Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 07:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 15 mei 2006 17:00 

Beste mensen,

Ik ben al een tijdje aangemeld hier op het forum dankzij de handtekening van de admin op een ander forum. Hulde voor dit forum, ik heb er veel van opgestoken naar mijn mening!

Nu dan toch een vraag van mij, aangezien ik er niet uit kom.

Casus:
Een bedrijf heeft nu nog gewoon ISDN met een centrale. (Het type moet ik jullie even tegoed houden.)
Nu is het zo dat zij graag willen overstappen op IPB alleen vermoed ik dat er nog wat haken en ogen aan zitten (in hun geval).

Op dit moment is het zo, dat indien men aan het bellen is met -ik noem maar wat- handset 1, dan wordt de volgende beller automatisch doorgeschakeld naar handset 2, of zelfs 3, dankzij die centrale.

Nu hebben ze mij gevraagd om uit te zoeken of dit nog steeds tot de mogelijkheden behoort bij IPB. (Tja, van familie moet je het maar hebben he?)

Tevens een vraag van een iets andere orde: is het misschien niet beter om (mits mijn voorgaande vraag mogelijk is) helemaal van ISDN af te stappen en gewoon een analoog IPB account te nemen? Ik snap nl. het voordeel van ISDN i.c.m. IPB niet.

Ik hoop dat ik mijn 'probleem' duidelijk geschetst heb.

Hartelijk dank bij voorbaat!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 mei 2006 17:06 

Om bij je laatste vraag te beginnen,je redenatie is logisch,maar de kosten daaraan verbonden zijn onnodig,de tijdspanne is lang en het risico dat er iets fout gaat is niet ondenkbaar.Daarbij komt dat je straks na portering (ook al heb je isdn) digitaal belt en dus geen gebruik meer maakt van je evt huiscentrale.

Mbt je eerste vraag moet ik even spitten :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 mei 2006 17:10 

Hartelijk dank Maarten,

Ik wacht het evt. antwoord op het eerste deel van de vraag rustig af.

Ik begrijp nu in ieder geval dat het omslachtig en onnodig is om eerst naar analoog over te stappen.

Nogmaals dank Maarten voor je zeer snelle respons! :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 mei 2006 22:13 

Citaat:
Een bedrijf heeft nu nog gewoon ISDN met een centrale. (Het type moet ik jullie even tegoed houden.)
Nu is het zo dat zij graag willen overstappen op IPB alleen vermoed ik dat er nog wat haken en ogen aan zitten (in hun geval).

Op dit moment is het zo, dat indien men aan het bellen is met -ik noem maar wat- handset 1, dan wordt de volgende beller automatisch doorgeschakeld naar handset 2, of zelfs 3, dankzij die centrale.

Nu hebben ze mij gevraagd om uit te zoeken of dit nog steeds tot de mogelijkheden behoort bij IPB.

De functies van ISDN gaan verloren bij IPB. Op de Experiabox zitten twee aansluitingen voor een toestel, TEL1 en TEL2. Bij een Lite abo kun twee nummers gebruiken en heb je dus twee lijnen. Als lijn 1 in gebruik is kan er naar dit nummer niet gebeld worden wat bij ISDN wel mogelijk is. Je kunt de tweede lijn wel gebruiken maar dit heeft een ander nummer.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 mei 2006 22:19 

Duidelijk kraantje94.

Dus een centrale is dus ook overbodig oftwel helemaal niet toepasbaar?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 mei 2006 22:35 

Hoeveel ISDN-lijnen(max. uitgaande gesprekken) hebben ze nu?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 mei 2006 23:00 

Ik werd even door jou overvraagd Marcel en ik heb het even nagevraagd.

Waarschijnlijk had ik iets genuanceerder moeten zijn. Maar ja...dit wist ik niet van tevoren.

Wat mij is medegedeeld zojuist:

2 analoge lijnen ------> NT 1 kastje -----> Centrale

Als ik het goed begrepen heb komt er uit de centrale 2 ISDN lijnen. 1 ervan gaat naar de computer voor internet en 1 gaat naar het hoofdtoestel. Aan dit hoofdtoestel zijn 2 handsetjes gekoppeld.

Dan is er nog een hoofdnummer ------> analoog via de centrale. Zodra deze dus in gesprek is, gaat ie naar het ISDN hoofdtoestel.

En het bleek dat het hierom gaat. En niet, zoals ik dacht, toestel 1 in gesprek ---> toestel 2. etc. Mijn excuses.

Ik hoop dat jullie nu een beter beeld hebben van wat de bedoeling is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 mei 2006 01:36 
Site Admin

atlas: je heb het over 2 analoge lijnen die later isdn worden?? dit begrijp ik niet helemaal. maar goed uitgaande van 2 isdnlijnen (=4 kanalen en dus 4 gesprekken). 1 isdnlijn (2 kanalen) wordt gebruikt voor internet en 1 isdnlijn voor telefoon (2 kanalen voor set 1 en set2).
ik denk dat de winst kan zijn 1 isdnlijn te handhaven voor telefonie (2 gesprekken gelijktijdig is nog steeds mogelijk). de andere isdnlijn eventueel omzetten naar adsl voor internet (ipv 2x 64k een abonnement van bv. 1,5 mb of meer).
voor jouw gevraagde opzet zie ik geen mogelijkheid om over te gaan naar ipb; per telefoonnummer is maar een poort beschikbaar; 2e poort op box is wel aanwezig, maar daar zou dan een ander nummer aan gekoppeld moeten worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 mei 2006 01:42 

Ja, met die 2 analoge lijnen vond ik ook vreemd idd. Maar volgens de 'techneut' ter plekke zijn het te allen tijde 2 analoge lijnen die binnenkomen en pas in de meterkast omgezet wordt naar ISDN. Het zal wel.

Soit, je hebt het in ieder geval begrepen wat ik bedoel JWagenaar. ;)

Dat dit niet mogelijk is, zoals het nu is.... helaas pindakaas. Ik zal dit mededelen aan mijn schoonouders. De keuze is dan aan hen.

Mag ik jullie allemaal hartelijk danken, dat jullie hier tijd in wilden stoppen?

Bedankt!

Groet,

Atlas

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 mei 2006 10:45 

Atlas schreef:
Ja, met die 2 analoge lijnen vond ik ook vreemd idd. Maar volgens de 'techneut' ter plekke zijn het te allen tijde 2 analoge lijnen die binnenkomen en pas in de meterkast omgezet wordt naar ISDN. Het zal wel.

Groet,

Atlas

Dat het altijd een analoge lijn is hoeft voor zover ik weet niet,want bepalend is het signaal wat over de koperdraadjes gaat lopen,maar misschien ben ik toch niet zo technisch als DIE techneut . :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]