Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 19:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 05 okt 2006 21:06 

Is er iemand die ervaring heeft met Girotel offline in combinatie met de experia box, wat voor modem heb ik hier voor nodig

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 okt 2006 21:45 

Girotel werkt met een analoog modem. Probleem is dat analoge modems niet gegarandeerd werken op IBP. Soms wel maar ook vaak niet. Probeer eens postbank online (http://www.postbank.nl). Werkt erg goed en snel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 okt 2006 12:12 

De EB werkt erg slecht met inbelmodems.

Zelf precies het zelfde gehad met Girotel, kon niet meer inbellen terwijl ik moest inbellen om automatische incasso door te voeren (dit kan (nog) niet via internet).

Oplossing: koppel je mobiel aan de pc/laptop en bel via je mobiel in of tweede lijn aanvragen, maar dan ben je uiteindelijk je voordeel kwijt.

Ik heb sowieso een tweedelijn (zakelijk) dus was het geen probleem, maar heb er meer klachten over gehoord.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 okt 2006 13:04 
Site Admin

analoge modems ... het is natuurlijk ook een uitstervend stuk hardware. niet voor niets schakelen banken over webapplicaties.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 okt 2006 13:28 

En terecht, mij stond altijd bij dat de Postbank in augustus zou overgaan, maar tot nu toe niet gebeurd.

Weet iemand dat misschien?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006 00:28 

Ik gebruik soms nog wel eens het oude Girotel programma, icm met IPB werkt dat nog prima, ik heb geen problemen, pak gewoon een kabeltje van een telefoon toestel

Snarfvz

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 13:52 

snarfvz schreef:
Ik gebruik soms nog wel eens het oude Girotel programma, icm met IPB werkt dat nog prima, ik heb geen problemen, pak gewoon een kabeltje van een telefoon toestel

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 15:04 

Beste Arieoverbeeke,
Je hebt je vraag in jouw onderwerp gestopt.
Ik dacht al, waarom citeert ie nou zonder eigen inbreng?

Misschien dat je hem beter kan editen en het onderwerp in je post zetten. ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 19:41 

Voor de duidelijkheid, telebankieren met een modem wordt niet ondersteund door Internetplusbellen.

KPN
Citaat:
Telebankieren, Electronic Banking met een modem.
Sommige programma's voor telebankieren maken gebruik van een apart analoog modem om contact te maken met uw bank via een telefoonlijn.
Het gebruik van een analoog modem wordt op dit moment niet ondersteund bij InternetPlusBellen

Gebruik zelf Girotel Offline icm IPB sinds okt 2005. Maak gebruik van een 56K interne modem, laatste update van de driver, laatste update van Girotel, en het werk hier wel. Dat is geen garantie dat het bij iemand anders ook werk. Sterker nog, een naaste fam.lid is overgestapt op de Online versie omdat die veel problemen had met het inbellen. Soms lukt het niet om de eerste keer verbinding te krijgen ( "handshake" probleem) ondanks het aanpassen van de instelling in de modem.

Het blijft een gok of het zal werken :!:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 okt 2006 15:45 

Wat je ook kan proberen:
Bij girotel vind je een menu Modeminstellingen.
Onder Dial zie je een ATDT commando.
Dit commando maakt het modem ´wakker´en direct daarna draait modem het nummer.
Soms gaat ´t te snel, dankun je een pauze invoeren door achter ATDT een komma ( , ) te plaatsen of 2 komma´s Soms kan een pauze te lang duren. Dan haal je daar een komma weg. Heb je een huiscentrale, dan kan je de nul achter ATDT zetten evt met komma BV: ATDT,0,
Dus experimenteer hier wat om te kijken of ´t dan wel gaat.

Bij een test met inbellen naar Internetprovider bleek me dat de snelheid van verbinding - het modem is 54k - flink terugvalt. Misschien kan de IB niet goed met die hoge snelheden overweg. Niet zo gek, want een digitaal signaal wordt verandert in analoog(in modem), daarna weer in digitaal (in IB) en dan weer terug naar analoog (bij KPN) daarna weer digitaal (modem Internetprovider)

Maar het werkte wel! Zowel girotel als inbellen internet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 jan 2007 07:45 

alleen de helpdesk ondersteunt het niet.
dus met dit probleem hoeft je niet aankomen bij de HD van je Provider cq IPB leverancier KPN

Profiel  

Berichttitel: gewoon baudrate omlaag
BerichtGeplaatst: wo 03 jan 2007 12:48 

ook ik was het slachtoffer van girotel-offline en het inbellen via een modem via VOIP.
na aanleiding van wat er hier was ge(W)opperd :D om toch verbinding te maken ben ik maar gewoon gaan proberen. volgens mij heeft het met snelheid te maken want op het moment dat ik mijn interne modem naar 300baud instelde kon ik gewoon weer zonder problemen contact leggen met de postbankserver.

ik heb wel nog even voor de zekerheid de laatste versie van girotel gedownload en geinstalleerd, maar dit maakt volgens mij niet het verschil.
dus girotellers er is hoop.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2007 17:59 

als je ADSL hebt (IPB dus) wordt er vanuit gegaan dat je niet meer hoeft in te bellen.

als ADSL down is, kun je toch niet bellen, dus het is geen redmiddel ook.

Hierdoor zijn een groot deel van alle analoge provider nummers geblocked in de sip centrale door kpn.

wellicht dat sommige werken, maar het slaat natuurlijk nergens op, internetbankieren met modem is zooo 2001....

- IPB Planet
- Slim bellen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 00:52 

Jort schreef:
als je ADSL hebt (IPB dus) wordt er vanuit gegaan dat je niet meer hoeft in te bellen.

als ADSL down is, kun je toch niet bellen, dus het is geen redmiddel ook.

Hierdoor zijn een groot deel van alle analoge provider nummers geblocked in de sip centrale door kpn.

wellicht dat sommige werken, maar het slaat natuurlijk nergens op, internetbankieren met modem is zooo 2001....

hihihi... :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 23:47 

De reden dat analoge modems niet altijd goed werken heeft te maken met het IP protocol. De modem "piepjes" worden gedigitaliseerd en met IP-pakketjes van 512 byte verzonden. Nu kan het ene pakketje via een andere weg getransporteerd worden dan het andere. Hierdoor komen ze onregelmatig aan de andere kant aan. Voor spraak is dit niet zo'n probleem als het binnen de 20 msec blijft. Maar modems werken dan niet goed meer omdat deze met faseverschuiving werken. Hoe lager de overdracht snelheid is hoe meer kans je heb dat het werkt. Modems schakelen daarom terug in snelheid. Als het werkt dan heb je mazzel maar morgen kan het niet werken. KPN kan dit dus nooit garanderen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]