Ik was ook nooit een voorstander van de kabel.......
Maar de hoge prijs van IPB "dwong" mij tot een overstap naar die zelfde kabel.
En ik moet zeggen dat ik daar geen seconde spijt van heb gekregen!
Internet is gewoon prima en werkt altijd, downloaden van usenet gaat altijd op volle snelheid.
Omdat ik 40 euro per maand goedkoper uit was heb ik ook eens digitale TV aangeschaft.
Dit is een abonnement van 12,99 en ik het het Royaal met DVR pakket.
Tegen de 100 zenders, Video on Demand en uitzending gemist tot 10 dagen terug.
Als je de kabels in je huis in orde hebt werkt dit echt uitstekend.
Beeldkwaliteit is om te zoenen....
Die DVR werkt als een tierelier en ik gebruik deze erg veel.
Ik kreeg het 3 maanden gratis en wil het echt niet meer kwijt.
Grote voordeel van de kabel is dat downloaden en TV kijken elkaar niet in de weg zit.
Dus downloaden en TV kijken en een ander kanaal opnemen en bellen werkt gewoon naast elkaar.
Ik heb een 6Mb verbinding en kan voor 2 euro per maand meer naar een 10Mb verbinding.
Maar 16Mb of 24Mb kan ook maar kost redelijk wat meer, teveel voor mij.
Internet werkt vooral goed omdat het modem volkomen "open" is, alles regel je zelf met de router die je zelf koopt.
in principe moet je een PC aansluiten op het modem en dat is het. Een router leveren ze niet.
Dus geen geklooi met dichte poorten of vastzittende IP-ranges.
De Thomson DVR is echt geen lelijk kastje hoor, ik vind hem wel mooi,
Een eventuele overstap naar een HDTV-DVR is een pianolak-zwarte Phililps en die is erg, heel erg, mooi.
Maar ik heb geen HD-TV dus is niet zinvol voor mij.
Ik moet wel zeggen dat ik "geluk" heb met alles, niks fout met de rekeningen en niks fout met de techniek.
Als je dat eenmaal wel hebt dan is UPC echt niet de makkelijkste maar ik heb geen klachten.
Ik heb het zelfs een aantal kennissen aangeraden en dat doe ik niet snel, gelukkig werkt het bij hen ook goed.
Nee, ik werk niet bij UPC....
Ik lig ziek thuis te genieten van probleemloos internet en strakke TV-beelden!