Vandaag teruggebeld door de afdeling Cases Managment.
Weer een hele uitleg nodig gehad en discussie.
Conclusie voor dit probleem hebben ze een formulier dat zal nu ingvuld worden met vernoeming van de problemen.
1. Contact maken den downloaden van de nieuweserver.
Zowel via outlook als overige nieuwsreaders.
Headers en nieuwesgroepnlijsten worden wel opgehaald bodys niet.
Dit is prioriteit nummer een dat het wel werkt is onderdeel van het contracht.
2. Snelheid van downloaden van nieuweserver is naar beneden gegaan dat gevoel had ik ook, jullie geven ook 80 kb aan.
Hiervoor heb ik een jaar met 160 kb kunnen downloaden. Dus dat verwacht ik ook nu, ook wegens mijn abbonement go met een snelheid van 160. Vrijdag na hemelvaart was 2006 een zeer regenachtige dag, vell mensen vrij. De download zakte toen naar onder 40 kb. Dit was al een groot voorteken.
Het kan niet zo zijn dat door de toename van klanten de om het probleem de verdoezelen de snelheden van downloaden teruggebracht worden. Capaciteitsprobleem hebben ze zelf gecreerd, hadden ze maar met abbonnementsverkopen moeten stoppen. Ze wisten bij voorbaat al dat er meer dan een jaar geleden ook al aangegeven dat de capaciteit verhoogd moest worden.
3. De beschikbaarheid van documenten.
De serveropslagcapaciteit had ook aangepast moeten worden. Er word veel meer geupload dan voor een jaar terug. Dit word binnen geslurpt door nieuwsserveropslag , omdat deze maar beperkt capaciteit heeft word er eerder uit de nieuwsgroep weer bestanden weggegooid. Je mag aannemen dat dit dan de ousdste zijn, of is er sprake van willekeur.
Vandaar dat de bestanden vaak incompleet zijn en repareerbaar.
Dus de retentie word kleiner. En niet meer werkbaar. Zelfs na 10 uur tot 2dagen na posting is het vaak niet compleet.
Bij een dienst mag je een werkbare situatie verwachten. Dus door hoort een bepaalde retentie bij. Als de rententie word verlaagd door capaciteitsproblemen enerzijds meer postings, anderzijds door meer downloader zal dit aangepast moetn worden tot een werkbare situatie voor de klanten. Het zal dan zeker op het niveau van begin van mijn abbonement moeten zitten.
Nu komt het excuus dat ze alleen de textbestanden ondersteunen en niet in de volksmond de binaries. Dat hadden ze dan voor aanvang van het abbonnement moeten communiceren. En ik maak er wel al een jaar gebruik van als onderdeel van de dienst.
We wachten af.
Sorry voor de grammatica en spelling, zo even uit de vlotte hand weggetikt. Maar de lijn is duidelijk