Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 16:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 08 mei 2010 12:35 
Hoera hoera,

Hier in Ter apel is iets aangepast, DE SNELHEID IS BEHOORLIJK NAAR BENEDEN GEGAAN.
Ik ga helemaal uit mijn bol. :lol:
Nu maar hopen dat straks alles weer normaal is, sneller zeker niet.
Buldog.

BerichtGeplaatst: za 15 mei 2010 13:25 

Ik vind het allemaal maar een beetje onduidelijk.

Eerst niet toen wel, en ik doel dan op hen die de maximale Internet verbinding hadden. Ik ben zelf werkzaam geweest bij de oprichting van World Access en zodoende dus een Planet gebruiker en uiteraard de max snelheid, zoals ik dus ook altijd met de max snelheid kon werken ivm test periodes. Verder lekker dicht bij een centrale en een 18+Mb verbinding. Echter betaalde ik dus 35 euro Planet+30 euro of zo voor ADSL en nog mijn analoge telefonie. Toen een paar jaar geleden de brief langs kwam over beeindiging van Planet Internet, met behoudt van je emailnaam ed toch maar eens gebeld. Toen bleek dat als ik niets deed is gewoon 90 euro permaand bleef betalen want het abo geld van Planet bleef geincasseerd zonder diensten!!!!!!?????!!!!!

Toen overgegaan naar IPB met de Siemens Experiabox en voor 60 euro permaand dezelfde diensten en geen extra telefoon kosten bla bla. Oftewel maximale snelheid 18Mb + en 30 euro permaand minder.

Nu dus die berichten dat iedereen omhoog zou gaan, maar de max gebruikers niet, maar nu dan weer wel. Voor mij als ik het goed heb begrepen, betekent dat dat mijn 1030 up en 18298 down zou 3084 up en XXXXXX Down worden.

Klopt dit nu? Ik heb IPB dus al langer dan een jaar, ben vrij van jaarabo's en hetb de max verbinding, maar wil ook graag de 3Mb up en tig down.

Kan iemand nu eindelijk eens niet gokken, aannemen of hopen, maar gewoon eens mededelen in korte makkelijke taal wie wel of wei niet over gaat en waarom je genaaid wordt als je nu nog een max verbdinng hebt en misschien niet upgrade maar wel een abo mindere snelheid (oftewel behoudt huidige snelheid) voor meer geld?

En waarom kan de KPN niet gewoon een lijst laten zien wanneer welke centrale overgaat? Er is toch ook een planning voor werknemers die hieraan werkzaamheden aan moeten verrichten????

Ik begrijp best dat KPN niet aan data gehouden wil worden maar een lijst met centrales die al gedaan zijn, lijkt me makkelijk. Geen gezeik, want die centrales zijn al over en staat je centrale er niet op dan nog niet :)

En dat je afhankelijk van de afstand tot de centrale een maximale snelheid krijgt is logisch, maar communiceren????

Dus ik hoop idd naar 3Mbit up te gaan en sneller down en dat zou dan op 30 a 36Mbit moeten uitkomen lijkt me. En Wanneer is het zinvol om eventueel terug te gaan in Abo?

Als ik in juLy dus nog 18Mbit heb, dan zou ik naar het middelste abo kunnen gaan. Dan houdt ik mijn huidige snelheid maar betaal ik minder. Toch?????

Jeroen

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 21 mei 2010 16:41 

Weet iemand toevallig of de centrale in Renkum (Gld) als is ge-upgraded? Ik had deze vraag eerder al naar Webcare gestuurd maar tot op heden geen antwoord gekregen..
bvd

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 22 mei 2010 11:07 

Kreeg gisteren onderstaande mail van KPN.
Onlangs zijn de snelheden van uw internetabonnement automatisch verhoogd van 3 Mb/s naar maximaal 8 Mb/s. Zonder extra kosten kunt u genieten van alles wat sneller
internet te bieden heeft. Wat dat voor u inhoudt? Bekijk het zelf, klik op de button hieronder en ontdek de mogelijkheden van sneller internet.

Wij wensen u nog veel internetplezier.

Snelheden verhoogd? Bij mij niet hoor, zit nog steeds op 3mb. :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 22 mei 2010 19:51 
Site Admin

Officiële reactie van KPN

Hedenmiddag heb ik zoals beloofd KPN gebeld en hun gevraagd om een officiële reactie. Na wat heen en weer gebeld kreeg ik 1 van de managers aan de telefoon die het volgende zei:

Wij van KPN zijn weliswaar iets te snel van start gegaan met het verzenden van brieven waarin klanten op de hoogte worden gesteld dat ze al van de nieuwe snelheid gebruik kunnen maken.

Tot op heden blijft de uitrol van vdsl achter op onze verwachtingen. daardoor ontstaat een onduidelijk beeld voor wie deze verhoging nu wel geld en voor wie niet. Wij werken eraan om zo snel als mogelijk alle wijkkasten over te zetten op vdsl maar een gerichte datum kan KPN niet geven.

Einde.

Mijn vraag vanuit ipb was: Hoeveel % van de wijkkasten is op dit moment al op vdsl?

Antwoord KPN: dat is moeilijk in te schatten maar ruwweg 20%.

Mijn antwoord: Dus KPN kan pas rond september/oktober pas echt aan zijn verplichting voldoen?

Antwoord KPN: Dat zou goed mogelijk kunnen zijn.

Mijn vraag:Is het dan niet beter een bericht naar buiten toe te brengen dat KPN pas later gaat komen met de echte uitrol zodat mensen niet op een verkeerd been worden gezet zie hiervoor de brieven die KPN nu verstuurt?

Antwoord KPN: De laagste pakketten van 1-8mb zijn al aardig overgezet, maar de pakketten 8-16 en 16-40mb word en lastiger verhaal tenzij de klant dichtbij de wijkcentrale woont.

Antwoord: Dan is het toch verstandiger deze groep nog niet een brief te sturen?

Antwoord KPN: Dat gaan wij nu in beraad nemen.

Conclusie: KPN heeft te snel en te hoog van de toren geblazen met deze verhoging. Slechts 20% van de wijkkasten zitten op vdsl en de rest nog op ADSL of adsl2. De verhoging voor de hogere pakketen zullen pas rond oktober echt hoger gaan worden. Ik vermoed dat KPN dit verhaal vroeger naar buiten heeft gebracht om bij de kabelaars de wind uit de zeilen te halen, met als gevolg dat veel klanten zich gedupeerd voelen aangezien zei vaak helemaal die snelheid nog niet halen.

Wij zullen dit nauwgezet gaan volgen.

gr Marcel234.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 22 mei 2010 20:03 

Ik ga dus niet langer wachten op een hogere snelheid, ik heb mijn abo naar basis gezet. Bespaard mij weer € 15 per maand
Ik ben dus op "snelheid" :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 25 mei 2010 19:41 

Ombouwen van alle wijkkasten naar glaskasten(streetcabinets) die operatief zijn gaat KPN dit jaar echt niet lukken. Er zijn gemeenten waar al een paar jaar streetcabinets staan, maar tot op vandaag nog geen aktieve componenten inzitten. En een paar duizend wijkkasten ombouwen naar streetcabinets lukt niet binnen een half jaar.

VDSL is momenteel voor de happy few die dicht bij de centrale zitten of op een paar plekken waar wel aktieve streetcabinets staan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 26 mei 2010 00:13 
Site Admin

Marcel schreef:
Ombouwen van alle wijkkasten naar glaskasten(streetcabinets) die operatief zijn gaat KPN dit jaar echt niet lukken. Er zijn gemeenten waar al een paar jaar streetcabinets staan, maar tot op vandaag nog geen aktieve componenten inzitten. En een paar duizend wijkkasten ombouwen naar streetcabinets lukt niet binnen een half jaar.

VDSL is momenteel voor de happy few die dicht bij de centrale zitten of op een paar plekken waar wel aktieve streetcabinets staan.

Dan is het van kpn niet echt bijster slim dat ze alle klanten een brief gaan sturen waarin staat dat ze de snelheid verhoogd hebben terwijl ze dat in 80% van de gevallen helemaal niet waar kunnen maken :(

Gr Marcel234.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2010 22:39 

Ik snap d'r echt gin barst meer van.
Ik zit eigenlijk (volgens modem) op vdsl, maar mijn modem traint in op 16.999.
Monteur bijgeweest. Mijn aansluitpunt (nieuwbouwwoning) ontbloot en lopen zwoegen.
In centrale geweest. Wijkkast gekeken. Volgens hem was alles in nieuwstaat. Huh?
En dan maar 17 mbit halen? Of moet er toch nog wat gebeuren?
DLM service (WTF is that?) wordt vannacht gereset. Maar als het op 17 mbit of lager intraint, dannuh gaat deze jongen mooi terug naar Extra.
Ben wel goed maaruh niet gek he. Wel jammer dit. 40 mbit beloven maar 17 leveren. Dusz.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 29 mei 2010 15:16 

saavanalen schreef:
DLM service (WTF is that?)
Is een nieuwe functie op het IPB platform.

Wanneer een abonnee b.v. een abo heeft van 20mbit, maar door div. oorzaken zoals slechte lijnkwaliteit maar 8mbit haalt zal de DLM de lijn automatisch downgraden naar 8mbit zodat de lijn niet gaat klapperen. Als een KPN servicemonteur het euvel verholpen heeft en de lijn weer 20mbit haalt kan hij de DLM resetten. De DLM houdt de lijn dan ongeveer 4 dagen in de gaten en als de lijn dan goed blijft wordt hij weer op 20mbit gezet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 02 jun 2010 12:07 

Ik begrijp er onderdehand ook niets meer van en ben blijkbaar niet de enige...Ik lees in dit forum dat er allerlei technische beperkingen in de wijkkasten kunnen zitten en dat KPN zich behoorlijk in de vingers heeft gesneden met deze hoera-correspondentie over snelheidsverhogingen..
Is of wordt mijn snelheid nu nog verhoogd en zo ja, hoe kan ik de status hiervan dan te weten komen? Een pb aan KPN Webcare via dit forum wordt ook al niet beantwoord..Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om de snelheid van mijn centrale (Renkum Gld) op te vragen en als deze nog niet op de nieuwe snelheid zit, me op de hoogte te brengen van de planning wanneer dit wel gerealiseerd wordt...?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 02 jun 2010 13:56 

Lexibel schreef:
Ik begrijp er onderdehand ook niets meer van en ben blijkbaar niet de enige...Ik lees in dit forum dat er allerlei technische beperkingen in de wijkkasten kunnen zitten en dat KPN zich behoorlijk in de vingers heeft gesneden met deze hoera-correspondentie over snelheidsverhogingen..
Is of wordt mijn snelheid nu nog verhoogd en zo ja, hoe kan ik de status hiervan dan te weten komen? Een pb aan KPN Webcare via dit forum wordt ook al niet beantwoord..Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om de snelheid van mijn centrale (Renkum Gld) op te vragen en als deze nog niet op de nieuwe snelheid zit, me op de hoogte te brengen van de planning wanneer dit wel gerealiseerd wordt...?

Ik heb geen PB van u ontvangen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 02 jun 2010 17:30 

Dag Stef,

Ik heb u een e-mail gestuurd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 04 jun 2010 19:02 

Webcare reageert helaas ook niet meer op mijn pb's.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 04 jun 2010 19:12 
Laatste waarschuwing voor u, ik heb gisteren duidelijk gezegd ontopic blijven. hierna volgt onheroepelijk een ban van 1 maand!

Gr marcel234.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]