Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 00:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2008 23:02 

Hallo,

Vergeef me bij voorbaat mijn gezeur over dit onderwerp, maar ik ben nog steeds benieuwd wanneer Teletekst nu eindelijk eens beschikbaar komt via de afstandsbediening van de iTV ontvanger...
Toegegeven, het werkt natuurlijk ook via de afstandsbediening van de tv, maar sommige pagina's lopen doorelkaar en het is erg traag...Bovendien zou het weer een afstandsbediening minder zijn in de batterij remote-controls die onze tafel nu in beslag nemen.. :lol:
De laatste belofte die de Klantenservice mij deed voor wat betreft de beschikbaarheid, was eind augustus van dit jaar..Ik krijg het gevoel, dat het technisch blijkbaar problematischer is dan eerst werd aangenomen...Misschien komt het wel helemaal nooit meer? Dit moet toch ergens op een planning zijn opgenomen, of iemand moet toch weten wat de actuele status is? Iemand van Webcare?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 okt 2008 00:06 
Site Admin

Indien u de nieuwe1960 gebruikt is het wel mogelijk om teletext via scart te bekijken. Als u de 1960 heeft aangesloten via de hdmi uitgang is het (voor nu) niet mogelijk om teletext te kijken. Er komt in december nog een grote update uit voor de stb`s, maar of dit er in mee word genomen is nog maar de vraag.

Ik zelf heb mijn pijlen op iets anders gericht, er word hard gewerkt om 5.1 geluid via iptv te versturen, deze feature zie ik al te graag komen. Daarna vind ik de snelheid van het menu nog erg traag, en het vrij opnemen is nog steeds een heet hangijzer.

evengoed, ik wacht geduldig af tot december dat de grote firmware update plaats zal vinden en dan kunnen we daarna debatteren wat er wel en niet is verbeterd.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 okt 2008 12:06 

Marcel,

Ik heb eveneens de Motorola 1960 ontvanger via een scartkabel aangesloten op de tv, maar als ik het Teletekstknopje op de witte iTV afstandsbediening gebruik gebeurt er niets, behalve dat het rode ledje op de ontvanger even oplicht..Gebruik jij voor de Teletekst wel het knopje rechtsonder op de afstandsbediening van iTV, of activeer je dat ook alleen met de afstandsbediening van de tv?
Voor wat 5-1 geluid betreft: Ik heb mijn Motorola met een optische kabel (zo'n glasvezelkabeltje) aangesloten op de audio-receiver van mijn Home Cinema. Hiermee kan ik een fraai surround geluid van de tv weergeven. Maar dan moet je natuurlijk wel een optische ingang op je AV-versterker hebben. Tip: wel eerst het zwarte rubber dopje van die optische uitgang op de Motorola verwijderen, want anders krijg je de kabel er niet in.. :wink:
Inderdaad gaat het scrollen door de digitale tv-gids niet snel, waardoor het gebruik van deze gids voor mij niet echt handig is..
Ik ben benieuwd wat die grote update in december in petto heeft..Hopelijk komt die update beschikbaar voor alle abonnee's, of zou het uitsluitend weer een koppelverkoop worden voor nieuwe contracten..?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 okt 2008 12:29 
Site Admin

Teletext is alleen te bekijken via de afstandsbediening van u tv zelf! niet via de witte afstand van iptv. De update zal voor iedere abbonee beshikbaar worden gesteld, en heel mischien kan ik voor de release datum via dcc aan de changelog komen?.

Groet marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 okt 2008 17:36 

@Marcel,

Bedankt voor de informatie.
Ik mag toch wel hopen dat KPN overtuigd is van het feit dat Teletekst via de receiver beschikbaar moet komen, ook als je de ontvanger hebt aangesloten via HDMI. Nu met de komst van de platte tev-schermen HDMI algemeen goed is geworden, lijkt het me niet meer te verkopen om dit alleen via scart te kunnen oproepen. Teletekst wordt ook veel gebruikt door slechthorenden voor ondertiteling en heeft dus nog wel degelijk een functie...
Ik ben benieuwd wat er over een paar maanden wordt gerealiseerd met die update.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 okt 2008 17:54 
Site Admin

laten we het anders stellen lexibel, het is ronduit belachelijk dat kpn express de uiroll van glasvezel vertraagd waardoor de kans op echt tv kijken via hd tot zeker 1012 verkeken is. De "concurent" zoals ziggo levert dit beperkt toch wel. Ik denk dat kpn héél erg moet gaan opschieten met glasvezel anders zie ik de groei van nieuwe iptv klanten stagneren omdat het grootste gros tóch op zoek is naar hd kwaliteit (hoe beperkt die ook nog is).

Groet marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 okt 2008 17:56 

Ik hoop dat het nu eens echt een update gaat worden waarin we duidelijk vooruitgang kunnen zien. En dat er een flink aantal wensen van de gebruikers gerealiseert worden zoals:

Teletekst via de ontvanger.
Zelfstandig opnames kunnen plannen.
Snellere menu's en bediening.
Uitbreiding van de mogelijkheden van de profielen zodat je de zenders in de volgorde kunt zetten die jezelf wilt.

Dit soort dingen zie ik graag komen, maar ik verwacht eigenlijk niet veel van de update als ik eerlijk ben.

En van de moderator op ITV forum van Kpn zelf wordt je ook niet veel wijzer die geeft alleen maar informatie als het hem uitkomt. Zou een hele verbetering zijn als er daar meerdere moderators komen of webcare.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 okt 2008 18:00 

marcel234 schreef:
laten we het anders stellen lexibel, het is ronduit belachelijk dat kpn express de uiroll van glasvezel vertraagd waardoor de kans op echt tv kijken via hd tot zeker 1012 verkeken is. De "concurent" zoals ziggo levert dit beperkt toch wel. Ik denk dat kpn héél erg moet gaan opschieten met glasvezel anders zie ik de groei van nieuwe iptv klanten stagneren omdat het grootste gros tóch op zoek is naar hd kwaliteit (hoe beperkt die ook nog is).

Groet marcel.

Ben ik helemaal met je eens Marcel, ik ben zelf al aan het kijken naar een overstap naar de kabel mede doordat Itv zich niet ontwikkeld de snelheden ver achterblijven bij de kabel. En mede doordat ik nog steeds bezig ben om mijn telefoonnummer terug te krijgen nu al 3 maanden. En er lijkt maar geen schot in de zaak te zitten. De afdeling waar het probleem ligt neemt maar steeds geen contact met mij op, ze hebben beloofd dat ik vandaag of morgen wordt gebeld zoniet dan ga ik zelf maar weer bellen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 okt 2008 18:03 
Site Admin

Eens, de info die ik kan krijgen via het iptv forum zelf is heel sumier en gewoon simpelweg niet. Er staan 10-tallen vragen open daar maar de mod is drukdoende met waarschijnelijk belangrijkere dingen zoals..?

Ook ik denk dat er weinig spectaculairs uit de update van december zal komen, men zal roepen bij dcc dat het niet altijd zichtbaar hoeft te zijn, maar wees dan ook eens sportief om een changelog kenbaar te maken zodat wij kunnen revieuwen of het ook echt solaas heeft geboden. Voor nu geef ik maar het voordeel van de twijfel wait and see.

Groet marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 okt 2008 18:09 

Hmm, als ik dit zo lees lijkt het iTV avontuur van KPN geen lang leven meer beschoren. Zeker niet als de concurrentie hen gaat inhalen met betere functionaliteit. Misschien stoot KPN het iTV gebeuren op termijn wel weer af en verkopen ze het aan een kabelaar als Ziggo bijvoorbeeld..
Toch erg jammer dat je niet open kunt discussiëren met KPN over de gewenste functionaliteit. Je moet je toch richten op de klantvraag en niet stilvallen? Misschien erg naïef opgemerkt van mij...??
Maar wellicht komt het glasvezel wel in en stroomversnelling als de andere aanbieders sneller gaan..

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 okt 2008 18:20 

Nou het hele glasvezel verhaal gaat allemaal langer duren, is vorige week kenbaar gemaakt door de Kpn.

En ja met 30.000 aansluitingen voor Itv zijn ze inderdaad een kleine speler en zolang glasvezel er niet ligt kunnen ze lang niet alle mensen aansluiten die interesse hebben omdat ze te ver van de centrale afzitten. En HDTV kunnen we voorlopig helemaal wel vergeten als het allemaal langer gaat duren.

Mijn gevoel zegt dat Itv het uitendelijk niet gaat redden bij de Kpn, maar dat is puur mijn mening.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 okt 2008 18:54 
Site Admin

jawel dreetje, weet je hoeveel geld erin is gestoken om alles te ontwikkelen? en dan praat ik nog niet over de enorme voorraaden 1960 die er liggen. nee, iptv is niet zomaar meer weg te denken. en met 30.000 (mijn gegeven zijn ruim 61.000) abbonees draaien ze er alsnog een redelijke omzet op iptv.

Groet marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 okt 2008 19:06 

Ja er zal best wel veel geld ingestoken zijn maar neemt niet weg dat sommige grote bedrijven soms grote verliezen nemen. Maar het is gewoon een gevoel van mij omdat het product sinds de introductie nauwlijks ontwikkeling heeft door gemaakt. En dat nu ook de uitrol van vdsl vetraagd wordt zie ik de toekomst van Iptv bij de Kpn niet rooskleurig in.

En wat de aantallen zijn weet ik ook niet precies het aantal wat ik noemde heb ik uit de kwartaal cijfers van vorige week vandaar het aantal van 30.000 zo stond het daar in.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]