Hallo, ik had met dezelfde nw router probleem met alle drie mijn printers. Dat kwam door het volgende, de nieuwe router werkt met vdsl, daarvoor adsl. Nu heeft KPN zich het recht toegeeigend dat de adsl met IP adres 192.168.1. enz werkt en de vdsl met 192.168.2. enz. Dat wil zeggen dat de range voor al uw vaste IP adressen in je netwerk zich ook in de nieuwe range met 2 moeten bevinden.
Nu heb ik een Magicolor 7300 printer waar jezelf het IP adres kan veranderen dus tot zover geen probleem. Ik heb echter ook nog een oudere HP 2430 waar een VAST IP adres inzit met 192.168.1 enz. die wordt dus niet meer gezien. Zo ook een goedkope HP photosmart 109a, deze heeft ook een vast IP adres in de 1 range, dus ook niet meer bruikbaar.
Na veel veel pogingen om de range in de nw Thomson weer in de 1 te krijgen, welk dus door KPN niet veranderd wordt, heb ik een tweede routertje ertussen gezet, daar alle printers op aangesloten en dit routertje vertaalt alle aangesloten apparaten nu naar de nieuwe range van de Thomson. dit werkt als een trein.
toch vind ik het heel kwalijk van KPN dat dit nergens te lezen is. En de helpdesk MAG NIET OVER RANDAPPARATUUR ADVISEREN zeggen ze dan.
Ik hoop dat ik ook andere mensen op de goede weg help met deze reaktie, het werk bij mij nu prima ook draadloos printen, groetjes Peter.
|