Frank schreef:
herelder schreef:
Hoe is het met de beheerfunctie in mijn KPN, kun je daar (met de Siemens EB) iets instellen mbt je thuisnetwerk?
Ik kan dat nog niet nagaan, want ik heb VOIP nog niet geactiveerd - wil eerst de internet/lan zaken goed op orde hebben (met name de DNS).
Ik heb een Siemens EB en ik heb de LAN ingesteld op 10.0.0.x, aangezien ook ik de rest van mijn LAN niet wilde wijzigen. Het ging gewoon via de web interface, zonder enig probleem.
Inmiddels heb ik toch maar de hele boel hernummerd (ik moest wel, want de DNS-provider was supersnel met het aanpassen van het IP-adres bij mijn domain), en de zaak geactiveerd via 1369, en het werkt prima. Wat kleine dingetjes, de tijd van de EB staat bijvoorbeeld een uur verkeerd. Wireless geeft een probleempje, op de laptop van mijn dochter raakt regelmatig het Gateway-adres zoek. Opnieuw opbouwen van de verbinding herstelt het dan weer. We zullen zien hoe dat verder gaat.
Het Webbeheer vanaf "Mijn KPN" geeft geen mogelijkheid de DHCP-range in te stellen.
Per serverpoort kun je een PC aanwijzen, en er is een enorme lijst met standaard applicaties. Het lijkt allemaal heel behoorlijk tot zover.
Oja, er zit een USB-aansluiting op de Speedtouch 780 (WL). Daar ga ik nog wel mee spelen.
Ik houd me uiteraard zeer aanbevolen voor userid en password.
--
Herman Elderson