van op de Thomson site staan.

De SpeedTouch Experiabox heeft een afwijkende firmware(KPN) dan de standaard SpeedTouch 780 WL(i) firmware. Dus aan de gebruikershandleiding van de SpeedTouch website heb je niet zoveel, alleen een aantal standaard settings.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 20:14 

wezel555 schreef:
Er is de afgelopen week geen nieuwe firmwareupdate geweest, het gaat om een al wat oudere update, maar die wordt niet in inkeer uitgerold maar bijvoorbeeld per 1000. Ik heb mij laten vertellen dat er over 2 week weer een firmware update aan komt. wanneer de eb geupdate wordt gaan alle instellingen terug naar de fabrieksinstellingen + sip gegevens worden opnieuw geladen, eventuele instellingen die op de eb zijn gedaan gaan dan verloren. servers thuis draaien mag zeker wel dat is volledig aan de klant zelf.

Hoe kom je aan en hoe betrouwbaar is deze informatie? Bij wie kunnen we navragen in hoeverre deze informatie klopt, met name mbt het vernachelen van de instellingen, en wanneer deze voor welke gebruikersgroep wordt uitgevoerd?

--
Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 14:28 

Eerstehands informatie ik werk bij de helpdesk, maar ik moet aangeven dat wij ook niet altijd geinformeerd worden over eventuele firmware updates. Maar deze keer kreeg ik deze informatie toevallig wel. Wel weet ik dat alle gemaakte instellingen op de eb verloren gaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 18:51 

wezel555 schreef:
Eerstehands informatie ik werk bij de helpdesk, maar ik moet aangeven dat wij ook niet altijd geinformeerd worden over eventuele firmware updates. Maar deze keer kreeg ik deze informatie toevallig wel. Wel weet ik dat alle gemaakte instellingen op de eb verloren gaan.

klopt :)

- IPB Planet
- Slim bellen

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]