Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 19:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2007 21:12 

Hallo,

Ik heb geprobeerd de experia box draadloos te installeren maar ik krijg geen verbinding met internet. Met laptop aan de lankabel gaat prima en ik kan ook verbinding maken met speedtouch netwerk met 2 computers maar kan de computers niet laten communiceren en ook niet op het internet. Ik heb geen giga set maar 1 computer met een usb stick en 1 met ingebouwde wifi. Ik heb op beide p.c. het ip nummer veranderd waardoor ik verbinding kreeg met het netwerk maar daar blijft het bij.
Kan iemand mij stap voor stap uitleggen wat ik moet doen??
Wat wel gelukt is:
-alle kabels netjes aansluiten (telefoon doet het)
-via lanverbinding internetten
-draadloosverbinding gemaakt met het netwerk
-via http://192....enz. in het configuratiescherm komen. Bij verbindingcheck staat alles aangevinkt behalve 'internet' daar staat een rood kruis door.
Ik heb nog een account bij Wanadoo lopen, is dat een probleem?

Graag in eenvoudige termen :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2007 21:23 
Site Admin

mensen op dit forum willen best helpen, maar enige zelfwerkzaamheid hoort hier ook zeker bij. gebruik maar eens de zoekfunctie search.php .
kijk ook hier eens viewtopic.php?t=239 en probeer een en ander.
als je dan nog niet verder komt kan je natuurlijk hier verder vragen en willen mensen best helpen, maar een verhaal van stap tot stap is wel een beetje erg gemakkelijk :wink:
we horen nog wel van je.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2007 22:42 

Je kunt me van onhandigheid beschuldigen maar gebrek aan zelfwerkzaamheid heb ik zeker niet.
Ik heb al uren aan het ding zitten prutsen en ik kan gewoon niet bedenken waarom het niet functioneert. Natuurlijk heb ik het internet en dit forum afgestruind op zoek naar een antwoord maar zolang ik niet precies weet wat er mis is, kan ik niet gericht instellingen veranderen. Wrs. doe ik dan meer kwaad dan goed.
Ik neem aan dat dit forum opgezet is om mensen te helpen met hun computerprobleempjes en niet om ze op te voeden; ik ben niet gemakzuchtig en vind het vervelend daarvan beschuldigd te worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2007 22:51 
Site Admin

het is niet de bedoeling om mensen op te voeden en heb ook niet aangegeven dat je zelf nog niets hebt ondernomen. maar door zelf dingen uit te proberen zal zeker (ook voor de toekomst) meer inzicht worden gekregen op de werking van een en ander.
maar goed, laten we eens een start maken. je had het over wanadoo. maak je nu verbinding via ipb of via wanadoo. dit is te controleren om naar http://www.myip.nl te gaan en de info te bekijken. wat staat vermeldt bij isp?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2007 23:04 

Op dit moment heb ik alles teruggezet op wanadoo. Had ik me nu ook al aan moeten melden bij KPN via de activatiecode of dat speciale telefoonnummer?? Omdat ik niet eens bij de kpn site kon komen via de draadloze verbinding heb ik dat nog niet gedaan.
Enne....bedankt dat je me wilt helpen, ik reageerde nogal gebeten maar dat komt omdat ik het juist zo ontzettend graag zelf voor elkaar wil krijgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2007 23:07 
Site Admin

zou toch eerst de experiabox weer gewoon aansluiten en om het in ieder geval gelijk te laten werken via een netwerkkabel.
heb je een grijze of zwarte experiabox?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2007 23:15 

Ik heb een zwarte experia box.
Zal nu kijken of ik de experia box er waar aan kan krijgen. Als je geen antwoord krijgt, weet je meteen dat het niet gelukt is :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2007 23:30 

Daar was ik weer. Nu via direct adsl.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2007 23:32 
Site Admin

goed dat werkt dus.
heb je de activering al uitgevoerd; zie blz. 27 of 29 van de handleiding (kpn of planet).

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 04 jan 2007 23:35 

Gerdien schreef:
Bij verbindingcheck staat alles aangevinkt behalve 'internet' daar staat een rood kruis door.

Is slechts een pingtest die niet geslaagd is, heeft geen invloed op de internetverbinding.

Gebruik je wel de WPA key, 10 karakters groot, die onderop het modem staat en op de bijgeleverde sticker? Dus niet de WPA key uit de brief van 26 karakters.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2007 23:42 

Hallo
Ik heb mijn account geactiveerd via mijn kpn en ik heb de netwerksleutel gebruikt die onderop de box staat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2007 23:46 
Site Admin

zit via de webinterface van de eb ( http://192.168.1.254 ) het kanaal ipv op automatisch eens op bv. 6. en probeer dan via de wireless kaart verbinding te maken

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2007 23:48 

Wanneer ik geen ip adres toewijs aan het netwerk, kan ik geen verbinding krijgen. Met 200.200.200.1 b.v. lukt het wel....maar ik weet eigenlijk niet eens wat ik dan doe. :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2007 23:50 
Site Admin

je bent nu aangesloten via een netwerkkabel en als op http://192.168.1.254 klikt, kom je dan in het menu van de eb.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2007 23:51 

Gerdien schreef:
Hallo
Ik heb mijn account geactiveerd via mijn kpn en ik heb de netwerksleutel gebruikt die onderop de box staat.

Code is Hex 0 t/m 9 en A t/m F, dus 0 is nul en geen Ooh. Let ook op de 8 en de B die erg op elkaar lijken. Kopieer anders de code uit de webinterface.
Zet tijdelijk de firewalls uit.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]