Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu ma 28 apr 2025 23:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 06 jul 2006 18:28 

Omdat we nogal vaak geen internetverbinding hebben en het soms lijkt alsof we "eruit worden gegooid" vraag ik me af het mogelijk is dat directe buren hieraan mee kunnen werken. Via Site Monitor heb ik al geconstateerd dat er in onze directe omgeving meer dan 10 (!) actieve gebruikers zijn waarvan 3 niet zijn beveiligd. Kunnen ze misschien gebruik maken van onze verbinding?
Sommige gebruikers zitten namelijk op hetzelfde kanaal als waarop wij zitten! Mijn 2e vraag hierover is: Als de pc en het modem uit staan, kunnen anderen ons dan toch zien en kunnen ze proberen verbinding te maken met onze verbinding? Misschien wat paranoia, maar bij de installatie is erg veel misgegaan en zijn we een poosje zelfs niet beveiligd geweest ...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 jul 2006 18:47 

Nee, ze kunnen niet gemakkelijk gebruik maken van jouw verbinding. Zet de EB op een vast kanaal, zoveel mogelijk verwijderd van andere draadloze netwerken.

Als de EB uit staat kan ook niemand de EB zien en je hebt geen telefoon meer.

De EB kan je niet op onbeveiligd zetten, dit is niet mogelijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 jul 2006 19:32 

Misschien druk ik me verkeerd uit, maar we zijn de 1e maand toch echt qua internet niet beveiligd geweest, de beveiliginssleutel was niet ingevoerd.
De experriabox was wel beveiligd hoor, maar de gigaset dus niet ... zijn we later achter gekomen toen er zoveel problemen bleven ontstaan.
Verder wat het kanaal betreft, er zitten in onze netwerkomgeving dus heel veel gebruikers. Ik heb net nog even gespiekt, het zijn er 12, enkele hebben geen beveiligingssleutel en zitten op hetzelfde kanaal als wij!
Overigens de sitemonitor geeft een ander kanaal op als het kanaal zoals deze is ingesteld (6). Hoe zit dat?
Enne ... het is niet de bedoeling dat we de experiabox uitzetten, beetje lastig omdat de telefoon dan niet werkt. Ik bedoelde als je de pc en gigaset uitzet. Kunnen ze je dan nog zien?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 jul 2006 20:04 
Site Admin

als je zorgt dat het broadcasten van de ssid uitstaat (dan is de eb niet zichtbaar voor de buurt), het kanaal vastzetten, de beveiliging van de eb op wpa psk zet en eventueel onder allowed clients de macadressen van je eigen pc's opneemt. dan .... hoef je nergens zorgen over te maken.
als je nog vragen hebt over het instellingen van bovengenoemde zoek dan even op het forum of stel je vragen.
succes.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 jul 2006 20:07 

Je noemt voor mij nu erg ingewikkelde dingen maar ik ga wel even zoeken.
To be continued ...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2006 09:52 

Ik kan helaas nergens vinden hoe ik het kanaal vastzet of hoe ik broadcasten van de ssid uitzet. Via zoeken op jullie site kom ik er niet. Kunnen jullie me doorverwijzen naar een topic hierover. Alvast bedankt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2006 10:27 
Site Admin

via de webinterface van de eb (192.168.2.1) kunnen deze wijzigingen worden doorgevoerd. in het tabblad advanced settings is een onderdeel wireless. hier vindt je ssid broadcast (voor zichtbaar/onzichtbaar maken van de eb) en channel om het kanaal vast te zetten.
het standaardwachtwoord voor de webinterface is admin; geadviseerd wordt dit direct te wijzigen.
voer deze wijzigingen uit met een vaste verbinding (netwerkkabel dus) met de eb.
succes; laat even weten of het is gelukt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2006 20:56 

Bedankt voor de toelichting, helaas heb ik inmiddels een veel groter probleem op te lossen. Internet werkt helemaal niet meer.
Bij het opstarten komt er geen verbinding tot staand.
Ik zit nu even achter de pc bij de buren ... Als ik straks ben uitgelogd kan ik helaas niet jullie tips volgen. Groetjes van een bezorgde Jon

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2006 22:03 
Site Admin

gaat het om een wireless of vaste verbinding die niet werkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2006 23:02 

Om de boel weer gaande te krijgen zou ik de box even resetten en desnoods eerst even bedraad contact maken.Als dat allemaal weer funktioneert,dan overschakelen naar draadloos !

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]