Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 26 nov 2024 05:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 okt 2010 12:24 
Offline

Geregistreerd: do 23 sep 2010 10:40
Berichten: 8
Ik ben onlangs omgegaan van Telfort naar KPN IPB Extra en ondervind problemen met de snelheid van mijn verbinding.
Op dit moment is de snelheid op mijn modem 5937 kbps en lijkt steeds verder te zakken. Ik heb mijn verbinding binnen KPN laten meten en daaruit blijkt dat op mijn adres maar rond 7000 kbps mogelijk is.
Nu heb ik mijn verbinding vergeleken met die van de buren en daar blijkt een max snelheid van 15000 kbps mogelijk. Als ik de aansluitingen verder vergelijk, blijkt dat mijn afstand tot de centrale 4.10 km is en van de buren 3.15 km. Mogelijk zit er onderweg ergens een probleem in mijn verbinding.
Inmiddels ben ik een week verder na mijn eerste contact met de storingsdienst van KPN. Ik heb vanaf het begin aangegeven dat het probleem in het verschil in lengte van de kabel zit tussen mij en de rest van de straat. De eerste monteur die bij mij langs kwam heeft de verb gemeten en inderdaad 4km lengte en dus 16Mb niet mogelijk. Aan het verschil van 1km kon hij ook niets doen. Storing moest naar andere afdeling. Dit was maandag. Vervolgens dinsdag weer gebeld door een monteur. Weer niet opgelost. Donderdag weer een afspraak met monteur. Niet langs geweest, want de meting komt uit op 4km en er komt maar 8Mb uit de centrale. Elke keer weer het probleem uitgelegd van het verschil in afstand met die van de buren en voorgesteld met verb omtesteken Ik ben onlangs omgegaan van Telfort naar KPN IPB Extra en ondervind grote problemen met de snelheid van mijn in centrale en KVD. Ook het fenomeen 8Mb uit de centrale uitgelegd. Monteurs en medewerkers van de TSD willen het maar niet begrijpen.
Vrijdag weer gebeld door een monteur. Deze was aangestuurd om de locatie te bepalen van de demping op de kabel. Dit was echter dezelfde monteur van maandag dus kreeg ik weer het verhaal te horen: U woont te ver van de centrale en er komt maar 8Mb uit de centrale. Storing is afgemeld met probleem klantmodem. Weer contact opgenomen met TSD. Er zou een nieuw ticket aangemaakt worden met alleen het verzoek om om te steken en alle verstorende gegevens zoals snelheid en afstand achterwege te laten. Zaterdag gebeld met de TSD. Zij konden het nieuwe ticket niet vinden. Blijkt niet aangemaakt te zijn. Medewerker belooft het probleem aan zijn supervisor door te geven. Ik heb er weinig vertrouwen in....

Zelfs een mail aan webcare@kpn.com, een week geleden al verstuurd, komt blijkbaar ook niet binnen bij KPN.

We zijn nu een week verder en het probleem is nog steeds niet gevonden, laat staan begrepen. Dit heeft nu al zoveel geld en tijd gekost voor KPN, terwijl het zo simpel lijkt: Omsteken naar een andere voedende kabel in de KVD. Aan tijd max een 1/2 uur incl heen en weer rijden tussen HVD en KVD. Maandag maar weer 's bellen met de TSD. Ik denk dat ik weet wat het antwoord zal zijn..........................

Danny


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 okt 2010 10:06 
Offline

Geregistreerd: di 22 dec 2009 16:13
Berichten: 6
Hallo Danny,
Ik ben in dec '09 overgestapt naar IPB extra, wat volgens de KPNwinkel in Leeuwarden op mijn postcode kon.
Desgevraagd garandeerde men mij (met de woorden : wat wij beloven doen wij ook) toen 6Mbps!
Van zulke snelheden kan ik nog steeds, ondanks alle snelheidsverhogingen, alleen maar dromen!!!
Momenteel kom ik niet verder dan 1.07 Mbps, en als alles meezit haal ik soms enkele dagen 1.3 Mbps!
Ik zit dan ook op ruim 5 km van de centrale. Vele uren gebeld met bijna alle afdelingen van de KPN
maar men kan niets voor mij doen.
KPNWebcare tenslotte :
Op uw ADSL lijn is maximaal haalbaar 1,6 MB dit komt omdat de afstand van uw huis naar de wijkcentrale 5,25 KM bedraagt.
Normaal zou het niet mogelijk moeten zijn voor u om überhaupt over te stappen op een Internetplusbellen Extra abonnement, omdat dit gewoon niet haalbaar i s.
Enige oplossing : glasvezel maar dat kan nog jaren duren, tenzij je er grof voor wil betalen( mij is glasvezel aangebofen voor ca E 650 ex btw per maand).

KeesV


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 okt 2010 16:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
imeet schreef:

Zelfs een mail aan webcare@kpn.com, een week geleden al verstuurd, komt blijkbaar ook niet binnen bij KPN.

Danny


Beste heer/mevrouw,

Zou u ons nogmaals willen mailen, mogelijk is er iets fout gegaan, mijn excuses hiervoor.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 okt 2010 08:17 
Offline

Geregistreerd: do 23 sep 2010 10:40
Berichten: 8
PB verstuurd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 18 okt 2010 19:49 
Offline

Geregistreerd: do 23 sep 2010 10:40
Berichten: 8
Al weer bijna 2 weken verder en het blijft behelpen met de snelheid. Inmiddels is de snelheid iets verbeterd, maar optimaal is het nog steeds niet. Sinds 4 oktober ook niets meer vernomen van KPNwebcare, ook na een PB niet. Misschien hebben zij het inmiddels ook opgegeven net als de 11 monteurs die hier nu mee bezig zijn geweest.

De lijn is nu tussen de HFD en KVD omgestoken en deze verbinding is heel mooi schoon, vandaar dat mijn modem nu op 7994 kbps staat. Het probleem zit echter nu nog in de verb tussen de KVD en mijn woning. In de KVD meet je nog sporadisch een FEC-foutje, maar zodra de draad naar mijn woning erop gezet wordt, komen achter elkaar de FEC-fouten tevoorschijn. De teller staat nu op 52.961.321 fouten in bijna 9 uur tijd, echter alleen bij verzenden ofwel in de upload.
De monteur die vandaag weer is komen meten, zegt dat-ie er niets aan kan doen en dat het wederom aan de afstand ligt, terwijl ik 250 meter van de KVD zit, waar een prachtige verb wordt gemeten die max 18Mb zou moeten kunnen halen. Op deze 250 meter lengte zit dus iets wat mijn verb instabiel maakt. Dit is ook te zien wanneer de verb belast wordt bij bv downloaden. Je ziet de snelheid dan in een constant patroon oplopen, vasthouden, aflopen naar 0 en weer langzaam oplopen naar max. Het beeld van deze grafiek ziet er heel mooi en constant van vorm uit dat het tijd- of bids-gerelateerd lijkt.

De afdeling ondergronds heeft na onderzoek geconstateerd dat het niet in de kabel zit.

Wanneer iemand nog een briljant idee heeft over mijn verbinding, hoor ik het graag. Hieronder heb ik nog even de gegevens van de DSL geplakt. Ik zou dit mysterie graag na ruim drie weken af willen sluiten met een oplossing of uitleg over de oorzaak van deze storing.......


DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 8:51:36
DSL-type: ITU-T G.992.5
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 776 / 7 994
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 211 / 188
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,8 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 16,3 / 32,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,1 / 6,8
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D
Frameverlies (lokaal/extern): 19 / -
Signaalverlies (lokaal/extern): 3 / -
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 42 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 52.961.321 / 1
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 5 / -
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

Ik blijf geloven dat het ooit beter wordt..........

Danny


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 18 okt 2010 21:37 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Je zit ongeveer 3,25km van de KPN centrale en met ADSL2+ is 8Mb theoretisch het max. haalbare. Via een lijnmeting door de KPN helpdesk of KPNwebcare kunnen ze zien wat in de praktijk max. haalbaar is.

De up- en download is vastgezet, waarschijnlijk door de DLM. Ook hierover kan de KPN helpdesk of KPNwebcare meer info geven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 okt 2010 13:55 
Offline

Geregistreerd: do 23 sep 2010 10:40
Berichten: 8
De kabellengte die in het systeem ANNET wordt aangegeven, wordt bepaald aan de hand van de Attenuation Down in db. Op dit moment staat deze op 3km. Dit was gister nog 3,25km. Met andere meetapp woon ik op 2,7 km van de centrale. Nu is mijn lijn net weer gemeten en blijkt dat de DLM mijn verb heeft teruggezet naar 6,8Mb en meet max haalbaar 8,8. Gister had ik nog 7,9Mb binnen en was 14Mb max haalbaar. Volgens de technische service desk zit ik opeens ook niet meer op ADSL2+.
Feit blijft dat de problemen op de lijn veroorzaakt worden op een stukje van 250meter tussen KVD en Woning. 7 miljoen FEC fouten per uur en niemand weet waar dit vandaan komt. Het moet ergens in dat stukje kabel zitten maar blijkbaar kan of wil men hier niets mee doen.

Danny


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2010 04:19 
Offline

Geregistreerd: do 23 sep 2010 10:40
Berichten: 8
Toch jammer dat ook de KPNwebcare het hier op dit forum laat afweten. Na het laatste bezoek van een monteur bij mij thuis heb ik ook niets meer van TSD van KPN gehoord. Jammer hoor......

Volgende week ga ik weer een storing melden bij KPN over de snelheid van mijn IPB-verbinding. We beginnen gewoon weer opnieuw, net zolang tot het opgelost wordt.

Danny


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 nov 2010 13:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 17:48
Berichten: 296
Hallo,

kunt u mij de postcode en huisnummer ook sturen via PM dan kijk ik even na wat de technische dienst nog voor acties heeft openstaan,

Alvast bedankt,

_________________
Met vriendelijke groet,

KPN Webcare specialist
www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2010 13:45 
Offline

Geregistreerd: do 23 sep 2010 10:40
Berichten: 8
Gegevens gemaild.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 nov 2010 13:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 17:48
Berichten: 296
Ontvangen reactie volgt z.s.m.

_________________
Met vriendelijke groet,

KPN Webcare specialist
www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 nov 2010 09:17 
Offline

Geregistreerd: do 23 sep 2010 10:40
Berichten: 8
Nogmaals een PB verstuurd aan KPNwebcare1.

Danny


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling