Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 19:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 12:51 

Hallo allemaal, ik ben hier "nieuw", alsmede ook een nieuwe klant van de KPN voor wat betreft IPB.

Het probleem wat ik heb, sinds ik gisteren het gehele "doehetzelf-pakket" heb geïnstalleerd, kan ik wel via voip naar buiten bellen (krijg een keurige kiestoon, etc.), maar gebeld worden op mijn hoofdnummer (afkomstig vanuit mijn oude ISDN-situatie) lukt niet. Dit geeft een soort niet-in-gebruik-toon. Gisterenmiddag wel even gebeld met de hd van KPN (keurig behandeld trouwens); zijn alle aansluitingen nog eens even nagelopen, en zou alles moeten kloppen. Ook het het activeren naar 1369 ging goed via mijn handset Siemens S1, welke ik nu aangesloten heb op een analoge huiscentrale Chicago 700 (voorheen had ik de Siemens pentavox isdn, maar werkt nu niet meer op de Tel1 van de EB). Vervolgens kreeg ik een medewerker 2e lijns aan de telefoon, en heeft de EB geheel "doorgemeten" oid. Hier was niks mee aan de hand en zou dit een storing bij de KPN moeten zijn.... Zijn er meerdere mensen welke recent dit zelfde probleem hebben :?: Internet gaat trouwens goed en geen problemen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 12:58 
Site Admin

omdat jouw aansluiting nog niet geporteerd is, lopen uitgaande gesprekken via de eb en de inkomende gesprekken via de oude situatie. je had dus je isdncentrale (quatrovox?) gewoon kunnen gebruiken voor de inkomende gesprekken (voor deze overgangsituatie).
na portering verloopt inkomend en uitgaand via de eb en wordt eventuele isdn-central verwijderd. of de portering afgerond is, kan je zien op de nt1 kast wanneer het lampje uit is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 13:35 

Als het goed is beschikt de Pentavox ook over 2 analoge aansluitpunten. Programmeer jouw telefoonnummer op een analoge poort en verbindt deze met de lijn ingang van de EB. Na de portering kan je de Pentavox verwijderen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 14:28 

Marcel schreef:
Als het goed is beschikt de Pentavox ook over 2 analoge aansluitpunten. Programmeer jouw telefoonnummer op een analoge poort en verbindt deze met de lijn ingang van de EB. Na de portering kan je de Pentavox verwijderen.

Ja, dat klopt wel van die 2 analoge aansluitpunten van deze Pentavox, maar dit zijn toch ALLEEN maar poorten voor "uitgaand" verkeer naar een analoog bedraad toestel of fax ? Deze poorten kunnen toch niet voor "inkomend"verkeer vanaf (!) de EB werken ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 17:31 

Ook bij oude dingen geldt:RTFM!:wink:

Op de analoge aansluitpunten van de Pentavox kan b.v. een fax of antwoordapparaat worden aangesloten. Deze analoge aansluitpunten zijn geschikt voor in- en uitgaand verkeer.

Programmeer jouw telefoonnummer op een analoge poort en sluit deze poort aan op de lijn ingang van de EB.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 18:22 

Marcel, je hebt helemaal gelijk! :D
Ik maakte een denkfout; een fax-apparaat kan OOK (!) input geven op de analoge poort (bijv. wanneer je een fax verstuurd!) :oops:
Inmiddels heb ik het even anders opgelost om toch tot de portering bereikbaar te blijven; op het NT1 kastje, welke tevens nog op de splitter staat aangesloten, heb ik even de Pentavox rechtsstreeks aangesloten (op een nog bestaande lijn met een s0-blokje naar mijn werkkamer), vervolgens handsets weer aangemeld en voilá, ik ben weer bereikbaar.
Dit leek me even handiger itt het opnieuw installeren van de software op m'n pc voor de Pentavox; vervolgens poort configureren, Pentavox weer ophangen en aansluiten in meterkast.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]