Vliegertje schreef:
Helaas, deze VRS-call is nooit gedaan. Ze wisten niet eens van het bestaan van deze call, simpelweg omdat ze nooit iets ontvangen hebben. KPN hanteert een maximum tijd voor de installatie, dit is ook bevestigd door de helpdesk.
KPN hanteert een inderdaad maximale tijd voor de installatie. D.w.z. dat na enkele weken na ontvangst van de EB de klant deze nog niet heeft aangesloten, hij zowel abonnementsgeld voor zowel de oude lijn als voor IPB betaald. KPN schakelt de lijnen nooit zelf om naar IPB, dit gebeurt uitsluitend na een VRS-call. Er zijn zat mensen die dubbel betalen, omdat ze de VRS-call nog niet gedaaan hebben.
Ik probeer het duidelijk uit te leggen.
- De EB die voor jouw ouders bedoeld was, is bij de verkeerde klant terecht gekomen.
- Die klant heeft de EB geinstalleerd en de VRS-call gedaan.
- Omdat die EB met het WAN MAC adres bij KPN geregistreerd staat met de gegevens(telefoonnummer) van jouw ouders, bellen ze nu op kosten van jouw ouders. Na de portering is die klant niet berekbaar meer op zijn eigen nummer, maar alleen op de nummer van jouw ouders.
Hopelijk heeft die andere klant dit al ontdekt en de situatie door de helpdesk laten recht zetten.
Ik zou toch contact opnemen met 2e lijns helpdesk en dit laten controleren.