Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 18:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: xbox - xbmc streaming
BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 18:30 

Hoi,

Als ik via XBMC scripts opstart waarbij webradio of streaming media afgespeeld kan worden loopt de xbox vaak vast. Ook hapert webradio. Xbox al in de dmz gegooit maar dat haalt niets uit.

Bv.
-Appletrailers zie ik 4 seconden beeld, dan gaat hij bufferen en slaat heel vaak vast.
-Kissfm webradio 8 seconden geluid, 3 seconden niets, dan weer 8 seconden geluid.

Ik heb een 3 mbit lijn en bij xs4all gaf dit nooit problemen. Zelfs lagere bitrates in het laten afspelen voldoet niet aan wat hij zou horen te doen. Gewoon afspelen.

Vast ip adres
gateway/dns is de experiabox

Het lijkt hier wel aan de experiabox te liggen. Iemand een oplossing?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2006 21:16 

Opgelost. Siemens de deur uitgetrapt en nu de Thomson die dit wel trekt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2006 21:37 

markg schreef:
Opgelost. Siemens de deur uitgetrapt en nu de Thomson die dit wel trekt.

Neem aan dat je de wisseling qua modem ook hebt moeten onderbouwen richting KPN ? alvorens men accoord is gegaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 dec 2006 00:08 

Ja, het was meer een combo. Sinds de firmware update naar 1.40c ontstond een onacceptabele situatie. Ik kon niet meer tegelijk downloaden en bellen. (Ik wist dat ze de 1.38 niet terug konden pushen.) Er zat een hapering in de lijn zodat je er geen klap meer van verstond wat aan de andere kant van de lijn gebeurde. Dus ik vroeg op die manier een nieuwe modem aan. (Ik wist dat ze domweg geen support gaven op mijn omgebouwde xbox) Ik had een zeer begripvolle eerste lijn en die wilde de "uitdaging" ook wel aan maar gaf me geen garantie dat deze omgeruild zou worden.

2e lijn (multiplay) was akkoord na mijn verhaal over dat streaming ook niet goed ging over de xbox (appletrailers scriptje die content van http://www.apple.com/trailers/ laat zien via xbox mediacenter)

hence de thompson, and boy, am i glad! :D :D :D

Moet de Siemens nu uiteraard terug sturen. Het aanmelden van het macadres van de nieuwe modem moest wel bij de eerste lijn aangemeld worden alvorens de 2e lijn hierop aktie onderneemt helaas. Dit had wel wat voeten in aarde omdat ik dit keer een kruk aan de lijn had. (buiten het feit dat het natuurlijk lang duurt voordat je er door bent.) Hij melde uiteindelijk maar een storing aan en gelukkig werd ik snel teruggebeld. Kan 4 dagen duren. Dan heb je dus alleen internet en geen telefonie als je de nieuwe al aangesloten hebt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 dec 2006 08:33 

markg schreef:
Hij melde uiteindelijk maar een storing aan en gelukkig werd ik snel teruggebeld. Kan 4 dagen duren. Dan heb je dus alleen internet en geen telefonie als je de nieuwe al aangesloten hebt.

Mooi dat het nu weer goed loopt,maar 4 dagen wachten is nog wel voor verbetering vatbaar :!:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 31 dec 2006 22:35 

:D had ook zo iets .... loste ik op na Firmware update en nieuwste XBMC versie...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]