Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 22:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: firewall uitschakelen
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 19:33 

hallo gebruikers van deze thomson 780 wl
ik wil mijn firewall uitschakelen maar dit wil niet heb gebeld met de helplijn maar deze willen mij het pasword niet geven
dus misschien is er iemand die het weet wie kan mij helpen voor de rest draait alles goed maar 1 programma werkt niet en dat is radmin dit programma heb ik nodig voor mijn bedrijfje dit programma word namelijk tegen gehouden door de firewall en nu denken jullie misschien
neem een ander programma maar dit programma draait bij al mijn klanten ik gebruik dit programma voor koelinstallatie en verwarming op afstand te besturen wie kan mij helpen alleen serieuze antwoorden graag
heb de poorten ook al geforward help niks gewone adsl modem router er achter gedaan en het werkt maar nu kun je niet meer bellen wie helpt
alvast bedankt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 19:36 

Vraag de 2e lijns helpdesk of ze de firewall uit willen zetten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 19:46 

ga nu even horen laat nog van mij horen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 19:54 

Firewall van de SPeedtouch of op je eigen systeem ?

Quote:

Your computers are in an internal network behind a NAT based router. Only the router has a public IP address. You can access your internal network computers via the Internet. To do this you need to configure 'Forwarding' on the router/firewall. Configure the router to forward connections from a port on the router to a specific IP address and port (Radmin server's default port is 4899) of the target computer in your internal network. You need to assign a port on the router for every computer you need to access. The router will then forward the connection to your computer in the internal network.
Your PCs have real IP addresses but the firewall has its port 4899 closed. In this case you have to open 4899 or use another open port.
Radmin Server does not start on the server. Examine the log file on the server for the reason.

Unquote

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 20:22 

heb gebeld maar ze willen geen antwoord geven ook niet op de 2 lijn
regels van de kpn het verhaal wat er nog bijstond in het engels werkt ook
bij de de kpn zeggen ze u kunt u contract afkopen ze willen de router in hun beheer houden dit is inbraak op de privecy ze kunnen alles gewoon weg controleren wat je doet dat heeft de medewerker van de kpn gezegd daarom geven ze geen gegevens weg de kpn wil daarom alleen dat je de modem in bruikleen krijgt zij kunnen nu de dingen bepalen
dit is weer iets voor het tv programma radar
wie iets weet antwoorden zijn altijd welkom

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 23:54 

Hier staat wel de nodige informatie (bij search firewall typen) maar je zult met telnet de box moeten benaderen en dan gaat het op een normale manier helaas niet lukken.

http://www.speedtouchdsl.com/documentat ... topic=init

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 16 jan 2007 23:27 

esta schreef:
ik wil mijn firewall uitschakelen maar dit wil niet heb gebeld met de helplijn maar deze willen mij het pasword niet geven
dus misschien is er iemand die het weet wie kan mij helpen voor de rest draait alles goed maar 1 programma werkt niet en dat is radmin dit programma heb ik nodig voor mijn bedrijfje dit programma word namelijk tegen gehouden door de firewall en nu denken jullie misschien
neem een ander programma maar dit programma draait bij al mijn klanten ik gebruik dit programma voor koelinstallatie en verwarming op afstand te besturen wie kan mij helpen alleen serieuze antwoorden graag
heb de poorten ook al geforward help niks gewone adsl modem router er achter gedaan en het werkt maar nu kun je niet meer bellen wie helpt
alvast bedankt

Probeer dit eens:
Je kunt dmv de lokale beheerinterface nieuwe toepassingen definieren waarvoor je dan kunt instellen naar welke PC ze moeten worden geforward. Definieer een toepassing "Alle_poorten" voor de poorten 1 t/m 65535. Wijs vervolgens deze toepassing toe aan je PC en probeer het. Werkt het niet verwijder dan de toewijzing.
Laat het resultaat even weten.

--
Herman

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 16 jan 2007 23:41 

esta schreef:
alvast bedankt

Kan het me niet voorstellen heb het zelf draaiend gehad met de speedtouch 510 met dezelfde software in de modem. Je moet alleen ff goed zoeken welke poorten je nodig hebt. Bij mij stond de firewall ook gewoon aan.

Poort 4899 TCP en UDP en dan zorgen dat je hem goed forward. Die box is daar onwijs omslachtig in. Heb je het vaker gedaan in een speedtouch, ik heb nl het gevoel dat daar je fout zit. Je poort zet je nl open door je firewall heen en natuurlijk naar de juiste adapter (MAC adres bij de Speedtouch)

Het wachtwoord gaan ze je niet geven en voor telnet heb je hem ook nodig.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 22:03 

de fire wal uit zetten is dus niet mogelijk wel kan je een kijkje nemen

--------------------------------------------------------------------------------

http://192.168.1.254/cgi/b/secpol/ov/index.html
Staat voor Firewall

http://192.168.1.254/cgi/b/users/ov/index.html
Staat voor Gebruikersbeheer

http://192.168.1.254/cgi/b/dyndns/ov/index.html
Staat voor Dynamische DNS Service

http://192.168.1.254/cgi/b/sipserver/cfg/index.html
Status van VoIP server

Al deze links zijn alleen maar om te kijken, voor het wijzigen heb je het wachtwoord nodig wat alleen KPN heeft. Het 780 modem is "dichtgespijkerd" door KPN om misbruik en het verzetten van instellingen te voorkomen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 22:04 

je kan natuurlijk je pc ook een vast ip laten geven in de speedtouch ik draai namelijk game servers van achter de speedtouch experianbox 780 wl is na veel zoeken dan oomk met wat moeite gelukt

Ja, u kunt een DMZ in stellen. Wanneer u een DMZ instelt zal de betreffende PC het publieke IP-adres krijgen. Alle overige aangesloten PC's zul met NAT werken. De volgende stappen beschrijven hoe u dit instelt.

Start een webbrowser en typ 192.168.1.254 in de adresbalk van de browser. De beginpagina van de ADSL Wireless modem verschijnt.

Klik in het menu op Thuisnetwerk.
Klik in het menu op Apparaten.
> U komt in het scherm Lokale netwerkapparaten.
Klik onder Kies een taak... op Het openbare IP-adres van een verbinding aan een apparaat toewijzen.
> U komt in het scherm Het openbare IP-adres van een verbinding toewijzen aan een LAN-apparaat.
Klik in de tabel Internetservice op Bewerken.
Selecteerd onder Apparaat De PC waar het publieke IP-adres aan toe moet worden gekend.
Klik op Toepassen.
en dan kan je ook nog appart poorten open gaan zetten

Start een webbrowser en typ 192.168.1.254 in de adresbalk van de browser. De beginpagina van de ADSL Wireless modem verschijnt. Volg onderstaand stappenplan.

Klik in het menu op Toolbox.
> U komt in het scherm Toolbox.
Klik op Delen van spelen & toepassingen .
Blader op de pagina naar Kies een taak....
Klik op Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen.
> U komt in het scherm Delen van spelen & toepassingen
Selecteer onder Toegewezen spelen & toepassingen in de tabel de applicatie waar het om gaat en de PC.
Klik op Add
> De betreffende poort voor de apllicatie is nu opengezet.

Mocht de applicatie er niet bij staan klik dan onder Kies een taak... op Een nieuw spel of een nieuwe toepassing maken om een nieuwe regel aan de lijst met voorgedefinieerde applicaties toe te voegen. Activeer vervolgens de regel volgen het beschreven stappenplan.

De poortnummers voor alle applicaties staan beschreven op IANA of zijn te vinden op de homepage van de betreffende applicatie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 22:49 

Citaat:
Selecteerd onder Apparaat De PC waar het publieke IP-adres aan toe moet worden gekend.

Helaas is dit stukje er dus door de KPN uitgesloopt. Alleen de optie 'een spel of toepassing aan een lokaal netwerk apparat toewijzen' is aanwezig.
Het maken van een DMZ/exposed host of hoe je het ook wilt noemen wordt door de KPN (op deze speedtouch) niet ondersteund.

ET

Profiel  

Berichttitel: Het openbare IP-adres
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2007 17:07 

Het openbare IP-adres van een verbinding aan een apparaat toewijzen.
En deze is er inderdaad uit! voor velen de belangrijkste.
U kunt uw ip camera gewoon gebruiken ik hoor het de mederwerker nog zeggen 32 mailtjes inmiddels maar ze lossen het niet voor me op.

Waarom ben ik er aan begonnen? Ach het lijkt zo mooi! :oops:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]