Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 16:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: interactieve tv
BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2009 13:13 

Niek schreef:
Het is dat je het zegt, anders had ik niet geweten dat er een fan in zat, maar ik hoor hier absoluut niets.

Dan heb je of altijd een pc draaien in de kamer waar de box staat, of het is bij jou kouder ;-) (de 24 graden kamertemperatuur van de zomer is er nog niet uit). Maar zeker wanneer hij aan staat (en het geluid van de tv op mute) of vlak na het uitschakelen hoor ik 'm echt duidelijk.

Maar goed, als ik over een half jaar hier in Almere eindelijk ook glasvezel krijg, krijg ik toch weer 2 nieuwe 1960's :P..... LOL

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2009 13:23 

eversteegt schreef:
Niek schreef:
MPEG-4 heeft natuurlijk niets met de beeldkwaliteit te maken, alleen met de efficiëncy van de datacompressie. Voor de provider is slechts van belang dat hij binnen dezelfde bandbreedte meer zenders kan uitzenden.
Wat ze vervolgens doen is de bitrate van MPEG-4 zodanig verlagen tot een niveau waarop je nog ongeveer dezelfde kwaliteit behaalt als daarvoor met MPEG-2.
En gezien de erbarmelijke beeldkwaliteit op dit moment bij KPN glasvezel in Apeldoorn denk ik dat KPN dezelfde tactiek toepast die anderen ook al hebben toegepast: verlagen die bitrate om bandbreedte te winnen.

Dat snap ik ook wel ;-). Maar ik wil het even in simpele taal uiten. Immers, hoe KPN het tot nu toe steeds bracht zouden ze namelijk ervoor zorgen dat de beeldkwaliteit na het switchen naar mpeg4 ondanks de lagere bitrate wel beter of gelijk zou blijven. Ik snap dat dit afhangt van hoe ze hun werk gedaan hebben en dat het voor de provider van belang is dat de bitrate omlaag kan, maar dat dit nu schijnbaar ten koste gaat van de kwaliteit, zelfs bij SD zenders, vind ik best kwalijk.

Dan kan ik net zo goed weer Digitenne nemen.....

Tja, bij m'n glasvezelpakket zit een Digitenne ontvanger en je kunt het geloven of niet, maar dat is op dit moment aanzienlijk beter dan de kwaliteit via glasvezel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2009 13:26 

eversteegt schreef:
Niek schreef:
Het is dat je het zegt, anders had ik niet geweten dat er een fan in zat, maar ik hoor hier absoluut niets.

Dan heb je of altijd een pc draaien in de kamer waar de box staat, of het is bij jou kouder ;-) (de 24 graden kamertemperatuur van de zomer is er nog niet uit). Maar zeker wanneer hij aan staat (en het geluid van de tv op mute) of vlak na het uitschakelen hoor ik 'm echt duidelijk.

Maar goed, als ik over een half jaar hier in Almere eindelijk ook glasvezel krijg, krijg ik toch weer 2 nieuwe 1960's :P..... LOL

Ja, dat las ik. In Apeldoorn 'krijgen' we maar 1 1960...
Overigens ook vreemd dat de bandbreedte per plaats verschilt. Ik kan hier maximaal maar 30 mbits halen, in andere plaatsen lees ik iets van 60 mbits. Dat zal waarschijnlijk met de apparatuur in de centrale te maken hebben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 27 sep 2009 11:21 

Weet je zeker dat je FttH hebt daar in Apeldoorn en niet toevallig vDSL? (Ook wel aangeduid als FttC, Fiber to the Curb). Want meestal zijn die pakketten met maximaal 30 mbit down van het vDSL-type.

Maar goed, ik zou nu eigenlijk wel eens GARANTIES van kpn willen zien dat ze, ondanks het feit dat ze meer markt willen creeren door de bitrates te verlagen, op z'n minst de beeldkwaliteit weer op het niveau brengen van VOOR de switch naar mpeg-4. Want zelfs op de 80 cm. tv is het beeld nu inderdaad onderhand op ong. hetzelfde niveau als Digitenne, terwijl technisch gesproken een ongeveer 3 mbit mpeg4 stream nog steeds veel beter beeld zou moeten kunnen geven dan de schamele 1,5 mbit mpeg2 streams die Digitenne meestal heeft.
Oftewel: Het lijkt er haast op dat KPN gewoon slechte mpeg4 encoders heeft draaien of erg vreemde nabewerkingen doet ofzo.

Maar goed: Als KPN dit niet gaat verbeteren wil ik het even weten, dan zet ik mijn FttH aanvraag in Almere misschien maar weer stop en ga toch maar eens met m'n vriendin overleggen of een schotel niet een veel beter alternatief is voor TV..... :evil:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009 13:10 

Niek schreef:
eversteegt schreef:
MPEG-4 heeft natuurlijk niets met de beeldkwaliteit te maken, alleen met de efficiëncy van de datacompressie. Voor de provider is slechts van belang dat hij binnen dezelfde bandbreedte meer zenders kan uitzenden.

Dat klopt MPEG-4 heeft normaal niet veel met Beeldkwaliteit te maken.

Laatst bijgewerkt door KPNwebcare2 op ma 28 sep 2009 14:23, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009 14:03 

@Stef, als het er niets mee te maken heeft, waarom is de beeldkwaliteit dan achteruit gegaan????

Als het er niets mee te maken heeft, dan wordt de komende tijd de kwaliteit dus weer hetzelfde als toen het noeg mpeg2 was?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009 14:23 

eversteegt schreef:
@Stef, als het er niets mee te maken heeft, waarom is de beeldkwaliteit dan achteruit gegaan????

Als het er niets mee te maken heeft, dan wordt de komende tijd de kwaliteit dus weer hetzelfde als toen het noeg mpeg2 was?

Een gevolg van compressie kan leiden tot verlies van kwaliteit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009 14:26 

Stef,

Ook bij mij is het beeld minder scherp, en heb ik meer last van beeld bevriesing. Het geluid loopt door terwijl het beeld vast zit. Na heen en weer switchen naar een ander kanaal loopt het beeld ook weer door.

Patrick

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009 16:04 

Yep, ook een herkenbaar verschijnsel Patrick.

Trouwens, als de bitrate en andere bewerkingen voor het coderen in mpeg4 niet goed worden afgesteld heeft dat wel degelijk invloed op de beeldkwaliteit, dus strikt genomen is wat Stef meldt dus gewoon niet waar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009 16:09 

eversteegt schreef:
Yep, ook een herkenbaar verschijnsel Patrick.

Trouwens, als de bitrate en andere bewerkingen voor het coderen in mpeg4 niet goed worden afgesteld heeft dat wel degelijk invloed op de beeldkwaliteit, dus strikt genomen is wat Stef meldt dus gewoon niet waar.

Pardon? Citeer:

Citaat:
Een gevolg van compressie kan leiden tot verlies van kwaliteit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009 17:00 

pmhendriks schreef:
Stef,

Ook bij mij is het beeld minder scherp, en heb ik meer last van beeld bevriesing. Het geluid loopt door terwijl het beeld vast zit. Na heen en weer switchen naar een ander kanaal loopt het beeld ook weer door.

Patrick

Hier precies hetzelfde dus ik sluit mij hierbij aan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009 18:58 

Laten we hopen dat meer mensen zich melden zodat KPN dit fenomeen serieus neemt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009 20:31 

pmhendriks schreef:
Stef,

Patrick

Zowel op SD als HD kanalen stopt de afgelopen dagen het beeld. Verder vindt ik de kleur van gezichten minder geworden vooral HD nl1,2,3 ( komt niet meer natuurlijk over)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 sep 2009 07:09 

Lijkt erop dat wederom de nieuwe software niet goed getest is. :oops:
Is ook diverse malen voorgekomen met nieuwe software voor de EB. Een aantal storingen(klachten) worden opgelost, maar er ontstaan nieuwe problemen die er voorheen niet waren.

Leg de klacht neer bij de telefonische helpdesk van KPN.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 sep 2009 09:08 

Hmm, @Marcel: Ik hoop eerder dat kpnwebcare hier de berichten oppakt en die de juiste kanalen bij KPN in stuurt. Ik heb geen goede evaringen met de telefonische helpdesk op dit punt. Het enige wat ze doen is je een standaard lijstje met handelingen door sturen dat ze weten, wat uiteraard nooooit zal leiden tot verbetering van de kwaliteit en je dus compleet een klachten procedure in moet.

Begin er een beetje moedeloos van te worden.... Ik dacht met iTV eindelijk een balans gevonden te hebben tussen prijs en goede kwaliteit (ondanks de beperkingen die de apparatuur me oplegt), maar als dit nou ook al niet meer goed is, dan blijven er weinig argumenten over om in maart m'n contract voort te zetten of over te stappen naar FttH via KPN..... :evil: :(

Het is gewoon weer het zoveelste geklooi: Hoe lang bestaat dit iTV product nou al helemaal? Nauwelijks ontwikkeling, trage ontvanger (en dan heb ik het over de 1960!), bugs en nu ook nog verslechterde kwaliteit.

** zucht... en dat voor 1 van de meest toch best kapitaalkrachtige telecombedrijven in NL die een dijk van een infrastructuur hebben liggen om innovatief op te zijn....**

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]