Een netwerkschijf LaCie heb ik veranderd van dynamisch naar statisch IP-adres, Het gateway adres is 192.168.1.254 en zo ook het DNS adres etc.Het submask adres is 255.255.255.0 Toen de netwerkschijf een dynamisch adres werkte alles goed. De mappen waren bereikbaar via netwerklokaties en een ftp-server. Bij verandering naar statisch IP-adres 192.168.1.30 neemt de experiabox het statisch adres niet over. In het systeemoverzicht van de ST780 staat een ander IP-adres (192.168.1.72, Wel wordt vermeld dat de IP toewijzing statisch is. En de status van de verbinding niet-actief is. Via netwerklocaties is de netwerkschijf niet meer bereikbaar. Maar via een browser en een ftp-server is de netwerkschijf wel te bereiken! Het IP-adres werd na uit/inschakeling van de EB niet overgenomen. Ook de netwerkschijf een keertje uit/ingeschakeld. Hoe kan ik de EB het statisch adres laten overnemen? Ter informatie: in het netwerk is een ook KISS-dvd recorder DP558 opgenomen. Deze heb ik ook een statisch adres gegeven en dat is probleemloos gegaan. De EB laat ook het ingesteld IP-adres zien.
Arjen
|