Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 18:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2007 19:35 

De enige reden om terug gezet te worden is omdat het sinds versie 6.2.19.1 niet meer mogelijk is om faxen te ontvangen van het PSTN netwerk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 apr 2007 00:25 
Maarten schreef:
ikke schreef:
:lol: dat heb je helemaal goed gezien iedereen krijg vanaf 30/03/07 een update.

Weet je ook welke zaken opgelost zijn in deze firmware ?

ik zal morgen even kijken

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 apr 2007 15:02 

ikke schreef:
Maarten schreef:
ikke schreef:

En kun je dan ook even controleren of het idd de bedoeling is resp was dat deze firmware geladen wordt of dat idd niet formeel vrijgegeven is/was ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 apr 2007 23:35 
Maarten schreef:
ikke schreef:
Maarten schreef:
ikke schreef:

En kun je dan ook even controleren of het idd de bedoeling is resp was dat deze firmware geladen wordt of dat idd niet formeel vrijgegeven is/was ?

de nieuwe software is formeel vrijgegeven vanaf 30-03-07 iedereen die nu een harde reset doet krijgt hem nu binnen.

:wink:

Edit:maarten.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2007 16:58 

Bijgevoegd een aantal zaken betreffende de nieuwe genoemde firmware:

Software 6.2.19.1 ST780

Opgeloste issue's:

- 3-gesprek.

- Ontvangen van een met *21 doorgeschakelde oproep.

- Wachtstand bij een gesprek tussen 2 ST780 modems.

- Spooktelefoontjes.

- Video port 9 is niet meer zichtbaar.

- Tijd in webgui loopt nu goed.

- MINE met twee video/TV kanalen tegelijk mogelijk zonder dat de ST780 herstart.

- Wisselgesprek staat standaard uit.

- Na het wijzigen van WiFi instellingen herstart de ST780 niet.

- Het delen van spelen & toepassingen.

- Verwijderen van apparaten Thuisnetwerk.

Nieuwe problemen

- Het is niet mogelijk een fax te ontvangen vanuit het PSTN netwerk.

- Op een MINE profiel van 12.000 kbps traint in op 10.774.

- Error 404 in MINE cockpit.

Nieuwe functies

- SIP Server. O.a. gratis intern bellen, gebruik van SIP (W)LAN telefoons, geografisch videobellen.

- Voice lampje reageert op registratie van het externe telefoonnummer in plaats van de interne telefoonnummers.

- Via TSM en ANNET is de status van het SIP-account nu uit te lezen.

- Inlog scherm op de webpagina.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2007 20:48 

de nieuwe software is formeel vrijgegeven vanaf 30-03-07 iedereen die nu een harde reset doet krijgt hem nu binnen.

Ik heb dit gedaan maar blijf de versie 6.2.11.11 houden.
Ook was bij mij afgelopen nacht al via helpdesk een reset gegeven, maar ook toen bleef de versie 6.2.11.11
Ik kon dit zien omdat bij mij WLan aanstaat. Ik heb deze normaal uitstaan.

Waarom werkt dit bij mij niet?

Gerard

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2007 21:39 

Misschien wel om een eerder genoemde reden,namelijk dat het niet de bedoeling was om deze firmware al uit te brengen ?
Bij een harde reset zou men idd weer terug gaan naar de huidige versie 6.2.11.11.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2007 23:29 

Bij mij lag donderdag het wifi gedeelte eruit, daarna kwam ik erop en zag dat ook ik de nieuwe firmware heb. Echter: mijn telefoniegedeelte lag eruit. IK had een ingesprektoon bij degenen die ik wilde bellen en andersom was dat ook zo.
Ik heb dit probleem overigens al sinds november 2006 toen ik IPB kreeg via planet. Nu had ik echter het vermoeden dat het aan de firmware upgrade lag. Ik heb gebeld en kreeg een medewerker aan de lijn die me voor de 2000 ste keer vroeg hoe lang de bekabeling was, stekker erin en eruit. Ik belde mobiel en kreeg er geen speld tussen, hij moest dit vragen . Ook na mijn hint dat het misschien met de upgrade te maken had kreeg ik nul respons. Na een half uur vond ik het welletjes en vroeg of hij me kon doorverbinden met iemand met verstand van zaken. Ik zou terug gebeld worden door de technische dienst. Dit gebeurde na drie uur niet en daarna weer gebeld. Opnieuw mijn vermoeden uitgesproken en deze medewerker kon na bevestiging van mijn kant dat het voicelampje niet brandde het binnen twee minuten fixen.
Ik kon weer bellen en gebeld worden. Wel lag mijn draadloos er weer uit en waren alle instellingen (wep weer veranderd in wpa ) weer veranderd.
Ik heb ook planet gemaild. Ben het eigenlijk zat. In 90 % vd gevallen werkt het prima hoor . Bellen en internetten gaat prima. Maar die 10 % (of meer omdat ik het niet altijd kan controleren) storen me toch wel.
Ook omdat er altijd verwezen wordt naar die standaardvragen. Echo of ingesprektoon heeft in mijn geval volgens mij vaker gelegen aan het onvoldoende functioneren vd software / netwerk van KPN.
Als het nog vaker gaat voorkomen (denk nu 1 x per twee weken) ga ik toch overwegen om mijn abonement te stoppen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2007 16:06 

Jean schreef:
Bij mij lag donderdag het wifi gedeelte eruit, daarna kwam ik erop en zag dat ook ik de nieuwe firmware heb. Echter: mijn telefoniegedeelte lag eruit. IK had een ingesprektoon bij degenen die ik wilde bellen en andersom was dat ook zo.
Ik heb dit probleem overigens al sinds november 2006 toen ik IPB kreeg via planet. Nu had ik echter het vermoeden dat het aan de firmware upgrade lag.

Vraag anders aan de helpdesk om de vorige firmware te laden want wat je aangeeft heeft zeer waarschijnlijk met de nieuwe firmware te maken.Ik had het al aangegeven maar dit is dan wellicht toch een voorbeeld vanuit de praktijk.Dus vorige firmware laten laden !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2007 19:11 

hoi Maarten,
ik heb nog steeds de nieuwste firmware, nadat de medewerker iets had hersteld, brandde het voicelampje weer en deed alles het weer.
Maar nieuwe firmware of niet, ik heb deze problemen dus al vanaf het begin af en toe.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2007 22:16 

Heb je mbt echo al eens een lijnmeting laten doen ? Met wat voor toestel bel je Dect ? (en indien ja welk type ?)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2007 21:23 

Sorry dat ik nu pas weer reageer, was weg met de pasen.. :)
Ik heb een dect toestel van KPN , de calgary
Ik had in het gbein hierover al eens geinformeerd. maar deze zou het moeten doen.
Lijnmeting nooit specifiek om gevraagd , maar men heeft me wel eens verteld dat alles er goed uitzag qua signaal Lijnmeting is van afstand mogelijk ?
Echo is niet het grootste probleem hoor , gebeurt af en toe. Het af en toe niet bereikbaar zijn (ingesprektoon) op momenten waarop dat niet te voorspellen is, vind ik erger.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2007 22:21 

Jean schreef:
Lijnmeting nooit specifiek om gevraagd , maar men heeft me wel eens verteld dat alles er goed uitzag qua signaal Lijnmeting is van afstand mogelijk ?
Echo is niet het grootste probleem hoor , gebeurt af en toe. Het af en toe niet bereikbaar zijn (ingesprektoon) op momenten waarop dat niet te voorspellen is, vind ik erger.

Lijnmeting op afstand is eenvoudig.Heb je het niet bereikbaar zijn en de echo ook met een niet dect toestel ? Kun je dit testen ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2007 22:34 

Het af en toe niet bereikbaar zijn (ingesprektoon) op momenten waarop dat niet te voorspellen is, vind ik erger.[/quote]

Ik had dat soms ook, een softe reset bracht telkens uitkomst. Todat ik vorige week nwe firmware kreeg in m'n 780. Ook een softe reset bracht geen uitkomst!
Toen maar een harde, "paperclip" reset gedaan en sinds die tijd is het OK.
Hopelijk blijft het zo.

Juul

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 apr 2007 10:09 

Gottfriedjuius schreef:
Toen maar een harde, "paperclip" reset gedaan en sinds die tijd is het OK.
Hopelijk blijft het zo.

Juul

En welke firmware heb je nu in je systeem staan ?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]