Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 06 mei 2025 08:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2006 23:25 

hallo allemaal, ik heb de vraag hier of er mensen zijn die gebruik maken - of anderen kennen die gebruik maken - van zakelijk ipb. is de helpdesk en service daar beter dan bij de particuliere tak? ik vraag het niet voor mijzelf, maar belangrijke punten zijn:
    heldesk bereikbaarheid
    nakomen afspraken
    oplossen problemen
    algehele kwaliteit dienst zakelijk ipb

als er mensen zijn die hier (met 1 of meerdere punten) ervaringen mee hebben, dan hoor ik dat graag!

Profiel  

Berichttitel: Zakelijk IPB
BerichtGeplaatst: zo 07 jan 2007 20:06 

Hallo,

de ISDN lijnen thuis zijn vervangen door IPB. Na de nodige aanloop problemen, monteur 2 X geweest, Experia box vervangen, fluittonen op de lijn enz. enz. werkt het nu prima. Ik heb nu 2 telefoonlijnen en ADSL.

Voor kantoor maakt KPN reclame voor zakelijk IPB, na inschrijving kwam een deskundige techneut welke ervoor zou zorgen dat de hele infrastructuur overgezet zou worden. We gebruiken 15 telefoons 6 ISDN lijnen met een KPN centrale (Alliance 30). Na erg veel heen en weer gebel kwam dan uiteindelijk het antwoord van de techneut, er kan niet geleverd worden(':cry:'). ZIPB zoals dat heet werkt niet met meer dan 2 ISDN lijnen, wat een sof!

De technische ondersteuning is absoluut topklasse, marketing verkoopt echter iets wat de techniek nog niet kan leveren, waar heb ik dat meer gehoord!

groeten

Knarf

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 07 jan 2007 20:25 

frednet schreef:
hallo allemaal, ik heb de vraag hier of er mensen zijn die gebruik maken - of anderen kennen die gebruik maken - van zakelijk ipb. is de helpdesk en service daar beter dan bij de particuliere tak? ik vraag het niet voor mijzelf, maar belangrijke punten zijn:
    heldesk bereikbaarheid
    nakomen afspraken
    oplossen problemen
    algehele kwaliteit dienst zakelijk ipb
als er mensen zijn die hier (met 1 of meerdere punten) ervaringen mee hebben, dan hoor ik dat graag!

1 advies mijnerzijds..... afblijven!!!!!!!!!!!!
heb 3 mnd IPB, waarvan 1,5 mnd met veel plezier....
De 2e 1,5 mnd een en al doffe ellende.... mijn "hoofd" telefoonnummer was kwijt...en niet meer terug te krijgen...
Al mijn klanten konden mij niet meer bellen behalve op mijn faxnummer.... alleen was dat bij niemand bekend...... gelukkig kreeg ik na 3 weken een hint van iemand (nee hoor; de helpdesk kon me niet op dit ideetje brengen) om door te schakelen.... (ja hoor.....zelf had ik dat ook niet in de gaten, maar ja.... tis ook niet mijn vakmanschap), zodat ik in ieder geval gebeld kon worden....
Ben nu nog steeds aan het wachten op terugzetting naar ISDN.....
Grtz, Peer111

Profiel  

Berichttitel: Re: Zakelijk IPB
BerichtGeplaatst: zo 07 jan 2007 21:48 
Site Admin

knarf schreef:
ZIPB zoals dat heet werkt niet met meer dan 2 ISDN lijnen, wat een sof!

hier geef men toch iets anders aan: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1640528

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 07 jan 2007 23:55 

Gewoon zakelijk IPB is hetzelfde als voor consumenten, alleen het abo is anders opgesteld.

Zakelijk IPB XL is totaal wat anders. Klant krijgt een ander type modem die max. 4x ISDN2 aansluitingen(enkelvoudig en meervoudig) i.p.v. analoge aansluitingen zoals bij een Experiabox genereert. Je kan dus op dat modem ISDN apparatuur aansluiten zoals b.v. ISDN telefooncentrales. Voor ZIPB XL is daarom ook een andere gratis helpdesk.

Profiel  

Berichttitel: zakelijk ipb xl
BerichtGeplaatst: di 09 jan 2007 22:39 

de gratis helpdesk vertelde mij dat KPN dit niet kan leveren, en gaf de opdracht terug. Het is natuurlijk te gek voor woorden dat marketing probeert iets aan de man te brengen waarvoor de techniek nog niet klaar is

Profiel  

Berichttitel: Re: zakelijk ipb xl
BerichtGeplaatst: di 09 jan 2007 23:20 

knarf schreef:
de gratis helpdesk vertelde mij dat KPN dit niet kan leveren, en gaf de opdracht terug. Het is natuurlijk te gek voor woorden dat marketing probeert iets aan de man te brengen waarvoor de techniek nog niet klaar is

Dat er een spanningsveld is tussen marketing en techniek is op zich prima,maar misschien ziet men in de problemen opzoeken op dit moment niet gewenst is :roll:
Neem natuurlijk niet weg dat het verre van professioneel is.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]