Ik vind het allemaal maar een beetje onduidelijk.
Eerst niet toen wel, en ik doel dan op hen die de maximale Internet verbinding hadden. Ik ben zelf werkzaam geweest bij de oprichting van World Access en zodoende dus een Planet gebruiker en uiteraard de max snelheid, zoals ik dus ook altijd met de max snelheid kon werken ivm test periodes. Verder lekker dicht bij een centrale en een 18+Mb verbinding. Echter betaalde ik dus 35 euro Planet+30 euro of zo voor ADSL en nog mijn analoge telefonie. Toen een paar jaar geleden de brief langs kwam over beeindiging van Planet Internet, met behoudt van je emailnaam ed toch maar eens gebeld. Toen bleek dat als ik niets deed is gewoon 90 euro permaand bleef betalen want het abo geld van Planet bleef geincasseerd zonder diensten!!!!!!?????!!!!!
Toen overgegaan naar IPB met de Siemens Experiabox en voor 60 euro permaand dezelfde diensten en geen extra telefoon kosten bla bla. Oftewel maximale snelheid 18Mb + en 30 euro permaand minder.
Nu dus die berichten dat iedereen omhoog zou gaan, maar de max gebruikers niet, maar nu dan weer wel. Voor mij als ik het goed heb begrepen, betekent dat dat mijn 1030 up en 18298 down zou 3084 up en XXXXXX Down worden.
Klopt dit nu? Ik heb IPB dus al langer dan een jaar, ben vrij van jaarabo's en hetb de max verbinding, maar wil ook graag de 3Mb up en tig down.
Kan iemand nu eindelijk eens niet gokken, aannemen of hopen, maar gewoon eens mededelen in korte makkelijke taal wie wel of wei niet over gaat en waarom je genaaid wordt als je nu nog een max verbdinng hebt en misschien niet upgrade maar wel een abo mindere snelheid (oftewel behoudt huidige snelheid) voor meer geld?
En waarom kan de KPN niet gewoon een lijst laten zien wanneer welke centrale overgaat? Er is toch ook een planning voor werknemers die hieraan werkzaamheden aan moeten verrichten????
Ik begrijp best dat KPN niet aan data gehouden wil worden maar een lijst met centrales die al gedaan zijn, lijkt me makkelijk. Geen gezeik, want die centrales zijn al over en staat je centrale er niet op dan nog niet
En dat je afhankelijk van de afstand tot de centrale een maximale snelheid krijgt is logisch, maar communiceren????
Dus ik hoop idd naar 3Mbit up te gaan en sneller down en dat zou dan op 30 a 36Mbit moeten uitkomen lijkt me. En Wanneer is het zinvol om eventueel terug te gaan in Abo?
Als ik in juLy dus nog 18Mbit heb, dan zou ik naar het middelste abo kunnen gaan. Dan houdt ik mijn huidige snelheid maar betaal ik minder. Toch?????
Jeroen