Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 21 nov 2024 23:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007 19:26 

Ik begrijp jullie heel goed.
Zelf zou ik me nooit afreageren op een helpdesker. Mensen die dit doen zijn dieptriest. De organisatie moet hierop op afgerekend worden en niet de helpdesk.

Nog zo'n voorbeeld.
Dagelijks ga ik met de trein naar mijn werk en bij de NS gebeurd het regelmatig dat er dan vertragingen zijn.
De NS heeft dan van die mensen in dienst die op de perons de mensen inlichten over de vertragingen. Het gebeurd dan regelmatig dat die mensen verrot gescholden worden. Ik kan daar persoonlijk heel slecht tegen en spring dan voor die mensen in de bres. Want wat kunnen die mensen daar nu aan doen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007 19:36 

Beste Louwrens,

Ik ben het helemaal met je eens.
Als iets niet werkt dan het schelden helemaal niets, samen naar een oplossing zoeken dát helpt wel!

Als iedereen nu eens wat makkelijker in de omgang was met anderen dan zag het er een stuk leuker uit.......

Helaas zijn we in de minderheid!

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007 21:30 

ben het helemaal met je eens de meeste mensen begrijpen niet dat aan de andere kant ook maar mensen zitten die hun werk proberen te doen en dat met de info die de klant hun geeft als de klant die niet na behoren kan geven dan kan de oplossing lang op zich laten wachten ben zelf ook regelmatich in het particuliere cirquit bezich en er is geen belangrijker iets als de verstrekt info juist is anders ga je op je bek door de klant zijn tekortkomingen en die schijft het dan weer op jou terug dat jij in compabel zou zijjn

zijn er nog helpdesk medewerkers in friesland nodig ik hou mij aanbevolen :D

als de mens heid nu eens op hield met zeuren en der gewoon eens over na dacht dat ze niet de enige zijn die geholpen willen worden
en we zouden met zijn allen dan eens wat vriendelijker tegen elkaar zijn word de wereld een stuk fijner om op te leven
want waar hebben we nu zon groot probleem mee al die luxe die het ff niet goed doet o jee wat erg allemaal er zijn veel ergere dingen in de wereld :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007 21:32 

De wereld zou wat meer HORNY moeten worden.
Uh.. ik bedoel net zoals HORNY moeten worden :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007 21:34 

hahahah dankje

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007 21:47 

Zo is het maar net!

Een beetje vriendelijk doen tegen elkaar is niet moeilijk.
En als je vriendelijk bent wil iemand je ook nog eens beter helpen.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007 22:09 

Ach ik werk ook op een helpdesk.
Een Helpdesk bij een middelgroot bedrijf.
Als gebruikers daar vervelend gaan doen tegen ons werkt dat alleen maar tegen ze. We helpen ze wel, maar zullen zeker geen stap harder gaan lopen. We zullen in dat geval precies volgens het proces zijn incident verhelpen.
En je wilt niet weten hoe dat proces in elkaar zit. :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007 22:49 

Toch kan ik het me goed voorstellen dat klanten het zat worden als ze al verschillende keren gebeld hebben en ook nog eens keer op keer worden doorverbonden. Als helpdeskmedewerker ben jij het bedrijf en is het ook jouw taak klanten op een correcte manier op te vangen! Zelf heb ik de overtuiging en ervaring dat het met de juiste insteek bijna altijd mogelijk is een lastige klant om te vormen in een redelijke klant. Mocht een klant lang hebben moeten wachten en daar over klagen dan kun je bijvoorbeeld zeggen: "Mijn excuses voor het ongemak, ik ga u zo snel mogelijk helpen". Als je daar moeite mee hebt, of nog beter wilt worden, bespreek dat soort dingen dan vooral met andere collega's, en wissel tips en ervaringen met elkaar uit. Een training van vier dagen is natuurlijk veel te kort, de gedeeltelijke oorzaak daarvoor lijkt me de redelijk grote doorstroom onder medewerkers. Dat heeft als gevolg dat bedrijven niet al teveel in de callcenters willen investeren. Helaas is het ook weer zo dat die laatste twee op elkaar inwerken, als een bedrijf mensen aan zich wil binden zal het in ze moeten investeren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2007 09:00 

Hamvraag is natuurlijk waarom het management dat uiteindelijk verantwoordelijk is hier niet een structurele oplossing voor zoekt.Ze hebben al even de tijd gehad om hierover na te denken nietwaar ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2007 09:11 

tja dat soort dingen zal voor ons de onderbouw altijd een vraag blijfen waarom de bovenbouw er niet beter op in springt

tja heel simpel zij zitten niet met jou problemen en jij bent er voor om dat soort kleine probleempjes op te lossen toch want zij hebben veele malen grotere problemen waar ze al hun geld aan uit gaan geven en waar ze weer eens heen zullen op vakantie en zo nu en dan doen ze dan ook nog wel eens wat voor het bedrijf waar ze al dat geld krijgen
ik begrijp het ook niet echt wat kpn /planet bezield om nu maar even een ander email forum te gaan nemen ze hadden deze die ze hadden nog niet eens zonder fouten en ik dacht dat ze al problemen zat hadden die ze eerst maar eens van de baan moesten halen voor ze nog meer problemen zich aan gaan halen
onbegrijpelijk allemaal

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2007 23:28 

jopie-arend schreef:
Ik werk ook op de KPN helpdesk. Het is best vervelend om in sommige situaties daar te handelen.

Na 2 dagen communicatie training, 1 dag hardware training en 1 dag applicatie training, werd ik al in de lijn gegooid. De kennis als HDer 1e lijn is dus heel beperkt. Mijn collega's zeiden ook dat je de meeste kennis opdoet uit ervaring. Maarja... dan sta je toch wel redelijk machteloos de eerste paar weken.
ZOVEEL KENNIS IS ER NIET AANWEZIG, HOOR. Het zijn echt geen ICTers op de 1e lijn.

Ik zelf vind het heel vervelend als ik word afgestraft door een klant omdat ik niet deug... (HALLO! ik ben geen KPN, ik werk er voor) Natuurlijk probeer je dan altijd beleeft te blijven. Maar het is heel lastig als deze mensen voledig op jouw rekenen terwijl je ze gewoon niet kan helpen.

Het meest moeilijke vind ik de administratieve problemen. Hierbij kunnen de emoties hoog oplopen, en als je als medewerker zegt dat je de situatie begrijpt dan krijg je toch een gescheld op je af:
"je begrijpt er niks van, jij ..... , dat zeg je alleen maar om van me af te komen!"
terwijl het je dan echt wel raakt dat deze mensen jou hulp nodig hebben.

Als je dan zegt dat je hem moet doorverbinden met de administratieve tak van de lijn, dan wordt hij nog bozer: "ja dat is al de zoveelste keer! ik wacht al zo lang!" Maarja... als 1e lijner heb je gewoon geen toegang tot de administratie.

Het vervelende is dat veel mensen te veel van de helpdesk verwachten. Natuurlijk begrijp ik dat als je met een probleem zit dat je dan iemand wil spreken. Ik ben zelf ook zovaak HD klant geweest (vaak ook zonder succes). Maar als je merkt dat 50% van alle technische problemen ook in de handleiding staat beschreven, dan ga je je ook iriteren aan sommige klanten.

Ik geef hier een voorbeeld van mijzelf:
HDer: waarmee kan ik u helpen? (intro... etc.)
klant: mn internet doet het niet... julie schuld, bla bla bla, scheld scheld scheld. (10 minuten later)
HDer: (vraagt naar gegevens, en daarna) welke melding ziet u als u Internet Explorer opstart?
klant: ja mn internet doet het niet, dat is sinds ik ADSL heb van HetNet....
HDer: vraagt naar modem etc. werkt allemaal correct.
...
klant: ik kan helemaal niks op mn computer.
...
HDer: komt er na totaal 30 minuten achter dat windows geregistreerd moet worden.

Zo zie je (met wel een beetje extreem voorbeeld, maar echt gebeurt, klant was geen eens een 65+er) dat als de klant niet naar jou vragen wil luisteren maar alleenmaar zielig doet, de oplossing moeilijk te vinden is.
Het zou een stuk fijner werken als ook aan de kant van de klant goed gefunctioneerd zou worden.

"En ik heb nu 30 minuten met u gepraat en u kunt mij niet verder helpen, schandalig, ik wil je chef spreken!" (op een helpdesk kan je nooit de chef spreken, deze heeft anders een 24/7 taak als iedereen hem wil spreken)
Terwijl ik deze man netjes het probleem heb uitgelegd (en de oplossing) en voor de zekerheid het nr van Microsoft heb gegeven.

Uit eigen ervaring zeg ik julie maar 10% van de klanten wordt geholpen op de manier zoals ze dat wilden.
Ik zie ook als HDer dat het beleid van KPN niet helemaal deugt, vooral als het gaat om opzeggingen.

maarja... de baan verdient goed dus...
nogmaals: ik ben geen KPN, ik werk er voor.

Groeten: De helpdesk-medewerker

Nemen ze nog steeds nieuwe mensen aan dan? Ik neem aan dat je in Groningen werkt? Ik snap je frustratie van zomaar voor de leeuwen gegooid na een paar dagen, maar hoe wil je het anders leren? ik vond die training goed genoeg, in de kweekvijver, daar leer je al veel meer en heb je alle ondersteuning die je nodig hebt op de vloer, dus helemaal voor de leeuwen gegooid wordt je absoluut niet. Ik zelf mocht na 2 week uit de kweekvijver, en daarna juist alleen nog maar meer geleerd, je leert van je fouten, die je daarna nooit meer maakt ;) Ikzelf werk hier nu al een lange tijd, en heb nooit een boze klant, naja ze komen wel eens boos binnen, maar als je gewoon rustig en kalm blijft dan wordt de klant dat ook snel genoeg.

En trouwens ik weet niet of je al op de werkvloer op andere verdiepingen hebt gekeken, maar de meerderheid is toch wel ICT-er hoor ;)

En na verloop van tijd zul je je boven genoemde probleem ook veel sneller oplossen, je raakt overal handig in.

"Uit eigen ervaring zeg ik julie maar 10% van de klanten wordt geholpen op de manier zoals ze dat wilden."

Ik zelf zit expertteam telefonie, en zo'n 90% van de telefoonproblemen kan ik daar toch wel naar de klant zijn tevredenheid oplossen, op SLOOPs en rare TSM problemen na.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 00:01 

Maarten schreef:
Hamvraag is natuurlijk waarom het management dat uiteindelijk verantwoordelijk is hier niet een structurele oplossing voor zoekt.Ze hebben al even de tijd gehad om hierover na te denken nietwaar ?
HORNY schreef:
tja dat soort dingen zal voor ons de onderbouw altijd een vraag blijfen waarom de bovenbouw er niet beter op in springt

Over het algemeen is het zo dat, zeker bij de grotere bedrijven, het management een groot deel van het salaris uitbetaald krijgt in bonussen. Over 2006 bijvoorbeeld bedroeg de extra beloning van KPN topman Ad Scheepsbouwer 2,7 miljoen euro. De hoogte van zo'n bonus wordt bepaald door de prestaties van het bedrijf, voor Ad Scheepsbouwer vermoedelijk voornamelijk de winst, omzet, en aandelenkoers / tevredenheid aandeelhouders. Problematiek bij onderdelen als de callcentra worden voor het management pas van belang als deze in de media komen en het potentieel hebben schade aan te richten. Uiteraard worden er allerlei cijfers bijgehouden over de klantenservice, maar hoevel zeggen die werkelijk en hoe makkelijk zijn ze te manipuleren? Is het vreemd dat de percentages van Jacob Middeldorp en Felix Meurders zo van elkaar verschillen, of is dit te verklaren met de hoogte van de bonus van eerstgenoemde? Wie is beter voor de statistieken, een medewerker die de klanten echt helpt met een relatief hoge afhandeltijd of iemand die het niet echt weet en gaat doorverbinden of de klant afwimpelt?

Over de duur van de training heeft Jacob Middeldorp overigens het volgende gezegd, ik citeer: "een opleiding duurt ongeveer een week of zes".

jopie-arend schreef:
blizzaa schreef:
Uit eigen ervaring zeg ik julie maar 10% van de klanten wordt geholpen op de manier zoals ze dat wilden.

Ik zelf zit expertteam telefonie, en zo'n 90% van de telefoonproblemen kan ik daar toch wel naar de klant zijn tevredenheid oplossen, op SLOOPs en rare TSM problemen na.

Dit is mogelijk ook deels te veklaren door een verschil aan beschikbare middelen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]