Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 24 nov 2024 06:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: mine+2 tuners.
BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 01:27 
Site Admin

Ik krijg hier en daar de vraag hoe mine werkt met 2 tuners? Ik ben in deze recensie niet uniek want in het prille begin zijn er een select groep mensen die 2 tuners bij hun bestelling kregen. Echter, ervaringen hierover zijn alleen te lezen in het besloten mine-forum…maar heel schaars !

Door en bepaalde “trucage”” heb ik nu ook 2 tuners. En kan hierover melden dat het exelent werkt. Mag het niet feitelijk zeggen, maar lijkt wel sinds ik 2 tuners heb staan het geheel flink stabieler is geworden. Geen vastlopers tot op heden.

Ik vermoed dat het gerommel van de laatste dagen is voortgekomen uit of- dat de monteur het euvel echt heeft verholpen? Of- die storingen van woensdag en donderdag nu echt voorbij zijn.
Wat kan ik toevoegen over tv kijken met 2 tuners?

De 2de tuner heb ik geplaatst op de slaapkamer van mijn dochter. Nu leek het mij en mijn vrouw wel slim bepaalde zenders te blokkeren ivm met beelden die niet altijd geschikt zijn voor kinderoogjes. Dus wij besloten dicovery channel te blokken en sbs rtl7 en nog en paar kanalen.
Nadat we dit onderling waren overeengekomen en mijn vrouw beneden weer verder ging met tv kijken jelde ze ineens naar boven dat bepaalde zenders het niet meer deden? Wat blijkt nu ( :lol: ) als je boven zenders blokt, dan blokt die ze ook gelijk beneden ( :? ??) kortweg gezegd is het dus niet mogelijk blijkbaar boven zenders te blokken? Want als je dat doet zijn die kanalen gelijk ook geblokt op alle andere tuners. Kortom zou KPN toch eens iets op moeten vinden vind ik.

Ook heb ik gekeken of het mogelijk was om op te nemen met ook nog 2 tv`s aan. Geen probleem. Mijn vrouw keek naar sterren dansen op het ijs, en tevens was zij dancing on ice aan het opnemen. Boven stond de tv aan op nick-jr. de opname was goed gelukt! Dus dat betekend dat en-tv kijken plus opnemen en boven tv kijken geen probleem vormt. Schijnbaar is hier genoeg bandbreedte voor beschikbaar.
Dit is wat ik tot op heden weet over mine+2 tuners. Mochten er update`s zijn meld ik die hier.

Groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 15:21 

hmm twee tuners dat kan ik natuurlijk niet toestaan :D

wat je beschrijft moet ook gewoon werken,
wat niet werkt is iets opnemen van een derde kanaal, omdat je
twee streams heb, dus je zou dan niet nog iets kunnen opnnemen van een ander kanaal...

mocht dit wel mogelijk zijn....dan zou ik het graag willen weten :D

greetz

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 15:49 
Site Admin

haha, nou ik ga niet in detail treden omtrend deze "trucage" maar kan je verzekeren dat het legaal is gegaan hoor :lol:

jij wilde weten of het mogelijk was iets op te nemen tv te kijken en dan nog en mine tuner die aanstaat-= geen probleem, zoals al eerder door mij geschreven zat mijn vriendin sterren dansen op het ijs te kijken plus op datzelfde moment was zij dancing on ice aan het opnemen. boven stond de 2de tuner ook aan op nickjr. dus antwoord op je vraag heb je bij deze 8) het is dus mogelijk om binnen de stream van 9 mb 3 dingen tegelijk te doen.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 19:32 

nee maar ik bedoel,

nog een ander kanaal opnemen...
dus dat je vriendin schaatsen aan het kijken is en tegelijkertijd op die tuner een ander kanaal opnemen, dat zou niet kunnen werken

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 21:05 

dmk_amsterdam schreef:
nee maar ik bedoel,

nog een ander kanaal opnemen...
dus dat je vriendin schaatsen aan het kijken is en tegelijkertijd op die tuner een ander kanaal opnemen, dat zou niet kunnen werken

Als je goed leest is dat wel het geval. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 00:15 
Site Admin

mijn mede moderator heeft het antwoordt al gegeven. maar ja dat is hier mogelijk. heb het vanavond nog en keer uitgetest en het ging prima...niets mis mee.

morgen doe ik de zwaarste proef, op 2 tuners tv kijken en op beide iets opnemen. denk niet dat die dit gaat halen maar zeg nooit nooit :lol:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 17:44 

en.......werkte het??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 19:37 
Site Admin

helaas, dat was toch net iets teveel van het goede :cry: vanmiddag uit getest, beneden nam hij wel op, maar boven niet. dat betekend dat de stream maximaal 2 zenders kan aansturen en 1 maal opnemen.

maar goed, was en poging waard, niet geprobeerd is altijd mis 8)

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 19:49 
Site Admin

en de proef: 1x zenden en 2x opnemen.
ik weet het; we houden je wel bezig :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 22:00 
Site Admin

at your service :lol: net getest maar dat gaat niet. want zodra je gaat opnemen dan hou je altijd gewoon beeld wat je aan het kijken bent. dus het is alleen mogelijk om 1 keer op te nemen en 2 keer tv te kijken.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 22:56 
Site Admin

Omdat ik toch bezig was met testjes heb ik vanavond verschillende proefjes gedaan. Als volgt:

Een bin-bestand van 100mb binnenhalen met 1 tuner. Uitkomst: geen verschil in download rate.

Een bin-bestand van 100 mb met 2 tuners aan, uitkomst: geen verschil in download rate.

En als laatste, een bin bestand van 100mb met 2 tuners aan en 1 maal opnemen, dus maximale belasting uitkomst: download zakt naar 302 KB/s terwijl die normaal 318 KB/s is bij mij. Dus bij de maximale belasting gaat er niet noemenswaardig snelheid weg van je gewone verbinding.

Niet echt en bijster boeiende test maar wel leuk om te weten.

Groet Marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 22:59 
Site Admin

marcel234 schreef:
Omdat ik toch bezig was met testjes heb ik vanavond verschillende proefjes gedaan. Als volgt:

Een bin-bestand van 100mb binnenhalen met 1 tuner. Uitkomst: geen verschil in download rate.

Een bin-bestand van 100 mb met 2 tuners aan, uitkomst: geen verschil in download rate.

En als laatste, een bin bestand van 100mb met 2 tuners aan en 1 maal opnemen, dus maximale belasting uitkomst: download zakt naar 302 KB/s terwijl die normaal 318 KB/s is bij mij. Dus bij de maximale belasting gaat er niet noemenswaardig snelheid weg van je gewone verbinding.

Niet echt en bijster boeiende test maar wel leuk om te weten.

Groet Marcel.

betekent dus dat het mine-gedeelte qua bandbreedte goed afgeschermd is :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 23:27 
Site Admin

absoluut waarde collega :) nu moeten ze als en speer de rest op orde gaan brengen dan zie ik de toekomst wel zonnig in voor kpn...tenminste? als tele2 ze al niet heeft ingehaald? die zijn flink aan het adverteren op de tv met presies hetzelfde product.

groet marcel.

Laatst bijgewerkt door marcel234 op wo 31 jan 2007 16:17, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 jan 2007 13:07 

dancing on ice....sterren op het ijs....hoe heten die programma`s :D

ik las het zodanig dat het hetzelfde programma`s was :shock:

dus jij hebt 3 streams.....hmmm vreemd, maar wel cool 8)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]