Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 07:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 07 jun 2007 19:41 

Hallo,

Ik wil hier een probleem onder de aandacht brengen, dat ik telkens min of meer kan reproduceren.
Afgelopen week - ik dacht ook op donderdag, schakelde ik Mine in en was er weer eens geen beeld. Ook uitschakelen met behulp van de AB lukte niet, terwijl het knipperende LED wel reageerde op mijn knopdruk. Dat heb ik op een week tijd wel 3 keer gehad. Uitschakelen mbv de schakelaar levert uiteindelijk foutcode 012 op: er kan geen verbinding met het netwerk worden gemaakt. De enige optie was telkens resetten van de EB (20 sec knop indrukken).
Daarna de Mine tuner inschakelen met de knop aan de achterkant et voila, prima beeld.
Tot een half uur geleden heb ik de EB met rust gelaten. Ik heb de hele 7 dagen geen storing gehad met Mine.
Zojuist heb ik in de EB slechts de volgende zaken gewijzigd (ook op aanraden van de EB zelf):

- SSID omgezet naar een persoonlijkere (ook in de USB Gigaset 108 natuurlijk :lol:
- SSID broadcasting uitgezet
- kanaal gewijzigd naar 2 (daar zat niemand op toonde een scan in de Gigaset software)
- Het toegangswachtwoord voor de EB aangepast
- en als laatste en voor mij het allerbelangrijkste: de twee poorten 4662 (TCP) en 4672 (UDP) voor Emule geforward. Zonder dit krijg ik telkens een Low Id. Stoeien met Linux distibuties is een hobby van me en met een high ID gaat het downloaden van een 3,7 Gb grote Fedora dvd wel een stuk sneller.
Oh ja, ik las ook op dit forum dat een groter aantal verbindingen dan 150 vastlopen tot gevolg heeft, wat een ander probleem verklaart, waarmee ik regelmatig kampte.

Nou ben ik natuurlijk benieuwd hoe lang ik Tv kijken mag :x. Jullie horen van me en ik hoop ik ook van jullie.

Firmware EB: 1.41.4-iptv (Feb 6 2007 21:12:35)

edit:

Mine tuner Kreatel 1760
software 3.7.1-207

Jos

Laatst bijgewerkt door bolognese op do 07 jun 2007 21:22, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 jun 2007 19:49 

De Tv doet het nog steeds (stond wel reeds aan tijdens de wijziging :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 jun 2007 21:50 
Site Admin

hoi!

Als allereerste welkom op dit forum:wink:

De problematiek van eb (Siemens) en mine is bekend. Dat is ook de reden waarom KPN op dit moment alle Siemens boxen aan het omruilen is voor de zwarte variant.

Ook het geen beeld heeft is bekend. Dit kan verholpen worden door KPN te melden dat u nog de grijze hebt en deze wil omruilen naar de zwarte.

Of u hiervan gelukkig gaat worden is vraag 2? Ik heb sinds vandaag wèèr de zwarte hangen omdat mine onder de grijze Siemens veel kuurtjes vertoonde. Ik mag wel gerust zeggen dat het een feit is dat mine in combinatie met de zwarte thomson draait als en zonnetje. geen uitvallend beeld en ook de door u genoemde problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon :wink:

Kom je wel uit op wat minstens net zo belangrijk is..telefonie en internet, en dààr zit nu het knelpunt. Ik irriteer me dood aan het feit dat de zwarte Thomson zo dicht gespijkerd zit als de pest :evil: poorten open zetten zoals in de grijze Siemens kan je wel vergeten :evil:

Dan heb ik vaak last van uitvallend wifi verkeer (ook leuk) en als toetje op de room vallen iedere 24/48 uur de sip gegevens weg waardoor bellen niet mogelijk is. 1 telefoontje en het is verholpen echter het is te belachelijk voor woorden dat dit iedere 24/48 voorkomt toch?

Verder is de interface van de Thomson wel mooier en gebruiksvriendelijker dan die van Siemens. Wat mij bevreemd is dat je zonder enige vorm van wachtwoord je de interface kan inrollen, oké, oké je moet wel eerst wpa2-aes moeten kraken maar toch? Zoiets simpels in bouwen voor extra veiligheid lijkt mij toch geen moeite?

"grappige" gadgets zijn het telefoonboek verder is alles makkelijk overzichtelijk. dus voor de thuis gebruiker die niet veel wensen heeft is dit zeker het apparaat van de toekomst.

Ik heb vanmiddag wel aangegeven tegen kpn dat mijn hart nog ligt bij de grijze, maar dat ik mij verder neerleg bij de zwarte box. Ik hoop dat kpn wel beseft dat ze dringend moeten gaan zorgen voor een juiste firmware waarin de gebruikers meer kan doen als wat momenteel mogelijk is.

Groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 jun 2007 23:33 

De eerste tekenen dat er iets niet goed zit, zijn er inmiddels. De opnames van eerder deze week, zijn niet te bekijken. Na "nu kijken" te selecteren enkel zwart beeld :evil:
Terug naar de televisiezender die bekeken werd kan ook niet meer met de "terug" knop: het beeld blijft ook daar zwart. Alleen nog via de afstandsbediening uitschakelen van de ontvanger en weer inschakelen is tv kijken weer mogelijk :twisted:
Mijn ervaring is dat dit ook een kwestie is van tijd, tot dit ook niet meer kan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2007 14:58 
Site Admin

ik zal uw problemen eens voorleggen bij de ontwikkelaars van mine. ik verwacht a`s maandagmidag en antwoordt te kunnen posten :arrow: :!:

trouwens? welke software versie heeft u in de minebox? 1.50 of 2.07?

groet marcel.

Laatst bijgewerkt door marcel234 op vr 08 jun 2007 15:01, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2007 15:01 

@marcel234

Een paar dingen begrijp is niet. Bij mij zit firmwareversie 6.2.19.1 in de Thomson-box. Ik kan wel degelijk de interface beveiligen met een wachtwoord; heb ik daadwerkelijk gedaan. Verder kun je poorten openzetten als je dat wilt. Er is meer mogelijk dan je beschrijft.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2007 15:03 
Site Admin

hoorna schreef:
@marcel234

Een paar dingen begrijp is niet. Bij mij zit firmwareversie 6.2.19.1 in de Thomson-box. Ik kan wel degelijk de interface beveiligen met een wachtwoord; heb ik daadwerkelijk gedaan. Verder kun je poorten openzetten als je dat wilt. Er is meer mogelijk dan je beschrijft.

dan zou ik graag willen horen hoe u de interface hebt beveiligd met en w8woord? ik bedoel hoe u dat gedaan heeft.

de poorten open zetten is door 4 hoogopgeleide medewerkers hier niet gelukt. ook niet op de udp_null_port. de standaard toepassing en spellen is en leuke gadgets voor spellen maar niet om remote desktop op te zetten.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2007 16:21 

Interface beveiligen met een wachtwoord: Toolbox -> Gebruikersbeheer -> Mijn wachtwoord wijzigen

Met remote desktop opzetten heb ik geen ervaring en zou ik niet weten. Poorten openzetten voor spellen en andere zelf te kiezen toepassingen is geen probleem.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2007 16:25 
Site Admin

oke die optie heb ik al gezien, maar wat is het orginele wachtwoord :wink: :? en daarbij de next vraag van mijn. ook al verander je het w8woord dan alsnog lijkt het mij dat zodra je 192.168.1.254 benaderd je zo de interface in rolt zonder dat je en w8woord hoeft op te geven? of heb ik het verkeerd.

bij de grijze siemens moest je (als je 192.168.2.1 benaderde) altijd en w8woordin voeren. afijn misschien kan je hierin nog wat helderheid voor moi scheppen :D

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2007 17:21 

Mag ik er even tussendoor :wink:: Mijn Tv doet het nog steeds :D

Edit: vanwaar 16.21u...hier is het gewoon 17.21u :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2007 18:14 
Site Admin

ten tijde van dit bericht is hier noodweer uitgebroken met zeer zware onweer en daarbij ook zware regenval ( de putten spingen deruit :!: ) mine reageert hier wel op, het beeld happert en beetje maar doet het verder goed. je zou denken dat dit onweer geen invloed zou mogen hebben maar toch evengoed wel.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2007 19:40 

Van dat onweer had ik ook al eens opgemerkt, twee weken geleden.
Hier komt het momenteel weer met bakken uit de lucht.
Jammer genoeg liep mijn pc net weer eens vast, terwijl ik aan het downloaden was.
Heb ik ook al een week niet gehad. Daarvoor, regelmatig bij (te) hoge download rates. Ik heb de downloadsnelheid van emule al beperkt tot 128 KB/s en het maximum aantal verbindingen tot 150.
Kpn zal hier een verklaring c.q. oplossing moeten bedenken. Wat heb je aan een hoge bandbreedte, als je afgestraft wordt als je 'm gebruikt :cry:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2007 20:48 

@Marcel,

Als ik de Mine tuner uit zet met de schakelaar en bij het aanzetten menu en rode knop staat er bovenin config. ontvanger v1.32.
Wanneer ik in dat scherm trouwens kies voor controleren op nieuwe software, volgt "herstart" en niet lang daarna fout 12: geen verbinding met netwerk.
Nu moet ik om mine tv te willen kijken de EB resetten.
Internetten en telefoneren is wel mogelijk. En dat alles door die aanpassingen in de EB van gisteren :cry:

Jos

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 jun 2007 09:14 

@Marcel

Ik heb destijds bij het orginele wachtwoord niets ingevuld en bij het nieuwe wachtwoord een eigen nieuw wachtwoord. Vervolgens kun je de box benaderen met 192168.1.254 of gewoon speedtouch. Er wordt dan gevraagd om de gebruikersnaam en wachtwoord. Hier vul je in kpn resp. het wachtwoord dat je eerder had opgegeven.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 11:14 

Update ontwikkelingen na vrijdag:

Voor de reset van de EB één voor één de aanpassingen ongedaan gemaakt :idea:
- Zonealarm geïnstalleerd
- de Nat aanpassing weggehaald. Toch nog steeds foutcode 12 bij Mine.
- Zelfs geen internet, terwijl de netwerk en Gigaset icoon in de systray beide 100% aangeven
- Firewall EB ook uitgeschakeld en gereboot. Nog geen TV.
- Zelfs netwerk verbinding kwijt. Geen icoontje in systray. Dat kwam me bekend voor ja hoor :idea: na de usb eruit te halen en weer in te steken kwam de netwerkverbinding weer tot leven. Helaas nog steeds geen internet.
- Uiteindelijk toch maar de EB gereset, waarna alles weer in de uitgangspositie stond en dus functioneerde.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]