Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 03 jan 2025 00:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2006 21:31 

En kijk een wat ik op de site van Planet zie:

Actuele meldingen

19-12-2006 18:51 uur.
Storing telefonie gedeelte InternetPlusBellen klanten
Als gevolg van een storing kan een klein deel van de klanten met InternetPlusBellen mogelijk niet bellen en/of gebeld worden. Klanten die in de laatste 2 maanden InternetPlusBellen hebben geinstalleerd (met een zwarte modem) kunnen mogelijk problemen met bellen ervaren. U kunt het probleem tijdelijk oplossen door het modem te resetten of 20 sec. uit te zetten en vervolgens weer aan te zetten. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk deze storing zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2006 21:34 

Honda schreef:

Actuele meldingen

U kunt het probleem tijdelijk oplossen door het modem te resetten of 20 sec. uit te zetten en vervolgens weer aan te zetten..

Uit doen en na een paar seconden weer aan kan ook.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2006 23:02 

Maarten schreef:
Honda schreef:

Actuele meldingen

U kunt het probleem tijdelijk oplossen door het modem te resetten of 20 sec. uit te zetten en vervolgens weer aan te zetten..

Uit doen en na een paar seconden weer aan kan ook.

Ja, dit is zeker tijdelijk te noemen. Binnen 20 minuten is je inkomende lijn weer dood. Bel je dan uit, kan je daarna wel weer gesprekken ontvangen. Snap je het nog :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2006 23:40 

Als dat laatste het geval is,dan zit is echt iets fout,want zo snel kan normaal gesproken je logfile resp firewall niet vollopen.Weet je op welke server je zit :?:
Laat je anders eens omzetten op een andere server !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 dec 2006 00:08 

Honda schreef:
Heeeee ik heb toevallig vandaag eindelijk ook de helpdesk te pakken gekregen en hetzelfde te horen gekregen: er zijn nu nog 3500 abbonnees op deze server met problemen, er wordt hard aan gewerkt, er is nog niet bekend wanneer het opgelost is.
Met het spanningsloos maken van de EB logt deze opnieuw in waardoor er weer gebeld kan worden totdat de verbinding weer vervalt/verbroken wordt ( met de server welteverstaan), zo zou het probleem in elkaar zitten en niet in de EB.
Achteraf bekeken zou het ook vreemd zijn als het aan de EB ligt, deze heeft tot vorige week do / vrij probleemloos gewerkt.
We wachten nog even af
:? :shock:

Maarten,

Het blijkt niks met het logfile van de firewall te maken te hebben, maar met die betreffende storing in de server, zoals Honda al zei.
De medewerker die ik gisteren sprak, vergat even te melden dat er storing openstond en dat het probleem waarschijnlijk daarmee te maken had i.p.v. het volpompen van het logfile.

Vond dat, net als Honda ook zei, vreemd, want ook bij mij draaide alles (onder het genot van flink downloaden) al 4 weken probleemloos.

Oh, trouwens, kon vandaag ook niet meer in telefoniebeheer komen om mijn wireless uit te zetten. Zit zeker op dezelfde server?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 dec 2006 08:29 

tjub schreef:
Honda schreef:
Maarten,

Het blijkt niks met het logfile van de firewall te maken te hebben, maar met die betreffende storing in de server, zoals Honda al zei.
De medewerker die ik gisteren sprak, vergat even te melden dat er storing openstond en dat het probleem waarschijnlijk daarmee te maken had i.p.v. het volpompen van het logfile.

Zoals ik al eerder op het forum aangaf,worden er vaker verschillende oorzaken genoemd,de vraag is altijd welke de juiste is omdat het toch vrij complex is.Ik kreeg te horen dat de firewall met de KPN firmware een "zwaaredere" is geworden dan de normale en dus meer zaken registreert met name bij gebruik van P2P/streaming etc en dus eerder vol zou lopen omdat er geen "dump" plaats vindt,maar zo zie je maar weer iedereen heeft zijn verhaal :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 dec 2006 23:00 

Storingsmelding op de storingspagina's van de providers is weg. Moest modem harde reset geven om telefonie terug te krijgen en zowaar alles werkt weer :P
Gelukkig, heeft lang genoeg geduurd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 dec 2006 23:51 

tjub schreef:
Storingsmelding op de storingspagina's van de providers is weg. Moest modem harde reset geven om telefonie terug te krijgen en zowaar alles werkt weer :P

Maw je hoeft dus nu je modem niet meer uit en aan te doen :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 dec 2006 21:51 

Maarten schreef:
tjub schreef:

Maw je hoeft dus nu je modem niet meer uit en aan te doen :?:

Yep, Kan nu alweer de hele dag bellen en gebeld worden zonder bijzondere handelingen. (zoals het hoort) :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 maart 2007 21:03 

Sinds 20 februari is IPB bij mij actief. De eerste dagen kon ik telefonie niet activeren met 1369 (constant bezetttoon), maar na enkele telefoontjes naar de HD lukte dit uiteindelijk. Nu echter al een week probleem met telefonie. Ik kan zelf wel netjes uitbellen, maar gebeld worden is er niet bij. Wel als ik net heb uitgebeld, maar na 5 tot 10 minuten is het gebeurd. ik kan niet meer gebeld worden, eerst bezettoon na lange wachttijd en later " dit nummer is niet bereikbaar" en informatietoon. Volgens de HD is op 20 februari bij het omzetten " iets" mis gegaan, waar wat wist hij. Er zou een monteur opgezet worden. Ik ben inmiddels drie dagen verder en het werkt nog steeds niet. Heeft iemand nog nuttige tips voor mij? :?: :idea:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 maart 2007 00:03 

Als er bij de omzetting iets is misgegaan en ze weten wat en waar dan zou ik toch nog maar een keer opnieuw contact zoeken met de HD en vragen naar de status van de oplossing.Ga er vanuit dat een tweedelijns HD je verder kan helpen.

Maw morgen in de ochtend (vroeg) of later op de avond even bellen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]