Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 07:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: port forwarding probleem
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2006 14:36 

Hallo,
Ik heb een probleem om mijn een web server via het internet te bereiken,
Intern loopt het wel goed.

Mijn experia zit op 192.168.2.1 deze geeft mijn linksys wrt54 het ip 192.168.2.100 deze fungeert als dhcp voor het thuis netwerk met als range 192.168.1.100 en verder

de linksys geeft de diverse pc's wel of geen internet toestemming.
op 1 pc heb ik dus een easy file web server draaien deze werkt op poort 80. maar deze is dus niet via internet te bereiken.

Ik denk zelf dat het door experia wordt tegen gehouden (eeder via een kabel account wat ik had werkte het prima) maar bij ipb lukt het me dus niet.
op de experia heb ik het porforwarding aangezet op het ip van de linksys (192.168.2.100) het lijkt me dat deze dat dan "gewoon" op 192.168.1.xxx door zou moeten geven.

heeft iemand een suggestie hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

vast bedankt voor reacties

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2006 17:11 

En als je in beide een forwarding maakt? Dus van je EB port 80 naar je linksys en van je linksys poort 80 naar één pc, hoe werkt dat?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2006 18:44 

wopper schreef:
En als je in beide een forwarding maakt? Dus van je EB port 80 naar je linksys en van je linksys poort 80 naar één pc, hoe werkt dat?

dat heb ik dus gedaan maar zonder succes. het leek mij de meest voor de hand liggende manier.. vandaar mijn oproep voor suggesties.
Ik heb dus zelf geen idee meer.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 dec 2006 00:35 

toch moet het kunnen werken. Ik heb hier ook achter de EB een router en daar weer achter een web-server.

Geef de router een ip nummer buiten de reeks die de EB uitgeeft dus bv 192.168.2.201. Dan kan je ip-nummer niet meer wijzigen.

Forwarden van een poort in de EB voor internetserver doe je als volgt:
Log in op de EB met een webbrowser door in de adresbalk 192.168.2.1 te typen. Geef het password in. Dit is standaard admin. Ga dan naar Internet/Network Address Translation (NAT)/Port Forwarding

Stel het volgende in:
Protocol=tcp
Openbare poort=80
Lokale poort=80
Lokaal IP-adres=192.168.2.201
Opmerking= router (bv)
Ingeschakeld= v
klik op toevoegen en daarna op OK

In de router moet je hetzelfde doen maar dan naar het ip adres van de internetserver. Kijk in de handleiding hoe je dit moet doen voor deze router.

Je kan dit testen door op een pc die op de EB aangesloten is een webbrowser te starten en in de adresbalk 192.168.2.201 te typen. Je moet nu de startpagina op je webserver krijgen.

Als dit werkt dan kan je het vanaf/via het internet doen. Als je het ip-nummer niet weet dan kan je dit achterhalen op de volgende site
http://www.watismijnip.nl/

Type in een webbrowser het ip-nummer in op de adresbalk en nu moet je weer de startpagina krijgen maar nu via internet.

Succes ermee!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 dec 2006 12:11 

Mag ik zo vrij zijn waarom je een router achter een router zet ? Juist dan is de kans vrij groot dat je problemen krijgt met poorten openen.(wellicht had je hiervoor internet via de kabel met een modem en daarachter de Linksys ?)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 dec 2006 21:28 

In mijn geval heb ik de router achter de EB gezet omdat mijn zoon zo zn eigen "rotzooi tuintje" heeft. Hij zit van alles en nogwat uit te proberen zonder dat ik er last van heb. Is wel zo fijn! :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 dec 2006 22:10 

Ja je kan hem er gewoon achter zetten en het IP van de router in exposed host zetten in de Siemens. (dan heeft die 2e router volledig toegang tot internet)

In theorie zou dit moeten werken, echter gaat het vaak mis met poorten. Maar proberen kan geen kwaad ;-)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]