Sinds december is IPB helemaal geïnstalleerd.
Alles werkt opzich prima (met name internet is probleemloos), telefoon geeft soms echo maar ook dat overleven we wel.
Af en toe hebben we problemen met bellen: als ik mijn ouders bel hoor ik de telefoon overgaan, maar bij mijn ouders thuis gebeurd niets --> hun telefoon gaat niet over. Een soort telefoongesprek dat ergens in de lucht blijft hangen.
Andersom kunnen zij op dat moment niet bellen omdat er geen kiestoon is. Op zo'n moment maken we maar even gebruik van de mobieltjes; toch handig.
Maar goed; indien dit probleem zich voordoet heb ik m'n moeder geadviseerd de 'zwarte box' even aan en uit te zetten. Daarna lost het probleem zich iedere keer meteen op. Nou prima zou ik zeggen!
Helaas werkt dit vandaag niet; het aan- en uitschakelen van de box mocht niet baten. M'n moeder heeft de helpdesk gebeld; nadat ze uiteindelijk na 75 minuten de juiste persoon aan de telefoon had werd ze vriendelijk verzocht om later terug te bellen ivm drukte (...). Helaas is mijn moeder niet zo mondig als mij
Mijn moeder weet me te vertellen dat ze nog wel even alles met de medewerker doorgelopen heeft; lampjes branden goed, kabels prima aangesloten en ook de lijn is doorgemeten. Volgens de medewerker moet dan alles werken. Maar ze moest dus later terugbellen ivm drukte.
Mams inmiddels zwaar in de stress; ze is niet bereikbaar en kan ook niet bellen. Ivm gezondheidsproblemen in de familie momenteel is dit erg onprettig.
Hebben jullie tips voor me?
Helaas woon ik niet thuis en is de afstand niet ideaal om even langs te gaan en het probleem eens te bekijken. Hoewel ik ook maar huis-tuin-keuken verstand heb van IPB, weet ik iig meer dan mn ouders.
Ik hoop dat jullie een advies hebben!
Alvast bedankt, Marlies
ps: indien harde reset wordt geadviseerd; heb al vaker gelezen dat dit geen ideale oplossing is en dat je daarna heel wat moet doen met instellingen en dergelijke; maar dan reist er bij mij een groot vraagteken...